601 visninger
|
Oprettet:
Male cromudstødning {{forumTopicSubject}}
Hej jeg går lidt i planer om at omdanne min cykel, dvs få skiftet alt det blanke ud med sort. Derfor vil jeg høre om det er muligt at få malet sin cromudstødning og forrør sort, og er der nogen på fyn som kan klare sådan en opgave
På forhånd tak for svaret.
Carsten
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
Der kan ikke males direkte på crom.. det holder ikke.. har en kami der prøvede...:-(
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 114
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Fjern evt løstsiddende rust og snavs. Slib hele udstødningen med sandpapir korn 120. ALT chrom skal være helt mat. Det behøver ikke at være slebet væk. Bare det er mat. Rens det hele af med cellulsefortynder. Gerne flere gange. Brug evt et par knophandsker vendt på vrangen, når du håndterer den affedtede udstødning. Hæng den evt op det sted du vil male i nohet tykt tråd.
Mal den med varmefast spraymaling. Masser af tynde lag der er tørrer et par minutter i mellem lagene.
Når sidste lag er tørt, tager du din gasbrænder og hærder hele overfladen. Du kan se at malingen ændrer struktur når du varmebehandler den.
Lad skidtet køle af og tørre. Hærdningen kan godt tage nogle dage, alt efter hvor koldt det er. Hvis overfladen ikke føles tør men "blød" og fugtig, så er den ikke hærdet endnu.
Jo man kan godt male på chrom :o)
Hvis malingen skaller af, så har den ikke været rengjort ordentligt eller varmebehandlingen ikke tilstrækkeligt.
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.203
Male cromudstødning