{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Tjaa, hvorfor ikke {{forumTopicSubject}}

Ekstremister er et underligt folkefærd i enhver afskygning, og de er påfaldende tit tildækket og annonyme når de udtaler sig....

Vågn op tåber, vis at i har nosser som rigtige mænd, stil jer frem på det lokale torv eller på åben skærm og giv os så besked om alle de ting i finder uretfærdige....

En direkte klam trussel fremsat af en afskyelig organisation.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1055846.ece

Kim.

Dette indlæg dækker alle folkegrupper og ekstremistiske organisationer som bruger trusler og vold som deres hoved våben... hvide, gule, sorte og blå..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjaa, hvorfor ikke
  • #1   14. sep 2008 Jamen de er jo nogle slatne kujoner. Der er godt nok ikke meget der rotere oppe i Deres hoveder. Tsk. tsk.

• #2   14. sep 2008 STOP NU FOR SATAN DA!!!!

jeg gider ikke se deres grimme abe fjæs også C",)

• #3   14. sep 2008 ja altså de rammer jo og muslimer her i dk ved at gennemføre det.. så hvis det handler om at ramme de vandtro danskere går mange andre til på den konto.. og det eneste de opnår er vrede fra befolkningen som i den sidste ende kan ricikere at gå til mod angreb (selvtægt) fordi de er så fustreret over det.. tænk sig ens barn blev sygt fordi de havde forgiftet vandet . jamen jeg tror da alle forældre ville gå amok på dem der bare til nærmelsesvis sympatisere eller mener de har nogle positive værdier..

personligt er jeg så træt af at høre om alt det terror. bed alle i de lande om at rejse væk et stykke tid(de civile og gode folk) og bomb så lortet med alt hvad den kan trække neutron bomber og hele svineriet. og lad så de stakels civile returnere og få bygget op .. så er der renset ud...

• #4   14. sep 2008 Ja K4, man får faktisk en fornemmelse af at de er mindre bemidlede oven i hovedet, måske er det indavl, og det skriver jeg ikke for at være racistisk, men det er en kendt sag at de gifter sig med fætre og kusiner. Kommer der ikke noget nyt blod i avlen går det galt, det gælder både for mennesker og dyr.

• #5   14. sep 2008
    Så, nu skal i ikke genere vores muslimske venner, de gør bare hvad Allah siger de skal:

Koranen sura 9 vers 5.
    ” Når de fredhellige måneder er omme, skal i dræbe dem, der sætter andre ved guds side, hvor som helst i finder dem!
    I skal pågribe dem, belejre dem, og ligge på lur efter dem i hvert et baghold! Men hvis de omvender sig, holder bøn og giver almisse, så lad dem frit gå! Gud er tilgivende og barmhjertig.

Så de er bare fromme religiøse mennesker, der udøver deres religion.

Er der noget galt i det?

• #6   14. sep 2008 Hvem fanden er Allan??

• #7   14. sep 2008 Ka vi Ikk bare skyde dem?

• #8   14. sep 2008 Bare lige for en ordens skyld vil jeg nævne at min tanke bag denne tråd ikke er en hetz imod andre kulturer men derimod bare en tanke om at ekstreme organisationer af enhver art som oftest gemmer sig bag masker og hætter, det er ligevel om det er terrorister eller ligeså afskyelige 17 årige autonome brostenskastende tåber.....

Løjerligt nok er mennesket oftest mest modig i skjul af annonymitet, tankevækkende !!!

Kim.

• #9   14. sep 2008 "Vreden over Jyllands-Postens Muhammed-tegninger har endnu ikke lagt sig i den arabiske verden."

- Om jeg forstår at det skulle være så nødvendigt med de tegninger, bare for at "blære sig over ytrings-friheden" her til lands ;o/

- Det er ikke og kan aldrig blive denne måde, en tildels verdensfred skal komme fra, det er stupid og viser desværre at intelligensen her til lands, ikke altid bliver konstruktivt brugt...

• #10   14. sep 2008 Helle Opfinder-Sjælden Honda Sælges B.
    Om nogen burde du da hylde ytringsfriheden, uden den havde du fået skrive og taleforbud.
    smiley

• #11   14. sep 2008 Lars (højfyn) J - He he, ja det er selvfølgelig også rigtig ;o) Men at "lege" med de der tegninger i avisen, der havde det nok været bedre at "lege" med et viskelæder og så slut ;o))

• #12   14. sep 2008
    Helle, du har åbenbart ikke forstået hvad den sag gik ud på.

