Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af aluminium.
  • #1   8. jan 2009 selv har jeg poleret lidt aluminium til yamahaen... men jeg har dog gjort det på drejebænk. m. 1500 omdrejninger og en god stofskive også med voks. Der bliver også en hinde... men når det bliver varmt nok forsvinder den lige som. Til sidst brugte jeg noget autosol til lige og køre det over med... også stod det lige så fint bagefter...

Måske du skal affedte det?

mvh Offslow

• #2   8. jan 2009 når du siger hinde, hvad mener du helt præcis?

det KAN være det har fået klarlak for det ikke skal korodere fra frabrikken. så skal det først slibes af med sandpapir eller bums før du går igang med autosol og som offslow siger igang med noget polerskive med motor boremaskine eller hvad du nu har.

• #3   9. jan 2009 Autosol er ikke meget værd i forhold til et produkt der hedder Alu Magic se her... http://www.sydfynsmcservice.dk/alumagic.html

I bund og grund gør det jo det samme som Autosol ... Bare en del bedre og langt mere effektivt

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 2
    #4   13. jan 2009 hej.. hvis det er ALU.. og det IKKE har fået lak m.m.

så har jeg en RIGTIG polere maskine (pro) og den gør sku et rigtig pænt stykke arbejde..
    og det er IKKE med autosol.. autosol syns jeg er rigtig god til krom.. men ik til alu. jeg har det rigtig polere middel til det.
    jeg polerede topstykkerne på min kammi's honda her idag.. og de blev rigtig flotte.
    jeg ska lige ha billederne herind.. før og efter.. hehe
    så kan i se forskellen.

hvis der er andre der skal have lidt hjælp med "løsdelene" så er jeg klar..
    de større ting har jeg ik rigtig nogen erfarring med endnu.. men det kommer måske senere.

mvh Michael.

• #5   29. jan 2009 Prøv med korn 1200 vådslibe eller bums.. bare sørg for at slibe i en ensartet retning hvis du bruger smærlærred! ellers kommer du til at polere ridser væk i lang tid.. Plejer at bruge drejebænken til poler opgaver. og så en lynsliber samtidig. det plejer at gi et godt resultat.

• Mikael L
    Mikael L Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   23. feb 2009 Hej igen. Tak for alle de gode råd. Jeg kan fortælle, at der ikke er nogen form for lak tilbage på de forskellige dele. Jeg bruger en en polere maskine med kludeskiver. Ø 200mm 3000O/M. Jeg bruger udover Autosol, div. polerepaste til aluminium. Den hinde som jeg snakker om er ikke til at se medmindre man er helt tæt på. Men man vil jo gerne have det bedste resultat.

• #7   24. feb 2009 tror det er pga. din voks ikke bliver varm nok... eller også skal du slutte af med og affedte det...
    óg hold det simpelt, ikke bland for mange produkter...

det jeg har lavet har jeg lavet med polerskive på drejebænk og voks...også sluttet af med en håndpolering med autosol... det blev faktisk rigtig godt.

mvh Offslow

Kommentér på:
Polering af aluminium.

Annonce