{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

Hvad er passende straf? {{forumTopicSubject}}

Retssagen vedr. Yvonne starter en af dagene. Yvonne blev bortført, tortureret, banket til ukendelighed og efterladt nøgen på en øde landevej i 2007. De 5 der gjorde det, kendte hende i forvejen.

I dag ligger hun på en slags plejehjem, dybt hjerneskadet med kun få kropsfunktioner. Hendes tilstand bliver ikke bedre.
http://ekstrabladet.dk/112/article1053292.ece

Uanset hvad straffen bliver, kan den ikke blive hård nok.

Palle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er passende straf?
  • #1   8. sep 2008 de skulle ha samme tur... de skulle dog bibeholde føgelsen i røven... ellers helt som hende... lægges i en seng.. og hver aften skulle de gennem knippes af en stor homo neger... så de hver eneste dag frygter det bliver nat!!! der er ingen straf der er stor nok desværre!!!

• #2   8. sep 2008 Nej det har du ret i. Men de får vel omkring 8 år hver smiley

• #3   8. sep 2008 Det er væmligt at læse om, jeg føler virkelig med hende og pårørende. Fatter ikke folk kan være så sindsyge.. !

• #4   8. sep 2008 Frygtelig læsning........

samme straf som overlagt mord til alle........................alt mindre end det er en fornærmelse af os ALLE !!!!

Retsmøderne kunne også klares på en god times tid.

Alle de tiltalte skulle kaldes ind og stilles et eneste spørgsmål:

Var der på noget tidspunkt en der sagde STOP ???

Alle svarer sikkert NEJ og så skulle de idømmes maksimum straf og så videre til næste sag !!!!

SÅ afstumpede mennesker burde slet ikke gå rundt på fri fod !!!

• #5   8. sep 2008 kim.. det kan vel ikk tage en time og svare nej;-) de skal bare ind i et sort hul... og sidde der og rådne op!!!

• #6   8. sep 2008 2 år er rigeligt,
    HVIS de kom i et amerikansk fængsel, hvor de ikke kunne isolationsfængsles, og alle fik at vide at de var pædofile.
    Så skulle de nok få deres straf i fængslet

• #7   8. sep 2008 Sy deres røvhul sammen! Det må være den største straf

• #8   8. sep 2008 Den slags sager er så grumme, at man her burde kigge lidt imod syd, og tage offentlig stening i brug...

• #9   8. sep 2008 Jeg er stor tilhænger af gabestokken. Ellers kan der ikke være andre muligheder end at sprænge broerne til Mors, minere Limfjorden omkring og expropriere jorden på øen til fængselsø. Så læsser vi alle landets kriminelle med grove forbrydelser på samvittigheden derover, sætter kameraer op overalt. Derefter smides der diverse slagvåben og rustninger ud fra fly og samtidig også mad.

Så er der dømt reality fjernsyn for alle pengene og så kan alle psykopaterne lege gladiatorer og smadre hinanden. Og vi kan såmænd endda få tipstjenesten med ind over og måske tjene lidt penge på hele møget.

• #10   8. sep 2008 Jacob (vendsyssel)!
    Jeg syntes det er fremragende ide kan vi ikke også lige smide rockerne og P******** derud de er jo alligevel en stor procentdel af samme minoritet alligevel. Og så smide dem ud på saltholm der er en asyllejr med til at pebre det hele lidt og så skal thomas mygind være tv vært i bedste robinson stil hvor de forskellige grupper så kan dyste imod hindanden og vinde våben arealer mad osv.
    last man standing kan få en færgebillet til fastlandet igen som premie smiley

• #11   8. sep 2008 anders R: super ide, så får vi den største psycopat tilbage?!?!?!

• #12   8. sep 2008 Jeg har tit tænkt Alcatraz tanken og genopbygge Hammershus ( no offense eventuelle bornholmere, men geografien er altså optimal )

Vi lever desværre i et samfund der hellere vil sætte folk i behandling frem for at straffe dem.

Et passende suplement til straffen vil være en hjemmeside lidt som i USA hvor blandt andet sexualforbrydere bliver listet. Og så skal vi tænke lidt kreativt når de endelig kommer ud fra fængslerne igen.

