1.289 visninger
|
Oprettet:
Glasfiber arbejde {{forumTopicSubject}}
Hello. Er der en plastmager eller en anden kyndig person der kan fortælle mig omkring plast og glasfiber:
Jeg har en glasfiber undertray og en plast bagende som ikke passer 100% sammen når de er monteret og jeg vil derfor samle begge dele til 1 stykke. Kan dette lade sig gøre med glasfiber og polyester hvis jeg ligger det på overgangen mellem de 2 dele?
Det skal selvfølgelige spartles, men det er der ingen grund til hvis ikke det nederste lag holder.
Håber spørgsmålet giver mening
PFT
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
aug 2011
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 311
jun 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 2 Svar: 14
Det er korrekt hvad der bliver skrevet.. og så alligevel ikke. Du kan nemlig godt komme ud for at nogle bestemte typer plast ikke vil arbejde sammen med polyester, og så kan du slibe nok så grundigt. Det holder bare ikke. Så kan man bruge epoxy i stedet for (i langt de fleste tilfælde).
Men ellers er ardejdsgangen som de andre skriver, at slibe grundigt med groft sandpapir, afrense i acetone så det er helt rent og fedtfrit, sørg for at dit polyester/epoxy er opbevaret ved stuetemperatur en dags tid inden brug og arbejd helst i et rum der er mindst 15 grader varmt.
Men du skal ikke være så nervøs. Det er et yderst taknemmeligt materiale at arbejde med og det er sgu sjældent at polyesterglasfiber ikke binder på mc-plastdele. Så bare igang. God arbejdslyst
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
polyester og epoxy binder ikke korrekt på plastik, da det er en kemisk process og de passer ikke sammen, så længe det er et område som et undertray der ikke bliver belastet som så, så skal det nok holde i lang tid, men der er ingen kemisk binding imellem dem.
Slib med relativ groft papir, afrens i sprit, da acetone kan opløse din plast, (alt efter hvad type det er , men ofte bruger de ABS som opløses i acetone)
Du skal ikke bruge Eopxy, da det kræver efterhærdning i højere temperature, og det kan din plast også tage skade af.
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Glasfiber arbejde