Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udendørs rygeforbud....
  • #2   6. jul 2008 det er fordi de har ondt i røven.. kan godt følge at rygning indenfor kan være træls.. men hvis jeg sad udenfor ville jeg stadig ryge helt klart.... hvis det genere andre folk at man ryger udenfor kan de finde et andet sted at hygge..

• #3   6. jul 2008 Det er helt iorden hvis de så også laver et forbud mod tykke mennesker rødhårdet. folk som bære briller

• #4   6. jul 2008 de kan jo prøve at stoppe mig !!.

jeg ryger det jeg kan nå og jeg betaler det selv så der er vist ingen der skal blande sig i det .

• #5   6. jul 2008 Nu må de sgu snart stoppe!

Jeg er selv ikke-ryger men synes at det er for langt ude.

• #6   6. jul 2008 det vil aldrig stoppe .
    mange ikke rygere mener at vi rygere forpester dem .
    og at der nu er en rygelov som gør at rygerne må uden for for at ryge = pause pisser dem endnu mere af . de får jo flere pauser i løbet af dagen end dem .og det er jo heller ikke ok . de bad os selv om at skride ud og nu er det så heller ikke ok .
    ok så får de rygeforbud ude også . hvad så . så må der kun ryges i hjemmet . men KUN hvis du ikke omgåes ikke rygere . for gør du det så skal der sikkert laves en rygekabine i dit hjem . en glas kuppel som du kan sidde i og med en højtaler kan du så sidde og konversere med din gode ven ikke rygeren .i DIT EGET HJEM .

de har smagt lidt af magt da rygeloven blev en realitet . nu tror de at de skal styre det hele .

• #7   6. jul 2008 synes forbuddet er helt ioden, så længe de der ryger ikke kan tage hensyn til ikke rygerne, det er jo trods alt jer der stinker og oser.. Ikke meget ved at sidde og spise en go bøf, og så naboen sidder og pulser på hans kræftpind og er totalt ligeglad med om der er andre,,,

• #8   6. jul 2008 og det kommer vi også til.... på mit job skal der stemples ud når nervevragene skal ud og have deres røg, nyder at kunne gå hjem en halv time før dem...

• #9   6. jul 2008 så når der kommer en ikke ryger og sætter sig ved siden af en ryger så skal rygeren rejse sig og gå !!.
    in your dreams .
    eller skal vi gå med skilte JEG ER RYGER . nej heller ikke .

næææ du . det må være op til den enkelte beværtning om de vil modtage rygere eller ej .hvorfor helvede skulle ikke rygere bestemme om der må ryges eller ej .

• #10   6. jul 2008 det var faktisk meget smart søren .
    og en hel halv time . øj hvor er det stort smiley .

• #12   6. jul 2008 Jeg elsker rygepolitikken, det er et af de øjeblikke hvor man kan se fuldvoksne ikke rygere, begynde at skabe sig som 5 årige piger .

• #13   6. jul 2008 sjovt er det jo at se de indlæg fra ikke rygerne på et motorcykel forum .
    røg er ikke ok overhovedet nææææ nej .
    men de vil gerne køre ture og forurene med deres mc som jo klart har åben potte på selv om det ikke er lovligt . er verden ikke forunderlig .

• #14   6. jul 2008 @ Præsi: Der er allerede fabrikeret skilte til rygere

*ADVARSEL* Dette indlæg indeholder ironi *ADVARSEL*

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Yellow_star_Juif.gif

• #15   6. jul 2008 Jo jo da, jeg syntes det er en fantastisk ide, endelig var der nogle som åbnede munden og udtalte netop det som alle tænker i denne sag!! og nu hvor vi så er igang med at indføre fornuftige forbud hvad så med at forbyde alle typer private køretøjer der brænder fossiltbrændstof af og indføre fælles bus transport til og fra job, samt til og fra fritids aktiviteter og træf (hvad man så end skal bruge dem til i den situation) vi kunne også alle betale hele vores løn til fællesskabet og kun få udbetalt et symbolsk beløb i lommepenge og oven i alle disse perverterede ideer kunne vi så også alle arbejde til vi segnede, på den måde undgik staten og fællesskabet enhver form for udgift til pension og den slags pjat, lige et samfund efter mit hovede, fuld kontrol med individet, intet overladt til den enkelte, det ville da være herligt, ikke............

Kim.

En meget hensynsfuld ryger...

En hvis ironi må påregnes i dette indlæg

• #16   6. jul 2008 det bliver jo faktisk til 10 timer i måneden vi andre har mere fri.... men det er typisk som rygerne skal pive over at vi er nogen der har fat i den længste ende....

• #17   6. jul 2008 Jeg synes skam det er helt i orden. Tænker fx på bordpladserne foran mange restaurenter. Selvom det er udenfor, kan røgen jo stadigvæk blæse lige hen i hovedet på en. Og hvis der er noget der kan ødelægge sådan et restaurentsbesøg, så er det at skulle blivi udsat fra tobaksrøg.
    Kan ikke se meningen i, at det er ikke-rygerne der skulle flytte sig, eftersom det ikke er dem der gør de andre sidder og føler sig småkvælt af den vamle røg.

At sammenligne det med dæk-afbrænding giver ingen mening. Meningen med dækafbrændingspladser er jo netop en masse røg. Og de der er interesseret i det,,skal jo nærmest aktivt opsøge det, for at blive udsat for det.
    med minre man da lige har placeret sin telt klods op af pladsen. Men så er man altså heller ikke den skarpeste kniv i skuffen!

