380 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

martin s
martin s
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

afgifter på costum dele ? afgifter på costum dele ?

hej...

jeg har fundet nogle dele som jeg gerne vil have til min mc.

problemet er bare at leverendøren er fra usa og derved er jeg blevet gjordt opmærksom på at der højest sandsyneligt vil komme nogle afgifter skat og moms oven i den prisen er dette rigtigt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgifter på costum dele ?
  • #1   13. jul 2010 I værste fald påregn 40 procent oveni prisen med fragt-

• martin s
    martin s Tilmeldt:
    okt 2007

#2   13. jul 2010 det kan ikke blive til mere eller ?

det mere fordi jeg skal købe for omkring 6000 og det også fint nok så bliver det 8400 men hvis det lige pluslig er 12000 og op efter vil det jo være mega trælst

• #3   13. jul 2010 ja læg 50% oveni så bliver du ikke skuffet..

• martin s
    martin s Tilmeldt:
    okt 2007

#4   13. jul 2010 det lyder meget godt men er der nogen af jer der har prøvet og hente noget hjem mere om der ikke på nogle ting kan være hvad ved jeg 100% overni

• #5   13. jul 2010 her er noget sakset fra en anden tråd : Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:
    Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
    Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
    80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr
    Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og importgebyr

Told
    Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.
    Læs mere på SKATs hjemmeside om toldsatser
    Moms
    Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr
    Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told 12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.
    Moms 25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.
    Importgebyr 160 kr.
    Opkrævning i alt 780 kr.

• #6   13. jul 2010 Og så er der dem der er klogere end andre og kun betaler hvad synes er rimeligt.....PB giver en iden om hvordan

• #8   17. jul 2010 jeg købte noget weber tilbehør på Ebay i usa som ikke kunne fåes andre steder. min pris var 1700 men inden det var i dk med told, straf og hvad de ellers kunne finde på var det 3500 kr.

du skal betale told af prisen på varen lagt sammen med transportprisen
    altså hvis varen koster 500 kr og det koster 300 i fragt så skal du betale told af 800.
    det her var grilludstyr, der er også forskellige toldsatser i forhold til hvad det er for ting smiley

Kommentér på:
afgifter på costum dele ?

Annonce