1.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Polering af fælge? Polering af fælge?

Hej Alle!

Jeg kunne godt tænke mig at polere mine fælge her til vinter... hvad skal jeg gøre, - nogen de har den rigtige opskrift på hvordan man når et godt resultat? - har selv en stof-plade til at spænde på boremaskine/drejebænk og noget polerings voks til alu og noget til rustfrit? - skal man så bare slibe fælgene først m. noget smærgellærred (sandpapir - korn meget fint)...
Når der så er poleret skal der vel bare lakeres... mon ikke?
håber i kan give nogle kvalificerede bud?

mvh Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af fælge?
  • #1   23. aug 2004 Hej
    Hvis du finder ud af hvordan så giv lige et tip til mig, for så får mine også en tur sammen med andre dele på cyklen

• #2   23. aug 2004 Skal lige komme med historien imorgen ... Det tager laaang tid og gør ondt i fingrene.... Lavede det selv på min gamle kawa , der er vist et bette billede under min profil af den gamle cirkus hest

• #3   24. aug 2004 Altså ... af med fælgende og gøre dem godt rene ... det man ikke vil have polerer dækker man af med lidt tape. Så finder man noget lak opløsende (jeg brugte bums til afsyring af møbler) så det bare igang med noget meget meget fint sand parpir. Da malingen var væk brugte jeg autosol og ståluld ... og det er hårdt der skal gnubbes og gnubbes og gnubbes men pludseligt efter ca. en dags tid ser resultatet perfekt ud og fingrene er godt ømme. Ståluld lyder lidt som en joke men den er sgu god nok !! Samme fremgangsmåde med ståluld og autosol når de trænger til en opfriskning.

Så det bare igang drenge hvis i vil have de fine kanter ... men husk der er ekstra arbejde ved holde dem pæne hvis man sammenligner med en fin lakeret fælg.

Grunden til jeg gik igang var at mine fælgkanter på Kawaen var ved blive noget grimme efter 60 K km. så valget stod mellem en glas blæsning og omlarkering og så en gang knofedt ... På den pris det kostede at få dem lakeret ville jeg godt bruge de to arbejds dage det tog.

• #4   24. aug 2004 spild af tid smiley
    gav 250kr for polering pr fælg. meget nemmere og grænsene til billigere end at købe grejet selv.
    hvis interesseret så skriv. vender tilbage senere med adresse og tlfnr på firmaet

• #5   24. aug 2004 Selvgjort er velgjort he he nej for 250 spir pr. fælg gad jeg heller ikke ... dengang jeg fik mine lavet talte vi om 1200-1500 spir pr. fælg...

• #6   24. aug 2004 Jens C : smid lige nr og adresse på det firma der polerer fælge også. Men ellers tak for de gode indslag... tror dælme jeg skal igang når kværnen kommer i hi! Men tak for alt indtil viddere jeg vender tilbage når projektet er gennemført!

mvh Klaus

• #7   1. sep 2004 kunne også godt tænke mig det navn og adresse, har en morot jeg jeg gerne ville ha poleret

MVH'

Morten

Kommentér på:
Polering af fælge?

Annonce