Sammenligning med bilos er heller ikkk relevant. Da man, som jeg ser det, ikke bliver udsat for den samme kvælende og stinkende lugt (lige med undtagelse af, hvis man står lige op ad en bus). Jeg skal ikke kunne svare på, hvad der er mest farligt for en. Men det er heller ikke problemet for mig.
    Problemet med rygning for mig, er at det er en stærk kvælende røg, som mange ikke kan se det morsomme i at udsætte sig selv for. og at man desværre oftest bliver udsat for det, på steder hvor man ellers ville have det sjovt. At tobaksrøg kan være farligt for mig, går jeg ikke op i. For det der så mange andre ting der også er. Fx at køre på motorcykel smiley Røgen er bare ekstremt generende.

• #18   6. jul 2008 På den anden side, så skal det jo heller ikke overdrives, så der kommer rygeforbud latterlige steder, som fx gågader, hvor man jo kun bliver udsat for det kortvarigt, og hvor man let har mulighed for at flytte sig.
    Steder jeg tænker på, er som før nævnt restaurenter, større forsamlinger som fx til koncerter, hvor det ikke altid er lige let at flytte sig et andet sted hen, osv.

Der skal være plads til alle, så længe man ikke generer hinanden alt for meget.

• #19   6. jul 2008 vil du med rexman???

• #20   6. jul 2008 Søren Brakvand, folk vil da skide på om du så kun arbejder 3 ud af 4 uger, eller kun spiser økologisk vegetar mad.
    Det bør tages til eftertragtning, at hele ryge hetzen skete da De Fantastiske 5 programmet var på toppen.

• #21   6. jul 2008 synes forbuddet er helt ioden, så længe de der ryger ikke kan tage hensyn til ikke rygerne, det er jo trods alt jer der stinker og oser.. Ikke meget ved at sidde og spise en go bøf, og så naboen sidder og pulser på hans kræftpind og er totalt ligeglad med om der er andre,,,

Så hopper denne scene op ..................

På Skagen træf vil der blive brændt dæk af i rå mængder som ikke kan undgå at trække ind i følsomme sjæle og helt ned i disses lunger også under spisning,dog indrømmer jeg at jeg ikke kender til videnskabelige undersøgelser om dækrøg er kræftfremkaldende.

Der bliver garanteret også indtaget en del træf pølser af puplikum mens der bliver varmet dæk op ved div. dragracing arrengementer og den spisende er jo trods alt tilskuer på frivillig basis

• #22   6. jul 2008 hvad så når rygeren sidder og spiser og der sætter sig en ikke ryger ved bordet ved siden af hvad så . der kan ingen se om man er ryger eller ej .

skal rygeren så gå efter han/hun har spist . i er for langt ude mand !! .

det kan være men skal huske fremover når man laver ture at påføre sig som ryger eller ikke ryger . for tænk nu hvis man fik generet en ikke ryger for meget .

• #23   6. jul 2008 Så sent som igår sad jeg til en fest og snakkede om hvor morsomt det egentlig var at folk pludselig går vildt meget op i rygepolitik, og det nu er forbudt at ryge indenfor på de fleste arbejdspladser, så der bliver sat ryge skure op osv. Men både på mit arbejde og en af dem som var til festen kunne fortælle at nogle af dem som skreg højst op om hvor ulækkert rygning er, er dem som sidder med os andre ude i rygeskuret fordi det er der hvor der sker mest, og de ikke vil gå glip af sladderen og hvad vi nu ellers taler om. fuldstændig genialt.

• #24   6. jul 2008 rexman, til afghanistan.
    jan g, lidt for tyndt, du tager jo til træf velvidende at der forekommer brændte dæk, men på restaurant forventer du jo ikke at få ødelagt oplevelsen...

• #25   6. jul 2008 Sgu ok..! Ud med rygerne... Også de fede mennesker, dem med en BMI på over 25.. det er sgu klamt at kigge på en fed lasket person.. når man skal spise en god middag på resturan.. Og børn!! væk med dem fra restauranter.. betaler sgu ikke flere hundred kroner for at få mine unger passet, for så at se og høre på andres møg irriterende unger. I det hele taget, fjern alt der kan genere MIG.. For jeg er Ååååå så vigtig..

Mener jeg..
    (Ironi kan forekomme)

• #27   6. jul 2008 i mit hjem er rygning strengt forbudt til trods for at jeg selv er ryger,jeg kan ikke lide lugten og gider ikke at have mit hjem forpestet, det er mit valg og ingen andres!! men man har da altid muligheden for at dele udendørs arealerne op i to så der ikke er nogle lavere befolkningsgrupper som generer andre, og det skulle vel også være muligt at sidde indendørs og spise hvis man ikke gider stanken under sit måltid!! jeg er af den opfattelse at hvis jeg ikke kan lide lugten i bageriet så finder jeg et andet sted at opholde mig istedet for at tude over at andre går mig på eller generer min person, det kaldes tolerance og tilpasning til situationen!!!, det er trods alt udendørs vi her taler om, og der skulle der da om nogle steder være plads til alle...

Kim.

Men jag da endelig os rygere fortsat, det giver god debat og er tilsyneladende blevet en sport som en stor del af befolkningen deler interesse i, og fællesskab er jo altid godt ikke smiley

• #29   6. jul 2008 Der kommer jo røg fra kullene på grillen, så han griller vel aldrig.

• #32   6. jul 2008 - INTOLERANTE mennesker, er verden fuld af, og får de bare den mindste chance for at hænge deres hat på et "strå" så gør de det!!

