{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger sted at få poleret fælgkanter!?
  • Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #1   30. jan 2006 Kan du ikke selv gøre det?

Har selv været igang med at polere her:
    (link fjernet)

Ikke færdig - mangler lidt endnu, og det har da været lakeret osv. - efter jeg er blevet helt færdig er det blevet rigtig pænt! Mere end på billede, som også er lidt uskarpt..

• #2   30. jan 2006 Jo, det kunne jeg godt, men da jeg har set, at man kan få det til 300kr pr fælg hos slagelse metalsliberi, så ved jeg snart ikke.. Desuden er jeg også igang med en bagsvinger, dæksel til tank, gaffelbro + nogle flere ting, så ved ikke lige, hvor meget jeg mere magter her i vinter! :S Desuden bliver det også pænere, hvis prof. ordner det.. smiley

• #3   30. jan 2006 Adam P

hvordan har du gjort?? smiley

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

#4   30. jan 2006 nicolaj M:

Har min egen lille "opskrift".. Så ved ikke helt om jeg vil ud med den, da jeg kun har fået gode resultater ud af den, og over vejer at begynde at tilbyde folk det mod betaling. smiley

Men kan da afsløre det er noget med noget vandslibepapir og en helveds masse arbejdstimer.

• #5   30. jan 2006 Hej Simon prøv J B M Slib Aps Vandværksvej 32 A Assentoft TLF 87959295. Har selv snakket med dem om mine hjul . Skulle bare komme med dem og så vil de sige en pris. Har været der for nogle år siden og fået poleret en svinggaffel til min GS 1000 som Poul H har nu og det så fedt ud. Så vidt jeg husker har de åben fra 7 - 15.30 og til 12 fredag. Håber det kan hjælpe dig.

• Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

#6   30. jan 2006 Der er lige lidt flere billeder af samme element her:

(link fjernet)

(link fjernet)

Enjoy! smiley

• #7   30. jan 2006 Peter S:

Okay, så vil jeg ringe til dem imorgen - tak for info! smiley

Nikolaj M:

Det er ik specielt indviklet, og siden Adam P ikke ønsker at oplyse dig det, kan jeg da lige gøre det step-by-step:

1. Rens overfladen, og fjerne lak/maling - her anbefales Bums lakfjerner.
    2. Så starter du ud med vandslibe papir korn 600, og kører op til 1200.
    3. Derefter polerer du med autosol
    4. Så kan du slutte af med slipoline for at det bliver virkelig flot
    5. Til sidst kan du give dit polerede (hvis det er alu, men ellers stadig en god idé) aluminium voks - anbefalt Sonax Hård voks.

Så skulle du gerne have MEGET ømme fingre og en RIGTIG flot poleret overflade! smiley God fornøjelse.

• #8   30. jan 2006 det er pærenemt

• #9   31. jan 2006 Quote :
    "da jeg har set, at man kan få det til 300kr pr fælg .."

Skynd dig at sende dem til Slagelse!!
    Du aner ikke hvor mange timer der i det job, og jeg tvivler meget på at du får noget MC værksted til at gøre det for under 300,-kr i TIMEN!! :o)
    Selv 600,- pr. fælg er en rigtig god pris.

Men ja - det bedste er at gøre det selv, og så giver det så´n en god fornemmelse bagefter, at man SELV har gjort det ;o)

Mvh. Allan

• #10   31. jan 2006 Allan K og Kim N:

Ja, det er da også det jeg helst vil - synes bare ikke jeg har tiden, og vil jo gerne være køreklar til foråret! smiley
    Men men.. Nu får begge fælge bums her i weekenden, og så må vi se hvordan de ser ud under malingen - kan jo være de er rigtig fine, så der ikke mangler meget! smiley

Forresten skal jeg lige høre jer, hvilke ting og sager der gør det nemt at poleret fælgene? Evt. et eller andet til boremaskinen eller noget?

Simon.

Ps. Der hvor jeg ringede hen, sagde han det ville tage dem 1,5 time.

• #11   31. jan 2006 Hej Simon fik du ringet til Assentoft Fik du en pris på hvad det koster.

• #12   31. jan 2006 Peter S:

Nej, har ikke fået fri fra skole endnu, så desværre! Men ringer så snart jeg kan komme til det! Ellers kan du da lige gribe knoglen, og så skrive prisen her? smiley

• #13   31. jan 2006 Hej Simon man skal have hjulene med der hen. Mine er ikke skruet af endnu og jeg ligger syg. Det kunne jo være at dine hjul var skruet af og du kom der hen før end mig.

• #14   31. jan 2006 Peter S:

Skal man have fælgene med derhen for at få en pris?

Kommentér på:
Søger sted at få poleret fælgkanter!?

Annonce