Yamaha R1 99 {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, jeg er ny herinde og jeg er udelukkende typen der kører mc for hyggens skyld, og jeg er samtidig typen at er der noget der blinker forkert ryger den til mekaniker fordi jeg INTET aner om hvordan sådan noget laves desværre, så alle de tekniske forklaringer forstår jeg ikke, håber dog jeg lærer det,
men mit "problem" er at jeg gerne ville have gjort noget ved lyden på min mc, jeg syntes ikke den er så dyb i det, er der nogle særlige udstødninger man skal gå efter?
og hvad er forskellen på de slip on potter og lign? altså hvad kan man nøjes med i bund og grund, jeg har en akropovic lige nu kan jeg se der står på den
jeg er 195 høj med 115kg blandet muskel og fedt, hvor fanden går folk som jeg hen og køber tøj?
Mvh Morten
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.796
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 410
Ellers skriger en række 4'er jo generelt mere end fx V2, men den burde nu stadig kunne blive rimelig dyb.
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 57 Svar: 217
jeg tror da ikke der er en db killer i? hvordan tjekker jeg om der er det?
sep 2006
Næsten alle de japanske racere er bygget op med 4 cylindere i en række.
Det andet meget udbredte motor design er V2, altså med 2 cylindere siddende i et V, ligesom de LANGT de fleste biler.
Der er fordele og ulemper ved begge dele, men en af forskellene er at V2 generelt har en dybere og mere brutal lyd.
DB-killeren (hvis der er en) sidder i udgangen af din udstødning. Det er en indsnævring der kraftigt reducerer støj til det tilladte niveau. Mange fjerner den for en federe lyd, men du risikerer at ryge til syn hvis du møder den forkerte Bent betjent.
feb 2011
dvs i bund og grund hvis jeg kigger ind i udstødningen og kan se en indsnævring som om der sidder "ekstra" udstødning inde i udstødningen så er det altså det man kalder en DB killer?:)
og i det tilfælde, hvordan dæælan fjerner jeg det?
sep 2006
Der sidder ofte en skrue i bunden som skal skrues ud. Alternativ kan den være nittet, og så må du igang med boret, og bore den ud (altså nitten, ikke db killeren).
Det er ret simpelt, og burde være noget du kunne selv, også med 10 tomler
feb 2011
jamen jeg har lige rendt ud og tjekket og stukket fingrene ind i piben, der sidder INGENTING derinde, den er helt hul hvis man kan sige det sådan,
dvs den er "desværre" tam i lyden uden jeg kan redde det kan jeg høre?
det er sådan en udstødning her jeg har
http://www.motorcycletoystore.com/sport/images/uploads/ak-yam-bolt.gif
sep 2006
Men det undrer mig at du siger at den er tam i lyden. Den burde altså sige en del uden db killeren. Ved ikke om det er fordi du sammenligner med en Harley eller anden V2'er?
feb 2011
så som sagt har jeg kun min egen mc at "sammenligne med" og så generelt de lyde jeg hører andre mc skyder ud når de kører, og jeg syntes ikke min den er så"vild" i det, jeg tar gerne en eventuel bøde for at larme.
men jeg tror der er såkaldt fri udblæsning. for der er ingenting inden i røret da jeg lige tjekkede efter her for en halv times tid siden, så den må jo som sagt have fuld udblæsning....æv... det var sku en skam, så må jeg komme en højtaler på som kan lave motor lyde når jeg kører
sep 2006
Der skal ikke som sådan sidde noget nede i røret, der er nærmere en indsnævring med et mindre rør - hvis det giver nogen mening. Skyd et billede hvis du er i tvivl.
Hvis du er villig til at bruge mange penge på ikke ret meget, så kan du gå efter en udstødning hvor åbningen har en større diameter. Den ser ikke så stor ud på akrapovicen.
Men det er en del penge for en ikke voldsomt stor ændring.
Håber du kunne bruge det til noget.
feb 2011
hvordan lægger jeg billede ind herinde?
hmm
ja okay ja det da rart du forklarer som du gør. så blir jeg det klogere og næste gang jeg snakker med folk så fører jeg mig smooth frem i samtalen om at mit lort ikke har en DB killer og det kun er for små drenge så kan jeg lige hive nogle videns points hjem
jeg skal os lige ha "oprettet" en mc i min bruger, skal bare ha taget ordentlige billeder
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 260
Morten, kig evt efter en GP udstødning hvis du vil have LYD ellers må du hen og skifte manifold, er ikke lige sikker på om der sidder katalysator på din, men de kan også tage meget af lyden.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 172 MC-er: 6 Svar: 220
Har selv lige monteret sådan en på min R1'er
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 52 Svar: 638
feb 2011
og hvad liger priserne i?
og når der snakkes "slip on potte" så er der egentlig kun tale om den store del der ligesom pilles af og erstattes? ligesom når folk sætter en ny th hansen "udstødning" på deres bil?
bare så vi er enige...
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
jan 2011
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 2
Yamaha R1 99