- Okay, jeg vil så gerne hermed meddele, at jeg vil forsøge at formulere et ønske om forbud, vedr. ALT med promille i, selv pærecider, til en relevant kilde!

- For er der noget der er galt, så er det alt den indtagelse af sprut - der ødelægger seriøst flere liv end rygning - så lad os arbejde for at børn skånes for fordrukne voksne og ødelagte familier og økonomier, og knivstikkeri i nattelivet og hvad der ellers sker på bekostning af indtagelse af sprut!

- Jeg har ingen problem med at skulle undvære alkohol - så lad os tage den last væk NU!

- Til jer små mennesker, der ikke kan acceptere at vi som regel alle har vores laster om det er fedme - smittende dårligt humør - eller andet - vil jeg bare sige "PAS PÅ MED JERES FANATISME"!

Ps. Jeg har fuld forståelse og selvfølgelig skal folk med sygdomme beskyttes mod røg. - Klart, ingen debat der smiley

- Forøvrigt kano mange gode bemærkninger i denne tråd smiley

• Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #34   6. jul 2008 præsi:
    Det var ingen der sagde noget om at rygeren skulle gå når vedkommende var færdig med sin egen mad, men en smule omtanke og venlighed kunne man måske udvise inden man tænder sin smøg?
    Det er jo ikke en tvungen nødvendighed at du ryger lige efter du har spist, det kunne du bare godt tænke dig. Så hvis du skal ryge lige efter du har spist og røgen komme til at genere ham der sidder ved siden af, så mener du ikke at du burde flytte dig... nej det kan jeg da godt se, det er da meget mere rimeligt at den nye gæst tager den mad med han har bestilt og spiser den i parken på den anden side af gaden... det giver da mening.

Rygere bruger altid argumenter i retningen af det du lige havde der. "I andre kan da lige så godt flytte jer" Ja, det er rigtigt, men ingen af os behøver at flytte nogen steder hen, for det er ikke en nødvendighed for rygeren at tænde en smøg, ligesom det heller ikke er livsnødvendigt for en spejder at lave et lejrbål, men hvis han ønsker et lejerbål lige efter maden så må han pænt gå over i parken.

Et meget bedre eksempel på hvorfor det ikke holder.
    En mand har lige købt sig en Suzuki GSXR1000 og han kan godt lide at køre stærkt på den. Han vil gerne prøve hvor stærkt den kan køre så den får alt det øre den kan tage ud af E45 og han når op på 280km/t inden han er nødt til at bremse ned for ikke at køre ind i en af de andre trafikanter.
    Hvis man skal følge logikken i det du sagde før, så skal alle de andre på E45 som kører 130km/t fise ned til padborg park og blive der så manden sikkert og uden risiko kan køre 280km/t... Er det ikke mere smart at ham der gerne vil noget der er mere farligt end det de andre vil bliver sendt væk?
    Desuden bliver han jo heller ikke bare smidt væk. lige som en ryger heller ikke ville blive bedt om at gå.
    Begge vil blive bedt om at holde op med at gøre det der har indflydelse på de mennesker der er omkring dem. Man forviser ikke rygere, man beder dem bare holde op med at ryge. Det er hverken livnødvendigt at ryge eller køre for stærkt, men begge dele kan gøre skade på andre end en selv.

Som en fodnote så har jeg ikke taget højde for hvis du mente at der var masser af andre ledige pladser ikke-rygeren kunne bruge hvor røgen ikke ville genere ham, men jeg kan da ikke forestille mig at nogen ville være så dum at vælge en plads ved siden af en ryge for at brokke sig over røgen bagefter hvis der var andre pladser at tage først. Skulle dette være tilfældet kan jeg sagtens se hvorfor du mener det er noget pjat.

Hvad lovgivningen angår så synes jeg den er helt hen i vejret. Det hjælper da hat og briller at forbyde det. Hvis man virkelig vil have nogen effekt af det, så skulle man få folk til selv at ville holde op... Måske gøre det socialt uacceptabelt, men forbyde det tror jeg ikke er vejen frem. Det er selvfølgelig den nemmeste, så det bliver nok den vi ender med at følge.

Så må det vidst være mere end rigeligt herfra.. utroligt som det har kan få folk op af stolene (ja mig selv inklusive) smiley

• #36   6. jul 2008 Mathias N, Det er heller ikke nødvendigt at du sætter dig ved siden af præsi, når du kan se at der står et askebæger på bordet.

• #37   6. jul 2008 Ja jeg ryger hvor det passer mig. Men tager dog HENSYN til andre mennesker. Men er jeg i byen vil jeg skide på ALLE rygeforbyd. Jeg brokker mig jo hellerikke over tykke mennesker lugter af sved eller at folk koster det offentelige penge. Kan folk ikke lide lugten i bageriet så kan de jo bare gå....Kommer på et spruthus hvor der er ryge forebud.. men ejeren har sat øllet lidt op så hvis politiet kommer og uddeler bøder betaler baren bøderne.

• #38   6. jul 2008 - Cartman - Håber for din hæderligheds skyld at du ingen laster har - heller ikke druk !!!

• Mathias N
    Mathias N Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
    #39   6. jul 2008 C4 - Det er da nødvendigt hvis jeg vil spise på den cafe (eller hvad det nu måtte være)
    Men nu bevæger vi os vidst over i om det var en rygeafdeling eller af, og så ændres billedet jo en smule.

Mit indlæg kunne måske også tolkes mere groft end det var tænkt.
    Jeg er normalt ikke pivet med det der. Er opvokset med det så jeg plejer ikke at sige noget til det overhovedet.