Det var så min ydmyge mening.

• #13   8. sep 2008 Jesper J: Det samme her !!! En pinefuld død

• #14   8. sep 2008 De får sandsynligvis en dom for grov vold.

Jeg tror dommen maks vil være fire år, -hvilket i pricippet betyder, at de er ude igen efter to år og ti måneder.

• #15   8. sep 2008 På en måde synes jeg ikke vores retssystem er gearet til denne slags afstumpede sager. En dom for grov vold, dækker i mine øjne ikke den slags. Måske en sådan dom skulle supleres med en straf for graden af men/inviladitet. Således at 100% invalid svarer til en drabssag.
    Dermed kunne disse psykopater idømmes forvaring på ubestemt tid.

• #16   8. sep 2008 Håber satme der er nogen pårørende, der tager sagen i egen hånd når de kommer ud.!

• #17   9. sep 2008 § 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.
    § 245. Den, som udøver et legemsangreb af særlig rå, brutal eller farlig karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6 år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred til følge, skal dette betragtes som en særlig skærpende omstændighed.
    Stk. 2. Den, som uden for de i stk. 1 nævnte tilfælde tilføjer en anden person skade på legeme eller helbred, straffes med fængsel indtil 6 år.
    § 246. Har et legemsangreb, der er omfattet af § 245 eller § 245 a, været af en så grov beskaffenhed eller haft så alvorlige skader eller døden til følge, at der foreligger særdeles skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel i 10 år.
    § 247. Begås nogen af de lovovertrædelser, der er nævnt i §§ 244-246, af en person, der tidligere er dømt for forsætligt legemsangreb eller for en forbrydelse, der har været forbundet med forsætlig vold, kan straffen forhøjes med indtil det halve.
    Stk. 2. Det samme gælder, når en lovovertrædelse som nævnt i §§ 244-246 begås over for en person, der efter karakteren af sit arbejde er særlig udsat for vold.
    § 248. For legemsangreb under slagsmål, eller når den angrebne har øvet gengæld mod angriberen, kan straffen under særlig formildende omstændigheder bortfalde.

De bliver sikkert dømt efter § 246, mens de der har voldsdomme i forvejen, dømmes efter 247. Dvs maxstraffen kan blive15 år.

Et er lov, noget andet praksis, men hvis ikke lovens max skal udnyttes her, bliver den aldrig udnyttet.

Måske dukker der en psykolograpport op, der fortæller at de sad skævt på potten som 3 årig, med deraf følgende alkohol-/stofmisbrug, de havde brug for at afreagere og samfundet så ned på dem.

Tragisk.

Palle

• #18   9. sep 2008 Jeg synes vi skulle genindføre dødsstraf...og så enten hænge dem eller give dem en tur i den elektriske stol, hvor ledningerne kun er tilsluttet til deres boller, og så skulle men så skrue gradvist op for strømmen indtil prsonerne er døde...

• #19   9. sep 2008 sTEFFAN s: Dødsstraf synes jeg bestemt IKKE vi skal indføre, med den beslutning gør vi hele befolkningen til bødler.

Nej vi mangler simpelthen et sted at sende DEN slags forbrydere hen til EVIG opbevaring. Så kunne vi passende bruge alle de ressourcer vi idag bruger på psykolog evalueringer, behandlinger og udslusning til at gøre det opsøgende arbejde mere synligt.
    På den måde undgår vi at lille Per får tæv af hans alkoholiserede forældre, får hans voldsdebut i 1.klasse og ender som opbevaringsmenneske.....................men det magter vores nuværende politikere simpelthen ikke (gælder HELE salen)

Vender vi ikke strømmen nu ender vi desværre med at få et meget sygt samfund, faktisk er vi vel ved at være godt på vej.

Palle S: Ja selvtægt er ikke løsningen, det er vi MEGET enige om, men hvis staten ikke finder en løsning til seriøs stramning så VIL selvtægt blive noget vi kommer til at høre MEGET mere til i fremtiden.

Kommentér på:
Hvad er passende straf?

Annonce