• #13   14. sep 2008 De mest hårde fondementalister mener faktisk at det er en provokation at kvinder taler i offentlige forsamlinger, så helle, du er nu ved at starte en ny mohammed-krise..
    Skam dig helle

• #14   14. sep 2008 Steffen - Okay, det kan du meget nemt have ret i - prøv at forklare, jeg er lutter ører ;o))

- Lars (højfyn) J - Ja åbenbart- se venligst ovenover, jeg har misforstået det hele ,o))

• #15   14. sep 2008
    Det kan vist være ligegyldigt hvad jeg skriver om lukning af udstillinger, folk der ikke tør illustrere bøger, fjernelse af kunsgenstande - alt sammen af frygt for Islamisk begrundet vold. Sådan noget skal udfordres, for retten til at sige sin mening er en forudsætning for udvikling i et samfund. Men dem der ikke har forstået det nu, vil ikke forstå det - så jeg gider ikke at bruge mere krudt på det.

Men her er et meget rammende indlæg på BT´s blog:

(link fjernet)

• #16   14. sep 2008 Steffen - Jo vel skal det udfordres, men hvis du nu er oppe imod noget der ikke lader sig udfordrer på ordentlig vis, og truer med massedrab ved at forgifte drikkevandet, skal man så stadig i dine øjne udfordrer?
    -Og hvad angår udviklingen, så er der jo ingen der siger at alt udvikling er til det gode.

- I mine øjne kan dette samlignes lidt med, at vi bløde mc'ister vælger at udfordrer bilister, og hvem tror du taber den fight?

MOTO- Hvem Helle? Kender ingen Helle med en mc ,o))

• #17   14. sep 2008
    Altså, vores frie samfund har tabt kampen, så vi skal bare rette ind til højre?

Mener du det alvorligt?

Din sammenligning er ikke ædruelig:
    Enhver udfordring af en medtrafikant er ulovlig, i henhold til en demokratisk vedtaget lov. Når folk dør alligevel, er det resultat af uheld. og ikke en bevidst handling i en syg ideologi´s tjeneste.

• #18   14. sep 2008
    K007. du har ret i at provokation udelukkende for provokationens skyld er stupidt.
    Men det var ikke det der skete - prøv at sætte dig ind i det.

J.P. har ikke skaffet dig dødsfjender. Du har haft dem hele tiden, nu ved du det bare.

• #19   14. sep 2008
    Terror er ligegyldig i det store spil - trafikken er mangen gange farligere.

Men hvor mange gange skal vi indskrænke vores frihed, og tilpasse vores samfund til nogle menneskers udokumenterede forestillingsverden.
    Er det rimeligt at vi altid skal afveje vores udtalelser i forhold til om de udløser vold eller trusler (selvcensur). Skal alt hvad der trykkes i dansk presse lige filtreres gennem det muslimske trusselsbillede, før det trykkes.

Selvfølgelig skal vi opføre os anstændigt, når vi ikke provokeres til andet, men magthavere - enten det er valgte politikere, diktatorer eller ideologier/religioner skal have det at vide når de går over stregen, og forsøger at indskrænke den frihed, der er forudsætningen for at vi kan leve som frie mennesker i dag.

Og Islam er gået over stregen:
    Som optakt til Jyllandspostens stunt ses en forelæser ved et dansk universitet få bank og trusler på livet for at have formastet sig til at tale om koranen.

Der lå en global intimidering af enhver som overhovedet ytrede sig om islam med den mindste kritiske lys i tonen.

Der lå en trussel mod en forfatter som havde formastet sig til at skrive en bog som ikke passede mullaherne.

Der lå en spirende selvcensur som på baggrund af trusler og drab fik folk til at undlade at tale om problemer og undgå at berøre emner der kunne gøre radigale muslimer sure.

Der lå forud en endeløs række af begivenheder som JP’s udgivelse af tegningerne var en sund reaktion mod.

Så at tale om at Jyllands Posten har begyndt noget som helst er ikke bare en forvanskning men en direkte hån mod menneskets ret til at tænke og tale frit.