Grunden til at jeg sagde noget var præsi's øjensynligt meget stejle holdning til problemet.
    Hvis jeg nu var nødt til at sætte mig ved bordet ved siden af, og jeg så beder præsi pænt om slukke sin smøg mens jeg spiser, så tolkede jeg det somom at han ville holde på sin ret og ryge hvor det passede ham og så synes jeg ikke det på nogen måde er OK.

Vi skal alle sammen være her, men hvor er jeg bare træt af at rygerne mener det er en hetz mod dem (det gør min far også). Det er det ikke, det er en hetz mod rygning. Det var bare for at illustrerer at nogen rygere ikke kan se at de kan lade være med at ryge lige i øjeblikket og derved løse et problem, men istedet skal udbasunere hvor synd det er for dem at de er forfulgt.

Lad os da i øvrigt vende situationen om. Der er 12 borde uden for en cafe. De 11 er optaget og det er rygere. Så kan jeg da godt se at det ville være dumt at slå mig ned der, hvis jeg ikke gider røg. Det er simpelthen mere smart at jeg finder et andet sted, eller lever med røgen. Personligt forventer jeg ikke andet af rygere. Hvis de generer mange mennesker med deres røg så kunne de jo gå et andet sted hen, eller vente med at ryge til at det ikke generer så mange.

Der er ikke nogen endegyldig løsning på problemet. Hvis problemet helt skal forsvinde så skal alle holde op med at ryge eller alle skal begynde. Jeg tror ikke på nogen af de to muligheder, så vi må jo bare prøve at leve sammen så godt vi kan, uden at tage alting så pisse personligt (ikke kun rygerne)

• #40   6. jul 2008 http://www.youtube.com/watch?v=6MSyFA84u48

• #41   6. jul 2008 Præsi: Nu er det jo slet ikke så alvorligt. Så længe man bare har en smule omtanke, er det for det meste fint for mig. Fx da vi sad nede ved Langelinie, generedet det ikke mig den mindst smule at der blev røget. I sad jo ikke og blæste det direkte ind i hovet på mig smiley Og området var åbent nok, til at røgen ikke blev hængende.
    Men hvis det nu havde været et tætpakket område, hvilket det jo oftest er på nogle af de populære spisestedder/caféer, så går det hen og bliver et problem.

Men hvis nu alle rygere prøver at vise lidt respekt (fx flytter sig lidt væk fra den store folkemængde, hvis man pludselig får trang til at ryge), og omvendt (altså at os ikke-rygere ikke begynder at råbe op lige så snart vi ser en tændt cigaret, selvom den egentlig ikke generer os), behøver vi jo slet ikke at at gå så langt med alle de forbud.
    Sandsynligheden for at alle lærer at kende begrebet gensidig respekt, er dog ikke særlig stor smiley Derfor alle disse, efter min mening, meningsløse, men samtidigt nødvendige forbud.

• #42   6. jul 2008 Hvor svært kan det være ???
    Spisesteder med udendørs servering må jo bare lure vindretningen hver dag og så opdele området for rygere og ikke-rygere efter dagens vindretning.
    Hvis nogen skulle være i tvivl, så skal røgen blæse VÆK fra ikke-rygerne smiley
    Jeg er rigtig glad for, at man nu kan spise indendørs i røgfrie lokaler, så nu behøver der ikke flere restriktioner.

Jeg er på nogle punkter mere hysterisk med selve den glødende cigaret end med røgen. Jeg bryder mig ikke om rygere på tætpakkede områder til f.eks. musikfestival, der brænder hul i hverken mig eller mit tøj med en strittende cigaret.

• #43   6. jul 2008 Nu bryder jeg mig ikke synderligt om børn, slet ikke de helt små eller dem som absolut skal løbe rundt og råbe/skrige/gennerer andre mennesker på færger og eller restauranter, og netop derfor sørger jeg altid for at placerer mig så langt fra kilden til min evige irritation som overhovedet muligt.... dermed er mit problem løst og jeg behøver ikke at bruge god tid og energi på at bekymre mig om hvorvidt mit måltid eller færgeoverfart bliver ødelagt af små belastende monstre smiley

Tilpasning til situationen uanset hvor træls den så end er er nøgleordet....

Kim.

• #45   6. jul 2008 Kim: Nu er børn og cigaretter jo ikke det samme. Og selvom det var tilfældet, så er stænkende cigaretter, et noget mere udbredt problem en børn da larmer (selvom jeg bestemt heller ikke bryder mig om den larm).
    Cigaretter kan også være ret svært at flygte fra, specielt i menneskefyldte områder.

Vis lidt respekt, og så er det problem løst.

• #46   6. jul 2008 Chris: Som sagt, så er mit problem ikke at det giver kræft. Jeg laver så mange andre ting, som er mindst lige så usunde, og farlige. Mit problem er, at cigaretrøg er (læs: KAN VÆRE) generende, ikke bare lidt generende, men ekstremt generende. Og at man oftest ikke umiddelbart har mulighed for slippe væk fra det (hviljet jeg vist efterhånden har haft nævt et par gange).

• #47   6. jul 2008 Jeg havde egentlig planer om, at stoppe med at ryge - Netop fordi det er blevet så besværligt.

Jeg tror sgu at jeg bliver ved..

Citat fra EB: "Det er ikke i orden, at rygerne snupper byens bedste udendørs borde, mens ikke-rygerne må trække indendørs, hvis de ønsker at undgå røg. "

Før rygeforbudet kunne de jo bare smutte ud?.. Nu er rygerne smidt ud, men nu må vi heller ikke være der!..

