{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Daniel S
Daniel S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Honda CBR 600 {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Honda CBR 600 fra 1991 som jeg vil ombygge, mit spørgsmål er hvorvidt at de forskellige dele vil passe hvis jeg tog dem fra en Honda CBR 600 bare nyere årgang evt en 2011'er? Min plan var at tage en forgaffel og fælge indtil videre hvertfald..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 600
  • #1   29. mar 2011 Har lagt mærke til at mange bruger Suzuki forgafler til hvad som helst, men du kunne jo også opgradere ved at få nye og bedre stumper inde i forgaflen!
    Der er en CBR600 freak herinde, han ved det meste om dem!

• #2   29. mar 2011 1991 og 2011 , er 2 helt forskellige modeller
    men alt kan da gøres - var det ikke sjovere og betydeligt billigere at opdatere gaflen med fjedre og ny bagdæmper , evt. smide cbr900 kaliber på
    ombygninger så voldsomme som du omtaler giver ikke højere salgsværdi nærmere tværtimod , syn osv. giver som regel også kun problemer da det er en konstruktiv ændring og hjulbredde forhold m.m. er ikke uændret
    læs evt. kapitel 4 , 5 og 8 i vejledningen for syn af køretøjer - kan dowloades som pdf.

• #3   29. mar 2011 Hørt hørt...........

• Daniel S
    Daniel S Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   30. mar 2011 Tak smiley men det var nu mere fordi jeg ville opgradere den for udseendets skyld og tænkte Honda måtte passe på Honda selvom det var nyt smiley

• #5   30. mar 2011 Gør det overhovdet ikke smiley

• #6   30. mar 2011 Tror nu fint at kronrøret og lejerne passer direkte over, så hvis du tager en komplet forende fra en nyere, burde det være relativt let at få den på din gamle CBR.

Mht bagenden ville jeg da også undersøge om man kunne finde en komplet bagende med svinger,hjul, bremse, bagdæmper og linke til bagdæmperen, så er det kun det øverste beslag til bagdæmperen der skal modificeres og evt. samlingen ved stel/bagsvinger.

Fordelen er at det er et stålstel du har, så det gøre det lidt lettere at modificere

Go for it!

• #7   30. mar 2011 Ja det er nemmere at svejse i jern end alu, for de fleste alm mennesker!

Kommentér på:
Honda CBR 600

Annonce