642 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Påsætning af sædebetræk Påsætning af sædebetræk

Hej, har købt et sædebetræk til min gamle Honda cb 250, da det andet var flækket.
Men er det noget man selv skal kaste sig ud i at sætte på, eller er det bedst at finde en til at gøre det for en.
Jeg har gået og overvejet lidt på hvordan man evt kunne gribe det an. Og min umiddelbare idé var at man lavede en skabelon af sædets profil i træ.

Så lagde man først sædebetrækket med hoved i vejret på denne. Herefter satte man dobbeltklæbende tape på indersiden af betrækket. Så lagde man sædet ovenpå, og spændte efter med skruetvinger, sådan at når betrækket er tvunget op rundt om sædet og gjort fast, vil polstringen udvide sig, og sædebetrækket vil side i spænd når skruetvingerne løsnes.

Men er det en god idé? Og hvor man kan evt få dette lavet i nærheden af Slagelse / København til en rimelig pris?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påsætning af sædebetræk
  • #1   12. mar 2012 Anders, kig på mit fotoalbum med min CB350 - der skifter jeg sædebetrækket - på 250eren er det ikke meget anderledes tror jeg:

Du skal løfte nogle nitter og/eller "kroge" ("hajtænder"), fjerne nogle låseskiver - afmontere betrækket - og så er det bare at gøre det omvendt.

Jeg kan eventuelt godt hjælpe dig hvis du er i nærheden af København.

• #2   12. mar 2012 Men gjorde du bare det "slapt"? Jeg var bare bange for at hvis man ikke satte polstringen under press/spænd ville betrækket komme til at hænge og daske:/ ?

• #3   12. mar 2012 Først lagde jeg polstringen ind i betrækket og så det hele oven på sædebunden. Så trak jeg det ned så det sad nogenlunde - og satte den fast par steder, så jeg stadig kunne modellere den på plads.

Nu brugte jeg jo det gamle betræk og gamle polstring, da jeg ville beholde et patina-look - men stadig ville have min "lappeløsning" til at være ordentlig med dobbeltsidet lapper - så mit sædebetæk og -polstring var jo noget mere slapt end et nyt kit vil være.

Kommentér på:
Påsætning af sædebetræk

Annonce