Jer der ikke kan se, at det har taget overhånd.. Tja...

Som en et tidligere indlæg beskrev, kører i gerne på MC med ulovlige potter, og forpester alle dem, som I kører forbi...

Jeg mister personligt appetitten, hvis der sidder en savlende mongol ved siden af mig, men jeg er for høflig til, at bede dem trække ham et andet sted hen, og fodre ham...

Jeg viser mig fra min høflige side!!!

• #48   6. jul 2008 Hvad med feks skagen træf ? må der ryges i festteltene i år, de er jo alle over40 kvm og der er vi rygere jo om nogen steder i den grad til gene for andre mennesker ? hvad med teltpladesen, der er folk jo også samlet tæt og man kunne jo uforvarende komme til at blæse hæslig røg i den gale retning ?

Gælder den almene rygelov nogle af disse steder mon ?

Bare en tanke, men en lidt sjov en af slagsen, prøv at forestil dig et træf hvor der ikke må ryges andet end uden for hegnet, det ville da være lidt sært ikke smiley

Kim.

Ulrik...

Det var nu også ment som en sammenligning udi tolerance og accept af mine omgivelser...... Life´s a bitch. but i deal with it

• #49   6. jul 2008 Cartman - Du synes det er klamt med cigaretrøg, og jeg synes det er klamt, med en savlende mongol - Derved sammenhængen..

Og JA.. Jeg tror skam også rygere kører med potter, som forurener for meget...

Hvis jeg også finder dig for grim til, at jeg kan nyde min mad. Så vil jeg også bede dig om at gå..

Håber at du kan se ironien i det ovenstående!...

Men ikke rygere skal bare have det som DE vil have det.. Hvad med, at verden blev som vi rygere vil??? Vi betaler selv for den smertefulde død det fører med sig.. Vi betaler de afgifter ekstra, fordi vi nasser mere på sundhedssystemet end Jer...

Vi finanserer jo det hele selv, og gør vi ikke, så sæt afgiften endnu mere op. For jeg vil ikke skylde nogen noget!

• #50   6. jul 2008 It´s A Cow-a-sock-ee !: Ja, alkohol kan skam også være et problem. Har dog ikke følt mig specielt irriteret over det. Som jeg ser det, er det dog en helt anden sag, og kan ikke se, hvad det vedrører rygeforbudet`?

mht. at bruge den undskyldning at højrtråbende og provokerende mennesker/fulde tumper der slås også skulle være et problem. Så er det jo allerede næsten løst, da de jo bliver smidt ud af resraurantet, café'en, baren eller hvor de nu befinder sig.
    Men som sagt, det er en hel anden sag. Så hvorfor skal den blandes sammen med rygeloven?
    De generer begge to? Ja? En motorcykel og en trillebør kører begge to på hjul, men derfor ligger de stadigvæk langt fra hinanden.

• #51   6. jul 2008 Min trillebør har kun ét hjul!!!..

Fortsat go' dag smiley

• #52   6. jul 2008 Kris H: Så vidt jeg ved, har jeg ikke nævnt nogen om at i skulle nasse på sygehusvæsenet. Det er ikke det, der er problemet. Det er der så mange andre der gør, fx mc'vister der er blevet revet fra hinanden i 1000 dele, fordi de kun kørte i T-shirt og shorts, og kun overlevede pga. deres hjelm.
    De nasser sku lige så meget som alle andre. Og det brokker jeg mig ikke over. Det er jo en af "konsekvenserne" man må tage med, for at beholde vores dejlige velfærdssamfund.

• #53   6. jul 2008 http://ekstrabladet.dk/112/article1029897.ece

så går man sgu alligevel lidt for højt op i det..... altså rygningen

Kim.

• #54   6. jul 2008 Cow: "Og nej, det er ikke en helt anden sag,- begge dele handler om friheden til at indtage nydelsesmidler, med de gener det nu medfører for omgivelserne.":
    Vil du da lige holde op, det er da lige så meningsløst som alt det pjat om ytringsfrihed. Begge dele er meningsløse smiley

• #55   6. jul 2008 Kim: "Life´s a bitch. but i deal with it". Fuldstændig enig med dig. Men har selvfølgelig en vis grænse. Og min grænse går bl.a. ved hvor meget jeg skal udsættes for cigaretrøg, af de rygere der ikke vil tage det mindste hensyn. Det er noget af det værste jeg ved.
    Den holdning er meget udbredt, også derfor der fx. kommer rygeforbud.

• #57   6. jul 2008 Prøv og se ttv på tv2 rygeforbud under udendørs koncerter i roskilde ......
    Det er da lige at gå over stregen http://ekstrabladet.dk/112/article1029897.ece De er jo helt væk...

• #58   6. jul 2008 Det kan godt være at passiv rygning er dødeligt, og derfor skal rygerne udenfor... ja det må de så snart heller ikke mere... Jeg mener så også at alkohol skal forbydes, så vi kan få nogle børn og unge som ikke vokser op, og er totalt afstumpet. Så kan det godt være, at jeg ikke dør af passiv rygning, men så får jeg vel en kniv i ryggen eller en kugle i brystet. Så er der de fede... de skal så også forbydes i at købe is og fede flødeskumskager. Med alle deres følgesygdomme er de nemlig skyld i at jeg ikke får en god alderdom. Jeg rådner op i mit eget hjem, for der er ikke flere penge i kassen, til at hjælpe en gammel.

