{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Visitation i hele KBH. Fint nok, men.. {{forumTopicSubject}}

Nu har KBH`s Politi indført visitiation og kan kontrollere alt og alle og det er fint nok med mig, men når nu jeg tager på jagt i sverige på fredag får jeg ikke andet end ballade og problemer med politiet (både dansk og svensk) Og det til trods for at alle papirer og tilladelser er iorden. Jeg taler af erfaring. For jeg prøvede det sidste gang der var problemer med våben der skulle smugles/bruges i div. Rockerrelaterede krige. Jeg forstår til fulde at det skal stoppes NU. men jeg har svært ved at forstå hvoffor jeg skal spilde min tid, når alle tilladelser er i orden. sidste gang tog det 3 timer at få lov til at køre over grænsen. FJERN DOG ALLE DE IDIOTER. Der render og skyder på hinanden og er til fare for normale mennesker, så vi kan gå i fred.. Bare lige et opstød.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Visitation i hele KBH. Fint nok, men..
  • #1   16. sep 2008 UPS. Link....
    http://ekstrabladet.dk/112/article1056721.ece

• #2   16. sep 2008 Ja den er svær. Jeg ved ikke hvad de ellers kunne gøre for at stoppe det. hvad hvis købte en stor køkkenkniv i en forretning og blev stoppet på vej hjem, gad vide hvad der så skete.

• #3   16. sep 2008 Jeg kan fuldt ud følge dig i at det er belastende at side 3 timer og vente når man har rent men i posen.... men forstil dig lige de ikke gjorde det... hvordan ville det så se ud... så ville det være nemmere at købe en AK47 end en liter mælk... men ja love og regler rammer tit de forkerte...

• #4   16. sep 2008 Ved godt den er svær, men jeg skulle lige af med det sure opstød. Fatter stadig ikke hvoffor man skal bruge timer på at blive kontrolleret i det samfund vi lever i i dag. det kan ordnes med et klik på enterknappen. Men jeg bider det også i mig på fredag, det er bare spild af min tid....

• #5   16. sep 2008 Enig

Men ikk kun det. Nu skal jeg risikere, næste gang jeg bliver stoppet, at skulle undersøges på kryds og tværs, Kropsvisiters og måske ligefrem anholdes når de finder mit multitool i bæltet som jeg bruger dagligt på jobbet som i øvrigt indeholder en ulovlig kniv (Sikkerheds lås så jeg ikk får bladet over fingerne).... Damm en masse alm. mennesker kan nu blive gjort kriminelle.

Tænk på hvor mange ældre mennesker og andre der daglig har en lommekniv på sig til dagens små gøremål.

Tag heller ikk fejl jeg synes det er sindsygt det der foregår på Nørrebro og vi kan ikk få de psykopater ud af byen hurtigt nok, Perkerbander som HA´ere. Og noget skal der gøres. Men med dette her tiltag er jeg bange for at nogle ganske uskyldige mennesker kan komme i systemets kværn.

Et er at diverse bander holder store dele af københavns borgere som gidsel nu gør politiet det på en indirekte måde også.

• #6   16. sep 2008 Jim K:
    Jeg mener ikke din kniv er ulovlig bare fordi den kan "låse bladet". Det er kun hvis den kan betjenes med en hånd (foldud kniv eller hobbykniv) eller hvis bladet er mere end 7cm langt...

Men jeg er ikke helt sikker...

• #7   16. sep 2008 Jeg ved det... En foldekniv må ikke have et låsbart blad.

Afleveret engang en i sikkerhedskontrollen i lufthaven, da jeg havde glemt at tage den op af lommen inden jeg tog afsted. Der blev jeg sigtet for ulovlig våbenbisiddelse da bladet bla. var låsbart.

Heldigvis tog jeg den i retten og blev frifundet. Ellers havde det kostet mig dengang 3000 i bøde og en anmærkning i min straffeattest.
    Nu risikere jeg sgu at ryge i spjældet... hvor hysterisk.

• #8   16. sep 2008 bare fordi de har lov til at visitere alle uden særlig mistanke betyder jo ikke at de gør det. dem de vælger at visitere er nok dem som de rent faktisk har mistanke til.
    Vi har da ofte kørt rundt med sådan ca. 30 blank våben (til re-enactment) og rustninger i bilen, og vi er da også blevet stoppet, men så længe du har en naturlig forklaring på det, er de fleste betjente da meget tolerante overfor almindelige menneskers gøremål.

• #9   16. sep 2008 JIM K det er ikke de samme regler der gælder i lufthavne som det er på gaden..

det er rigtigt at du ikke må kunne låse bladet på en folde kniv i lufthavnen

men du må gerne på gaden men den må ikek kunne betjenes med en hånd.... det giver 5000 i bøde og hæfte for ulovlig våbenbesidelse

det er jo helt sindsygt..

• #11   16. sep 2008 Jeg syntes det er fint med lidt "krig"!
    Så ordner de kriminelle det politiet ikke gør. Renser lidt ud blandt de rådne kar. Håber ikke nogle uskyldige ender i midten af det!

• #12   16. sep 2008 Bladet må IKKE kunne låses. Div Gerber og multitools er alstå ulovlige.

§ 4, stk. 1, affattes således:
    På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse eller har et andet lignende anerkendelsesværdigt formål. Forbuddet omfatter dog ikke foldeknive med en klinge på højst 7 cm, der ikke kan fastlåses i udfoldet position

• #14   16. sep 2008 Hej så er der fightnight.. Hep hep hep.. smiley

• #15   16. sep 2008 det ender i fri jagt, frem med popcorn

• #16   16. sep 2008 Kristian J

"Jeg syntes det er fint med lidt "krig"!
    Så ordner de kriminelle det politiet ikke gør. Renser lidt ud blandt de rådne kar. Håber ikke nogle uskyldige ender i midten af det!"

problemet er vel bare at tosserne rammer af lort?, indtil videre er det vel kun 2 uskyldige der er gået til af det? de involverede har vel indtil nu overlevet... desværre... vi burde sende dem på kursus.. og så på paintball-bane med rigtige våben.

• #17   16. sep 2008 af 2 onder gir jeg mit sigtebrød til rockerne

• #18   16. sep 2008 så kan det ende i hygge skovtur smiley

Kommentér på:
Visitation i hele KBH. Fint nok, men..

Annonce