711 visninger
|
Oprettet:
Nokia n95 8gb (gps) {{forumTopicSubject}}
Hej. Vil lige hørefolk om de ved om man skal have et 3 abb. for at kunne bruge den gps der er i?
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 1.633
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
Man kan få flashet den originale firmware ind på telefonen. Jeg mener at 3 tager en 5-600 kr for det. Man er nødt til at gøre det hos 3 hvis man vil beholde garantien. Det nytter altså ikke noget at få en mobl-hustler på Vesterbro til at gøre det for 100kr!
Man kan køre med GPS'en i off-line mode. Dette betyder dog så vidt jeg ved at man ikke kan søge på bynavne med den medfølgende Nokia Maps software. Men man kan jo også få andre GPS programmer til den fra bla. TomTom.
Jeg har lige været i Skotland og brugte den i den Passat 2.0T jeg havde lejet derovre. Det virkede perfekt med Nokia Maps og 3 UK! Selv ude i højlandet hvor vejene ikke var meget bredere end bilen Der kørte jeg i off-line mode når jeg havde søgt på de bynavne jeg skulle bruge.
Når man bare kører rundt med kortet i alm-kortvisningsmode (ikke sattelitbilleder) så bruger den kun sattelitterne - ikke data-nettet.
Jeg ved ikke om det er svar nok - ellers må du bare sende mig en PM!
apr 2007
Slår du AGPS til, så koster det et par øre for den at finde din position meget hurtigere end ellers.
Skal du bruge navigation med stemmeguid osv. så skal man have et abonnement fra nokia som koster en del.
Alternativt kan du købe software der virker som fuld gps ala. en alm gps enhed. Garmin, Navigon, Route 66 mfl. har software til N95.
Skal du bare se hvornår du står og hvad der er af veje omkring dig og er AGPS slået fra, så er det ganske gratis.
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 519
apr 2007
Med et usb kabel kan du ligge nokia's firmware på, og du kan til enhver tid ligge dit teleselskabs på igen, så jeg ville ikke være nervøs for garantien
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 480
den er låst op forresten. Jeg har cbb mobil normalt, komemr der så nogle komplikationer?
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Hvis man så prøver at installere f.eks. Route 66 for at slippe for at betale ekstra til Nokia, så er den indbyggede GPS for langsom - dvs. at telefonen ikke kan følge med, når du kører på landevejen. Der vil simpelthen være en "forsinkelsestid", når du bruger den med dette. Dette har min kammerat eksempelvis prøvet, og han siger at det reelt ikke er til at bruge, når man kører i by-områder. Så uanset hvad, er det altså ikke på grund af GPS-delen du skal købe en N95.
Køb hellere en Nokia 6110 Navigator, hvis det er GPS'en du går efter. Den er alle steder er blevet udråbt til den bedste GPS-telefon. Den er født med Route 66, og alle funktioner indbygget og gratis at bruge. Og lad være med at købe den hos "3", da dele af firmwaren som regel er skiftet ud med "3"'s eget software. Det kan give problemer, hvis man ønsker at tweake sin mobil lidt, eller måske prøve at lægge original firmware ind. Der må man så prøve Da Vinci, for at "afbrande" sin telefon... http://davinciteam.eu/index.html
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Vil du have en brugbar gps så køb en sådan.
Mener jeg.
feb 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 20
Hvis man henter en ulovlig kopi fra nettet skal der lidt nørden til for at få det til at virke, men det kan lade sig gøre, og det spiller 100% når det virker
Nokia n95 8gb (gps)