Til slut vil jeg så lige gøre opmærksom på, at jeg selv er ryger og en hensynsfuld en af slagsen.
    Kan vi ikke blive enige om, at vi alle har ret til at være her.....?

• #59   6. jul 2008 - Cartman - : Du bli'r indenfor og jeg går udenfor smiley

• #60   6. jul 2008 Så udover at jeg får lungekræft, får jeg så også hudkræft af solen oven i hatten smiley

• #61   6. jul 2008 Mathias N .

nu kunne jeg ikke drømme om at sidde og blæse røg på andre med vilje så er det forhåbentlig på plads .
    men jeg kan da love dig for at jeg ville tænde en smøg efter et måltid hvis jeg sad uden for .

jeg kunne da selvfølgelig også henvende mig til dem omkring mig og lige sikre mig at det for dem var ok . er det det du mener jeg skal ??.
    det KUNNE jeg godt men se det fra den anden side . kunne de omkring mig ikke lige så godt sikre sig om jeg var ryger inden de satte sig !!.

det er jo dem der ikke vil generes og de må da derfor forsøge at beskytte sig selv så godt som muligt syntes jeg .

vi har en rygelov og den må JEG acceptere . og det gør jeg da endnu .
    vi har også et frit land og DET må I så acceptere . det betyder altså at i ikke bare kan komme valsene og tro at i kan få særbehandling i det fri . DET FRI . ordet er næsten ikke til at tage fejl af vel .

i et lokale med mange rygere kan jeg sku godt forstå at i er ved at dø . hvem er ikke det . men DET er der nu sørget for . hvis i ikke kan holde røgen ud ude så er der sku noget galt . lufttætheden er jo på ingen måde til stede !!! .

• #62   6. jul 2008 Præse: At du ikke blæser direkte ind i hovedet på andre, tror jeg skam fuldt ud på smiley

Den med "det fri" er jeg dog ikke helt enig i. At være i det fri for mig, betyder også, at jeg gerne vil være fri for stærkt generende ting, som fx røg.

Men som sagt, gensidig respekt kommer man langt med.
    Og gensidig respekt er heller ikke et problem for de rygere jeg kender.
    Men som altid, findes der jo altid nogle tumper, som ødelægger alt for resten.

• #63   6. jul 2008 ulrik .

"At være i det fri for mig, betyder også, at jeg gerne vil være fri for stærkt generende ting, som fx røg."

nu syntes jeg at et tog larmer sygt meget når det drøner forbi . det er stækt generende faktisk . tror du jeg kan få stoppet det tog ?.

jeg syntes og det at mange landmænd kaster deres gylle ud på markerne er stærkt generende . tror du jeg kan få stoppet det ?.

jeg syntes også det er stærkt generende at køre bag en gammel diesel bil der stinker vildt og sort røg står ud af den . tror du jeg kan få stoppet dem ?.

og sådan kunne jeg blive ved .

og nej det kan jeg ikke . ligesom ikke rygere heller ikke kan bestemme om rygerne skal ryge eller ej .
    vi har alle ting vi bliver generet af på den ene eller anden måde men vi kan bare ikke gøre så meget andet end at smutte hvis man ikke kan klare lugten i bageriet .

• #64   6. jul 2008 det er DET der gør et frit land . retten til at skride !!.

• #65   6. jul 2008 Mathias N

Du skriver i øvrigt . ” Hvis jeg nu var nødt til at sætte mig ved bordet ved siden af, og jeg så beder præsi pænt om slukke sin smøg mens jeg spiser, så tolkede jeg det somom at han ville holde på sin ret og ryge hvor det passede ham og så synes jeg ikke det på nogen måde er OK.”

Dvs du ville syntes det var ok hvis jeg som ryger kom og bad dig pænt om at stoppe med at spise fordi jeg lige skulle ryge en halv smøg !! . eller ville du holde på din ret og spise færdigt og spise videre som det passer dig . se DET syntes jeg så ikke er ok.

Gu pokker ville jeg da ryge selvom der kom en og spurgte om jeg ville slukke den . det kan jeg da love dig for . og det kan vi takke rygeloven for . lækkert ik ! .

Efter jeg er blevet forment adgang til div storcentre og resturanter så er min tolerance blevet mindre . i fik hvad i ønskede nyd det så længe det vare og pas nu på i ikke mister jordforbindelsen . luft er der ingen der kan bestemme over endnu .

• #66   6. jul 2008 - Cartman - Nu giver du jo ikke dine laster til kende? Er du mand nok til det? For ellers kunne der nok findes gener på disse, i en anden form end med røg!

Helle D - Fine indlæg fra dig ;-))

- Jeg har i denne tråd desværre bare fået bekræftelse på at menneskeheden kun ligger få milimeter fra FANATISME og det er ligeledes en SYG last!!

- Vi rygere har strakt os langt - nu er det I ikke-rygeres tur, og dermed bæ !!!

• #67   6. jul 2008 cartman. ingen påtvinger dig . der er jo ikke nogen der vrider armen om på ryggen og ligger dig ned og står og puster røg i hovedet på dig (lyder ellers meget sjovt faktisk) du kan jo bare lette dig og fise af . frit land du ved .
    men nej . det er da sjovere at brokke sig som en 3 årig pige på anabolske steoider !! .

og kom så med den . hvorfor skal JEG lette mig det er jo jer som bla bla bla bla bla .

just do it !!! .

• #68   6. jul 2008 OG fordi du KAN .

• #69   6. jul 2008 - Cartman - Din grund til at flippe ud over rygere er vel at nu er det tilladt og muligt! Hvad gjorde du egentlig før?