Udstillinger i Sverige og England blev aflyst, af frygt for at muslimer skulle lade sig fornærme og blive voldelige.

Og hvordan var det lige nyheden om tegningerne blev spredt?
    Skal man bruge en murersvend i Islamabad, skal man annoncere efter ham i JP, for den læser de åbenbart allesammen dernede - eller var det de skjønne Imamer der vidste hvordan man skulle skaffe den ballade man skulle bruge i sagens tjeneste, krydret med et stemningsbillede fra en fransk byfest - der udløste balladen.

• #20   14. sep 2008 Steffen - Vi to må så leve med at være komplet uenige - det er så grænseløs barnligt at bruge ytringsfriheden på en måde der genere andre, helt derind hvor deres liv giver mening- ligegyldig om vi kan lide det eller ej - det er blasfemisk ;o/

"Så at tale om at Jyllands Posten har begyndt noget som helst er ikke bare en forvanskning men en direkte hån mod menneskets ret til at tænke og tale frit." - Dertil vil jeg gerne tilføje "meget usmart måde at bruge det at kunne tænke og tale frit"- vedr. tegningerne var det aldeles respektløs af DK

• #21   14. sep 2008 K4 - Hvis de folk du vil lave drillerier imod, ikke kan forstå dit sjovt,hvem er det så sjovt for?

• #22   14. sep 2008
    Helle "på en måde der genere andre, helt derind hvor deres liv giver mening"
    de er fint at deres religion/ideoligi giver mening og livsindhold for dem, de skal de have lov til, men når de forlanger at vi skal rette os efter deres forestillingsverden, så stopper festen - ja, vi er ueninge - men vi bor heldigvis ikke et sted hvor man slår hinanden ihjel af den grund.

• #23   14. sep 2008 Steffen - Præcis Steffen, VI bor netop ikke et sted hvor vi slår ihjel, men når vi nu mener at vi er så "kloge" så burde vi kunne forudse dette her vanvid vi ender ud i, FORDI de andre netop bor i et land HVOR man slår ihjel ;o/

• #24   14. sep 2008
    Helle, mener du virkelig at vi skulle kunne forudse at nogle tegninger skulle medføre sådan en reaktion.
    (Det gjorde de jo heller ikke, det var først da nogle religiøse ledere fortalte muslimerne at de skulle være sure, -at de blev sure.
    Tegningerne var bare et påskud, de leder jo efter dem hele tiden - en Puttebamse i Sudan der bliver døbt Muhammed, eller Paven der genfortæller en historie fra hadith eller...eller....De vil balladen, fordi de skal bruge den til at fremstå som ofre, - det vil give dem større spillerum for yderligere krav, og du faldt lige i den.
    Helt ærligt, du forsvarer at voksne mennesker sætter den muslimske verden i brand, p.g.a. nogle tegninger - hvor en civiliseret reaktion ville være: vi ignorerer det, så hoilder de nok op.

• #25   14. sep 2008 Steffen - Stadigvæk burde vi kunne forudse balladen - vi har da til dato så mange beviser på at vores tankegang er meget mere human og rummelig ;o/ - At tegninger så bare er et påskud for ballade, jamen så siger det jo - at vi burde nøjes med at vogte for vores egen hønsegårds ve og vel...

- Iøvrigt må din udtalelse stå for din egen regning, for det er ikke det jeg siger eller mener : "Helt ærligt, du forsvarer at voksne mennesker sætter den muslimske verden i brand, p.g.a. nogle tegninger - hvor en civiliseret reaktion ville være: vi ignorerer det, så holder de nok op.

• #26   14. sep 2008
    Det er jo nærmest racistisk.
    At forvente at en hel befolkningsgruppe opfører sig som en flok analfabetiske neanthertalere, hvis vi tegner noget de bliver sure over.

Det er ikke stor tiltro til menneskeheden.

Du gør knæfald. At sige at vi så bare skal sørge for ikke at give dem påskud, er det samme som hoppe i, - og drukne i gryden med selvcensur.

• #27   14. sep 2008 Må gi Steffen ret her, en anden kultur/religion må aldrig være bestemmende for hvad der bringes i aviser og andre medier.

Alternativet er at akceptere og bukke sig.

