776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Epoxy-lakerer søges... Epoxy-lakerer søges...

Søger en der kan, og vil, lakere med epoxy-lak.

Har en forgaffel, styrkrone, lygte og lidt smådele der skal ha sort epoxylak...

Kan du det??? Så gi venligst lyd fra dig... Også gerne hvis du har kontakt til en der kan/vil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Epoxy-lakerer søges...
  • #1   17. jan 2011 ups... Gerne i Nordjylland.. Nord for "klisterkanalen".. smiley

• #2   17. jan 2011 Hej Claus
    jeg skal lige undersøge om man kan få epoxy
    lak, hvilken RAL farve er der tele om, vi kan tales ved i morgen

Jan

• #3   17. jan 2011 RAL??? Hva er det?? smiley

Den skal være blanksort.. Ikke grå..

• #4   17. jan 2011 Farvekoden den skal så tæt på som muligt:

Suzuki 019 space black

• #5   17. jan 2011 hvorfor skal det være Epoxy... jeg gik autolarkeret min forgaffel, fodhviler ect på min sv og det holer stadig i dag.. smiley

• #6   17. jan 2011 Hvis man får et stenslag på alm. autolak kan det godt springe af. Og pulverlak mister sin styrke lige så snart der går hul på det og så skaller det af i flager...

Epoxy-lak binder bedre og har en "gummi" agtig konsistens.. Meget mere modstandsdygtig mod stenslag osv..

Og grunden til jeg vil ha de andre dele malet med er for at få så ensartet en farve hele vejen rundt...

Men kan det ikke lade sig gøre at få epoxy-lakeret.. så må det blive alm. autolak.. smiley

• #7   17. jan 2011 det kan jeg sagsten følge dig i...

men målet med min gsxr var også at ALT skulle være sort på den... og er så småt ved at være der..

på min sv satte jeg klar folie over lakken for at beskytte mod stenslag... og der skulle sq kigges godt efter for at se det... smiley

men kender en go lakker i frederikshavn hvis det er..

• #8   17. jan 2011 Det er selvfølgelig også en løsning.. smiley

Men var det ikke besværligt med alle de "nooks and crannys" det er på den nederste del af en upside-down gaffel??

• #9   17. jan 2011 gaflen på min gsxr var heldigvis sort fra fabrikken.. smiley det er den på min sv jeg har fået en gang lak...

men mon ikke en dygtig lakker kan klare den sag alligevel...

• #10   17. jan 2011 Måske.. smiley

Det vil bare være så pisse ærgeligt at få det hele samlet og så få et stenslag der får lortet til at skalle af på en af de første ture... Frgaflen på min sidder noget mere udsat jo.. Ikk så meget plastic til at beskytte... smiley

Men helt klart noget jeg vil overveje hvis ikke jeg kan finde en epoxy-maler.

Hvor dygtig er han ham du kender?? Er det noget med man indleverer en mandag.. og så kan man afhente det halvt færdigt 3 måneder efter... smiley For så tror jeg ikke engang jeg gider spørge.. ha ha ha

• #11   17. jan 2011 han har sit eget autolakerings firma, og har været i gang ligeså lang tid jeg kan huske.. smiley

og de ting jeg har fået lakket har der ikke været noget at komme efter... leveringstiden er jo afhænig af om det skal laves mellem 8-16 eller efter.. smiley

• #12   17. jan 2011 Gerne efter.. smiley

Og han får selv lov at klargøre det (slibning). Så får man det bedste slutresultat har jeg erfaret.. smiley

• #13   17. jan 2011 Der kan også blandes enslags blødgørings additiv i almindeligt autolak sådan at lakken kan blive blød nok til at male blødt gummi uden at det skræller af. Den eneste er at lakken kræver en del længere tørretid.

• #14   17. jan 2011 Hej claus er ret sikker på du ikke kan få epoxylak.det var det som kom til at hedde pulverlak.
    pulverlak sidder gody fast jeg har feks nogle hjul som jeg har kørt med ca 10 år uden du kan se,ja også stel og steldele.
    der hvor jeg får pulverlakket bliver det grundet først,kan også få klarlak.
    og pulver er meget billiger end vådlak og har en pænere overfladespænding.det var i gamle dage på nogle havemøbler pulverlak fald af.
    mvh kk

• #15   17. jan 2011 Må lige rette dig Karl.

Pulverlak og Epoxy-lak er to vidt forskellige typer lak... Pulverlak er sjovt nok pulver som efter en varmebehandling smelter sammen som en fast overflade.

Epoxy-lak er en yderst stærk vådlak.

Så det er to vidt forskellige typer...

Grunden til jeg vælger epoxy frem for pulver har jeg beskrevet lidt højere oppe... Desuden er der nogen af delene som jeg er i tvivl om kan tåle den varmebehandling pulverlakken får..

• #16   18. jan 2011 Jeg fik malet nogen fælge med pulverlak og lakken sprang da jeg spændte hjulboltene, men farven var pæn!

• #17   18. jan 2011 allan pulverlak kan åbenbart komme for hurtig gennem varme eller noget så det bliver som glas.siger pulverper.men det har jeg aldrig prøvet så er det jo bare at be om at få lavet det om.
    men claus jeg kommer i tanke om jeg fik blæst grundet sortlakket et stel for ca 6 år siden og der måtte jeg også skære gevind op igen som med pulver.
    og det var hvis epoxy men måske var det kun grunder der var det.
    maleren er gået på extraløn men den nye har jeg nummer på ,han bor ved mariager jeg kan ringe og spørge hvis du ikke har andre bud.
    mvh kk

• #18   18. jan 2011 Det har nok været grunderen der var i epoxy... smiley

Det må du gerne prøve og høre ham om. Der er ikke rigtig andet end alm. autolakkere jeg har fået bud fra indtil nu.

Kommentér på:
Epoxy-lakerer søges...

Annonce