- Om dine laster ikke kan genere mig er du jo så nok ikke den rette til at afgøre, når du ikke engang tør fortælle hvad det er?

Men Cartman, fred være med dig smiley

• #70   6. jul 2008 - Cartman - Vi er stadigvæk udenfor ikk' ?? Der er altså grænser for hvor meget røg du får fra os, medmindre vi står meget tæt på hinanden og vinden blæser i den retning du står...

Vi, rygere, er da kede af, at vi er skyld i at vi gør andre syge... vi er jo altså ikke startet med det formål. Nu forholder det sig altså bare sådan, at DK er et frit land, og jeg har ingen intentioner om at stoppe min rygning, fordi det skader andre.... men hensyn, det ta'r jeg da smiley

• #71   6. jul 2008 Tja.... Er nu også af den opfattelse af ikke-rygerne må til at give sig en smule.

Jeg ryger når jeg har lyst, og er endnu ikke til dato blevet bedt om at slukke min smøg. Jeg går på værtshuse hvor der må ryges, og boykotter alle andre. Men nu er det jo så heldigt at man næsten må ryge alle steder hvor jeg kommer.

Resturationerne og værtshusene har nemlig lavet flere geniale tiltag, bl.a. at opdele store rum i flere små, tilbyder at betale bøder osv. osv. osv. FEDT NOK!!! Der må sq være penge i os smiley

Men igen... det er sq da også ulovligt at køre for stærkt, og hvor mange melder hinanden for at køre for stærkt selvom det er tydeligt? Hvor mange ikke rygere vil spilde tid på at melde en person for at blive chikaneret af røg?

MEGET få tror jeg... og....igen en sjov en.... hvis der i såfald blev indgivet en anmeldelse, hvor meget tror man så panserne overhovedet vil gøre ved det? Det er sq da spild af deres tid... og jeg garantere for at man ville få denne tilbage i hovedet:" Det har vi sq ikke tid til, hvis du er chikaneret så gå et andet sted hen......"

Når jeg har spist på en Resturante, så vil jeg ryge bagefter samtidig med at jeg nyder resten af min rødvin....HVAD SAGDE HAN LIGE DER....RØD VIN.... JAHMEN...Alkohol er jo skadeligt....WHO GIVES A FUCK?
    Well..sådan hænger det sammen i min verden.

Hvis jeg sætter mig ved et bor et offeltigt sted og der står et askebære på bordet, og der så kommer en eller anden nar og beder mig om at lade være med at ryge fordi det chikanere deres selskab, så vil jeg sq bede vedkommende at finde at andet sted til selskabet, og i protest over den latterlige antastelse, straks tænde en extra, og evt. ringe til en ven eller to som også ryger, for at tilbyde at give en pilsner eller hvad det nu måtte være.

JEG ER TOTALT KOLD!!

Apropos ryge pauser... så skal vi jo nu desværre også udenfor for at ryge... ingen problem... over 60% af folk på min jobs ryger... og nogle enkelte ikke-rygere kommer også med udenfor, men der er da også begyndt at være brok over "jahmen...de har længere pauser end os andre" ... så foreslog jeg at der også skulle tages tid på når folk var på lokum og eftersom at der er en af ikke-rygerne som jeg har lagt mærke til har det med at ...jah jeg ved fanmer ikke hvad han laver...skider formoder jeg.... 1 time om dagen, synes jeg det ville være på sin plads.

Surt opstød herfra.

/mvh

• #72   6. jul 2008 Rygning bør totalt forbydes, og det bliver det også inden for en overskuelig fremtid.. Vi kan så kun ærgre os over at der ikke er den samme folkelige og politiske opbakning om så mange andre ting, der rent faktisk er vigtigere at tage fat om... Men det er nok noget med at vælge de "krige" der relativt let kan vindes...

• #74   6. jul 2008 Keyser Nielze:

Du skulle også totalt forbydes.... egentligt skulle du måske have været aflivet ved fødslen eller noget. Du forpæster jo hele vores delige jord med din nytteløse fanatisme.

Nakke skud er sq den eneste kur mod sådan nogle mennesker som dig!!

/fuck af!

• #75   6. jul 2008 Hva' sker der hvis der bli'r total rygeforbud... er misbrugerne holdt op med at ryge fed eller tage stoffer??? Nej vel ?

• #76   6. jul 2008 Ja som jeg startede med at skrive , meningerne er delte,
    og jo jeg må indrømme at jeg har fuld forståelse for at tobaksrøg kan være generende og ikke mindst meget usundt.Dog kommer det for vidt når det bla. føre til det omtalte kniv stikkeri som der blir linket til,det er sgu sørgeligt mener jeg.Men godt nyt til alle ikke rygere,for jeg tror selv, at når vi rygere har røget os ihjel , at i fremtiden om x antal år er der sgu ingen der ryger , og brugte tobaksproducenterne kun ren tobak i deres produkt er det vel ikke sikkert vi ku li det ,altså at ryge. Men vi kommer vidt omkring i tråden og mange samligninger, nogen bedre end andre.
    Også på Roskilde festival har der været debat om emnet,

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1029826.ece

Go vind til alle

• #78   6. jul 2008 Ligemeget hvor mange forbud de laver vil mit bagdæk altid ryge ;o)

• #79   6. jul 2008 nej cartman . jeg kan faktisk ikke høre hvor åndsvagt det lyder !!!.

du KAN nemlig selv vælge . og det samme kan jeg . der er ikke en regl eller en lov omkring det og så længe jeg sidder ude så er der ingen der skal bede mig om at slukke min smøg det kan jeg den onderhyleme godt fortælle dig . noget SÅ latterligt har jeg da aldrig hørt !!! .

det er da selvophøjelse at tro du som ikke ryger har mere lov til at være et sted end en ryger . kom ned fra fra månen igen .

