{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon kit til MC
  • #1   10. mar 2011 pas på hvis i køre vild,jeg havde det på min r6, men hvis mand kørt på baghjul også forhjulet kom for hurtig ned gik det ud, men det var rigtig lækker og køre med og ser pisse fedt ud.

• #2   10. mar 2011 Bare pisse ulovligt og pisse belastene for os andre på vejen.

• #3   10. mar 2011 Det giver ikke mere lys på vejen m.m du har DE-lygteindsatser, men det iriterer alle os andre

• #5   10. mar 2011 drop det også køb nogen ordentlige pære, fx Nightbreaker, så er det heller ikke ulovligt.

• #6   10. mar 2011 Glenn B:
    Jeg vil da nok sige det giver mere lys på vejen... Jeg havde da en del mere lys på vejen da jeg havde xenon monteret... Man skal bare huske at justere lygten...

Ja det er ulovligt og ja det er træls når man møder en med xenon i en lygte der er fejljusteret, men det giver et godt lys når man holder sig til 4300k & 6000k...

/ Bülow...

• #7   10. mar 2011 Er lygterne ikke lavet til xenon, så skal de pege helt ned i jorden før de ikke blænder folk, så du kan ikke justere dig ud af problemet.
    Hvis det skal være så monter det i langlyset, du kan jo ikke se længere med dit normale lys selvom det er xenon, så du rammer stadig rådyret smiley

• #8   10. mar 2011 Låner lige topic.

Kan man ikke få et sæt h4 hvor kort lys er normal og langt så eer xenon ?
    Vil nemlig gerne have lovligt lys - og så godt langt lys.

• #9   10. mar 2011 Du kan ikke fjerne at det blænder i en alm lygte... Men det hjælper meget at lygten justeres lidt ned...

Jeg fik omkring 40-50% større lyskegle på vejen med xenon i nærlys, så det giver mere oplyst asfalt...

/ Bülow...

• #10   10. mar 2011 Jeg har monteret det i begge mine R1´ere af den grund at jeg skiller mig ud fra resten af den 2 hjulede trafik, så der er chance for jeg bliver set..

Så kan man godt kalde mig egoistisk overfor jer der bliver blændet.
    Bøden er en billig pris for den gode sikkerhed som xenon lyset giver

• #11   10. mar 2011 Jeg har mødt en del cykler med Xenon, og ikke en af dem har været justeret således at den ikke var blændende.. Det er muligt at det ser smart ud og køreren får marginalt mere lys på jorden, men udsætter så sig selv og andre i fare for en ulykke, netop pga. at de blænder..

Er egentlig lidt imponeret over så mange tråde om Xenon som er kommet dette forår.. Og nu hvor vi er ved snakken endnu en gang tillader jeg mig at linke til en tidligere tråd hvor "Carsten Oxie" beskriver lidt om lovligheden af Xenon..
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=157927

God vind derude

• #12   10. mar 2011 Bülow: 50% længere ?, så blænder den jo.
    det der tis med sikkerheden... køb jer da en bil hvis i syntes det er så vigtigt, ingen grund til at genere og udsætte andre folk for fare.

• #13   11. mar 2011 Jesper skrev
    (Bare pisse ulovligt og pisse belastene for os andre på vejen.)

jeg synes HELT bestemt det drejer sig om at blive set og så er jeg helt ligeglad med det genere dig Jesper ja det ser fedt ud men prima blive set blive se,t det er vil det det handler om

• #14   11. mar 2011 det skal monteres rigtig altså hvis man kan
    og der ikke er for meget brøvl med det
    men tak for jeres tilbage meldinger
    men jeg kan forstå det er mere - ved det lys end +
    god vind til jer alleog kør forsigtig

• #15   11. mar 2011 Rene S du kan ikke montere det rigtigt på en SV uden at få fat i nogle nye paraboler.

Jeg ved at der er mange der monterer DE linser fra biler på deres R6'ere, så det kunne nok også lade sig gøre på en SV. Men det er nok rimeligt bøvlet.

HVis du virkelig er intereseret i at få ordentligt lys og ikke bare noget brian gejl. Så køb et par Philips extreme eller Osram Nigthbreaker. Kører selv med extreme og de giver et fremragende lys.

Dem der påstår at de får markant bedre lys med Xenon. Vil jeg gerne spørge om. Hvor er det i får bedre lys?
    Er det ligesom alle de tåber der kører rundt med tågelys tændt hele tiden?

Hvor det eneste sted de får mere lys, det er lige foran bilen, det sidste sted man burde have sin opmærksomhed når man kører med 80 km/t eller mere.

• #16   11. mar 2011 Peter V: også det jeg undre mig over, hvad får man ud af at have sollys 30-40meter foran sig når man køre 80, du kan sq ikke nå at stoppe for en skid aligevælge.
    Jeg kan se en funktion for xenon i langlyset, bedre lys og du genere ikke nogen, med mindre du køre med det tændt hele tiden.
    Men det er jo ikke nok, fordi så ser cyklen ikke smart ud om dagen forbi alle tøsebørnene.

Kommentér på:
xenon kit til MC

Annonce