{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  polering af stel
  • #1   30. jan 2013 Vandslibning (start med en korn 500 og derefter en korn 1000).. En poleringsrulle til bormaskinen og en masse autosol og efterfølgende voks.

• #2   30. jan 2013 Chrome lignende overflader hører hjemme på en chopper, lad for alt i verden være med at ødelægge den beskyttende eloxering på stel og lign.
    Jeg er ved at renovere en ældre mc, som har været i hænderne på en poleringsgal bandit.
    De steder på alu delene, hvor alt overfladebeskyttelse er poleret væk, og der ikke er rengjort jævnligt, er tærringen sat ind smiley
    Total adskillelse, glasblæsning og pulverlakering med sort wrinkle redder den i denne omgang fra total tærring.

• #3   30. jan 2013 ^^ i like...

Fuldstændig korrekt, eloxeringen/lakeringen på stellet er der ikke for sjov smiley

• #4   30. jan 2013 Det ska heller ikke line crom ville bare have det pusset lidt op smiley da det er lidt mat syntes jeg men tak for advarselen

• #5   30. jan 2013 Glasblæsning og mat sort pulverlak..... KÆFT det ser godt ud...( bag svinger og fælge får samme tur når man er igang:-))

• #6   30. jan 2013 Vedligeholdelse af eloxeret aluminium.
    jeg plejer at sprøjte det ind i masser af wd40, og herefter grundig aftørring med klude.
    Du må helst ikke slibe eller bruge slibende polermidler på eloxeringen.

• #7   30. jan 2013 Og helst heller ikke bruge wd40, da det indeholder syre... Samme fremgangsmåde blot med en syrefri olie smiley

• #8   30. jan 2013 super tak for svar vil finde noget syrefri olie og en stor bøtte knofedt smiley god sommer når den kommer hehe

• #9   31. jan 2013 Jeg har brugt wd40 på min mc'er de sidste 25 år. Og aldrig oplevet at det skaber nogen form for korrosion.
    Ifølge Wikipidia er det netop skabt som korrosionsbeskyttelse, og ikke smøring selv om det indeholder ca. 15% mineralsk olie.

Water Displacement attempt number 40 smiley

WD-40 is the trademark name of a penetrating oil and water-displacing spray. It was developed in 1953 by Norm Larsen, founder of the Rocket Chemical Company, in San Diego, California. WD-40, abbreviated from the phrase "Water Displacement, 40th formula,"[1] was originally designed to repel water and prevent corrosion,[2] and later was found to have numerous household uses.
    Larsen was attempting to create a formula to prevent corrosion in nuclear missiles, by displacing the standing water that causes it. He claims he arrived at a successful formula on his 40th attempt.[2] WD-40 is primarily composed of various hydrocarbons.

Link til hele teksten:
    http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

• #10   31. jan 2013 Og jeg har tævet konen i 25 år, det har hun ikke taget skade af ...... "GH" smiley

Wd40 er ikke det værste man kan bruge, men absolut heller ikke det bedste. Og som korrosions beskyttelse, er det intet værd ( iflg. Min erfaring)

Wd40 bruger vi i alt for store mængder, fordi vi har det, og tror det er Guds gave til gør det selv manden smiley

Køb noget syrefri, man lære jo hver dag smiley

Kommentér på:
polering af stel

Annonce