{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Omdrejningstæller til Z650 projekt {{forumTopicSubject}}

Kan jeg skifte omdrejningstæller ud bare lige sådan, eller er det ikke så nemt? Jeg har luret lidt på den her http://www.louis.de/_101b8b4794d5306d20f359c0ae0d29bf62/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=480&wgr=346&list_total=15&anzeige=0&artnr_gr=10034791

Jeg har skiftet speedokabel og tænker om det er "lige så nemt" med et omdrejningskabel/kit?

Cyklen er en Kawasaki Z650 fra 1977
http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/18311-z650_projekt

Ligeledes... kan man bare skifte bremsevæske beholderen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdrejningstæller til Z650 projekt
  • #1   6. aug 2012 Den lille tæller er elektronisk-dvs den tager impuls fra tændspole-der står hvis den ikke er til cditænding men gameldavs kontakter.
    sådanne små ure kan du købe mange fine af den på foto er mere til chopper udsende.
    men så skal du vel også have lille spedometer?
    du ved godt du kan købe nye kopi af dine orginale ure og omdrejningstæller til el eller kabel.
    Din bremsemaster kan du bare skifte-du kan få dem med forskellige størelse stempler men det vænner du dig hurti til hvis der er lidt mere bid i grebet.
    du kan så få greb med bremselys kontakt eller uden som den er født med.
    mvh kk

• #2   7. aug 2012 Hvis du udskifter til en elektronisk omdrejningstæller, er det rimeligt ligetil... Omdrejningstælleren i linket kan bruges, hvis du stadig har den originale tændingsplade på, og du ikke har skiftet til en Boyer-tænding (kan iøvrigt kraftigt anbefales - gav en stor ændring på min gamle 650'er). Jeg tror dog også at den kan bruges til en Boyer eller anden CDI, hvis blot den tager signal fra tændspolerne.

Speedometeret skal du sikre dig, har den rigtige udveksling... jeg mener de findes i 1:4 og 1:5, og 650'eren har vist 1:5 i udvekslingsforhold. Nogen må dog kunne fortælle om dette er korrekt.

Bremsevæskebeholderen kan bare skiftes som beskrevet ovenfor - bemærk bare at det er en konstruktiv ændring, og derfor kan påtales ved næste syn. Egentligt synes jeg at din maskine er flot som den er - der er ikke så mange (næsten) originale Z'ere tilbage, og efter min mening kan du få mere ud af, at lade den være som den er...

Kommentér på:
Omdrejningstæller til Z650 projekt

Annonce