1.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

ekstra positionslys til syn. ekstra positionslys til syn.

Hej.. Jeg skal til at starte på et lille sjovt projekt på min honda.
Det drejer sig om den lille sorte maske der er rundt omkring forlygterne.
Der har jeg tænkt mig at sætte nogle hvide dioder, som lyser sammen med positionslyset.
De blænder ikke, og de er hvide.
Jeg tænkte på en eller anden lov jeg læste engang, der omhandlede markeringslys på siden, og der stod der at alt eftermonteret lys foran skal være hvidt, bagved rødt, og fra siden, gult.
Ud fra dette, kan jeg ikke umiddelbart se noget problem i at den bliver synet med dem på. Men er der nogen der har erfaring med sådan noget?

og hvis det nu ikke kan synes, ved i så om synshallen ville kigge skævt til at det sorte rundt om lygterne mangler? for jeg kan meget hurtigt pille min lille "anordning" ud..

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ekstra positionslys til syn.
  • #2   28. apr 2009 Tror ikke du må. Positionslygter skal vidst være e-mærket

• #3   28. apr 2009 Der er ganske specielle regler for positions eller markeringslygte. Den skal være "E" eller "e" mærket, med funktionsmæret "A" for pos. lygte og "A" og "R" for en mark. lygte. Jeg tror næppe at de lygter du omtaler, er mærket med nogen af delene! Så lad hellere være med at montere dem! Den "sorte maske" betyder intet!

• #4   28. apr 2009 spørgsmålet er så, om det egentlig bliver betragtet som positionslys?
    Skal jeg så evt lade være med at forbinde dem til strømmen der også går til pos. lyset?
    Det normale positionslys bliver ike pillet af, det her er kun noget ekstra.

• #5   28. apr 2009 doh.. jeg skal lige lære at læse før jeg svarer.. så ikkeden del med markeringslys.. øvøv.. Så må jeg jo bare pille "masken" af når den kommer til syn.. for den har absolut ingen negativ effekt, det eneste den gør, er at jeg bliver set nemmere.

• #6   28. apr 2009 OK - good luck!

• #7   28. apr 2009 EVT. kan men smide 12V på sine foreste blinklys, og få et relæ, til at slukke, når man blinker (dvs. blinket er sluk, istedet for tænd.. det må da gøre en nemmere at se forfra!!

• #8   29. apr 2009 Det skal så lige siges at det ikke var masken der gjorde at jeg kunne ses bedre, det er selvfølgelig dioderne..

Kommentér på:
ekstra positionslys til syn.

Annonce