• #28   14. sep 2008 Steffen - Det er det så IKKE, for mig, vedr. knæfald, men derimod at man bruger det man har imellem ørerne på forstandig vis, der må være en "blonde" også hvad angår ytringsfrihed ;o)

• #29   14. sep 2008 Kender du sangen Helle "If you tolerate this then you're children will be next" ? Min pointe er at hvis vi bøjer os for psykopater, så stopper det jo aldrig, det går jo kun et lille øjeblik, så er der noget andet der støder dem som vi så skal lave om på og det gider jeg bare ikke finde mig i, jeg vil hellere dø stående end leve på knæ..

• #30   14. sep 2008 Lars (højfyn) - Jo det er en god sang at blive klogere af, men som sagt mener jeg stadig vi må vælge vores "krige" med omhu ;o))

• #31   14. sep 2008
    "Vi skal vælge vores krige med omhu"
    Jeg tror slet ikke nogen forestillede sig at der kunne blive krig ud af et par tegninger, det var vel derfor pennen blev valgt som våben, men jeg skal love for at modparten hurtigt fik oprustet.

Det er helt ude i hampen at forsvare den reaktion.

• #32   14. sep 2008 Steffen - Jeg FORSVARER ikke deres reaktion, men ønsker netop at mine landsmænd passer på sig selv ;o))

- Lige et citat:Man bliver ofte skudt af de kugler, man selv støber.

• Patrick H
    Patrick H Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 192
    #33   14. sep 2008 Ja...og Jesus sagde:

Alle de vantro svin der vil prøve og slå jer ihjel med deres latterlige terror og kujonagtige færd, skal i bare skyde, bombe, vanvære, drille, genere og skide på - terroiser igen !!

(dette er ikke skrevet ned nogen steder, men et gammelt mundhel)...

• #34   14. sep 2008
    Helle.
    Den sikreste måde at passe på sig selv på, er at sørge for at man ikke blive angrebet, Og når man har med psykopater at gøre, skal vi sørge for at de ikke har noget at komme efter, altså ingen indrømmelser - det tolkes som svaghed.
    I deres øjne skal vi være spild af tid, så kan vi måske få lidt fred for dem.

• #35   14. sep 2008 Lige som man har retten til ytringer her i DK, benytter man sig i visse laverestående kulturer sig af retten til at lade sig fornærme af hvad som helst.
    Argumentet imod disse tegninger lyder ofte, som i denne tråd, at man burde vide bedre. Man burde vide at man fornærmer 1,5 milliard muslimer på deres allerhelligste. Hvis dette er argumentet for at lade være, kan vi ligeså godt lukke al åben debat/diskution/satire og alt andet.
    Hvis argumentet er at man ikke må såre/støde/håne eller blot have en kritisk indgangsvinkel til religion, skal dette gælde alle religioner og ikke blot Islam. Denne religion skal ikke have særrettigheder, blot fordi den er intolerant, voldelig og speciel sart.
    Og så er det iøvrigt ligegyldigt at der er 1,5 milliard af dem. Denne rettighed bør også tilfalde en religion med 5000 troende.

Sagen er at, de med al magt forsøger at forhindre al kritisk tilgang til deres middelalderideologi Og kritisk tilgang til et emne, starter ofte med satire. Islam bliver desværre brugt til at undertrykke befolkingen og udviklingen i en række lande og denne magt vil de gamle hjernevaskede mullaer ikke miste.
    Seneste nyhed er at, OIC (organisation af Islamiske lande) til FNs racismekonferancer april 2009 vil forsøge at sidestille religionskritik med racisme, og dermed få det forbudt.

I mine øjne var de omstridte tegninger nødvendige, ikke mindst den mest omstridte, nemlig bomben i turbanen viser det altafgørende. Det er ikke religionen der sættter bomben i turbanen, men den enkelte der sætter bomben i turbanen, under påskud af religionen.

• #36   14. sep 2008
    Enig Simon.
    Bortset fra at OIC står for Organisationen af saudifinancierede Intolerante Islamiske Diktaturer.

Det er utroligt, hvis de får held til at forbyde kritik at religion/Islam på konferencen i april, men der er noget der tyder på det. Og her gik man og troede at FN ikke kunne blive mere ubrugeligt.

Canada har meldt afbud. Det burde vi også, hvis kritikfobuddet holder.

Kommentér på:
Tjaa, hvorfor ikke

Annonce