• #81   6. jul 2008 Præsi: Tror godt du ved hvad jeg mener smiley
    At jeg sidder ved siden af en ryger, og får lidt røg i hovedet er skam intet problem problem for mig. Og hvis det bliver alt for meget, kan jeg vel tale lidt med personen, og evt. bytte plads med ham, så røgen flyver et andet sted hen. Altså hvis vi er lidt fleksible, kan vi komme langt.
    Det er ihvertfald sådan jeg ønsker det skal være smiley

Desværre er det mennesker, som fx en her i tråden, der i mine øjne ødelægger det for alle andre, både rygere og ikke rygere, ved at være skideprovokerende med sin rygning, og har den: "fuck jer andre" holdning, "for det er min menneskelige ret at ryge her og der". Skulle ikke undre mig om det er samme type mennesker er også kom frem med ytringsfriheds-argumentet, for at putte Muhammed-tegningerne i aviserne.
    Hvad var det dog for noget barnligt vås?

Chris, jeg er overbevist om, og har selv set, at du godt ved hvordan du skal opføre sig som ryger, eller bare som menneske i det hele taget. Det er ikke dig der er problemet, det er de andre der ødelægger det for dig og mig. Dem der er skyld i, at rygeforbud kan gå hen og blive for omfattenede og meningsløst.

En helt anden sag, er at jeg skam også er imod osende gamle dieselbiler. Glæder mig til den dag, der bliver gjort noget ved det. For det er sku heller ikke til at holde ud.

• #82   6. jul 2008 ulrik . er man ryger så er man ryger på godt og på ondt . selvom jeg prøver at undgå at folk bliver generet af min røg så bliver jeg stadig sat i bås som en der ikke gør . sådan er det . og så findes der jo så altså også de totalt forskruede ikke rygere der ville påstå de kunne lugte en smøg der blev tændt på cuba selvom de selv stod på strøget . for dem er der kun EN vej .i hele verden må der ikke ryges .

• #83   6. jul 2008 Chris: Og dem er jeg slet ikke enige med.
    Så længe vi fx kan finde ud at bytte plad, har jeg intet at brokke mig over.

Konklusionen må vel være, at der findes "mindre heldigt udviklede" personer fra begge racer, både os åhhh så korrekte, sunde og intollerente ikke-rygere, og de bøllleagtige rygere smiley

• #84   6. jul 2008 klart der gør . men er nu sikker på at ingen rygere gør noget for at være bøllet . men måske ryger med mindre omtanke end andre .

• #85   6. jul 2008 nu ved jeg ikke om det er gået op for dig at vi taler om udendørs her cartman !!!! .

• #86   6. jul 2008 du kan vælge om du vil VÆRE der . ikke om jeg skal ryge . det er 2 forskellige ting !.

• #87   6. jul 2008 at nedlade sig til at svare på tåbelige spørgsmål og påstande gør i sandhed en selv tåbeligere end den tåbelige og påståelige....

Alle har ret til deres mening uanset baggrund....

Kim

P.S

men det er nu ret sjovt at følge dene tråd, det er lidt ligesom at lytte ti en flok fulde idioter der prøver at komme igennem med deres noget alkoholtågede synspunkter smiley keep up the good entertainment

• #88   6. jul 2008 stavefejl og manglende bogstaver får i gratis denne gang

Kim.

• #89   6. jul 2008 cartman . svar lige på den her . og så syntes jeg du skal holde dig inden for begreberne hvis du skal sammenligne ok .

jeg sidder og spiser . du kommer og sætter dig ved siden af .jeg bliver færdig med at spise og tænder en smøg . hvad gør du .

ærger dig over du satte dig der .

gør !.

beder mig om at gå .

beder mig om at slukke den .

• #90   6. jul 2008 ´gør= går smiley

• #91   6. jul 2008 Denne tråd startede seriøst, er den self. stadig, men den har fået en vis underholdningsværdig... fuck, jeg har slukket for TV'et smiley
    Jeg synes godt nok at vi er kommet langt omkring, vi er vel stadig kun udenfor ikk' ? Hvor slemme ka' vi være, os rygere....

I rest my case.

• #92   6. jul 2008 ja vi taler stadig ude . og da der ikke er nogen steder ude du ikke må ryge så kan der aldrig blive tale om om det er tilladt at ryge der .

tak for dit svar .

det med du blander begreberne er det her .

"Dét jeg mener er, hvis jeg sidder et sted og du kommer og begynder at ryge, har du i princippet valgt for mig, for jeg vil skride.

Det samme hvis du sidder et sted og ryger, og jeg kommer valsene med en boombox og spiller Gustav Winkler for fulde gardiner ved dit bord ....så har jeg sikkert valgt for dig ik' ???"

røg/støj ! .

• #93   6. jul 2008 det er jo netop det jeg mener vi ikke skal gøre cartman . det er smøgerne der er hovedemnet . så nytter det ikke at blande andet ind i det .

kig op og se hvor langt vi er kommet af det . skal det være en reel diskution så bør vi alle incl mig selv holde os til røgen fra smøgen .

• #94   6. jul 2008 Jeg synes nu nok eksemplet med Gustav Winkler lyder som rendyrket terror, at blive påtvunget passiv rygning er trods alt "bare" pisseirriterende smiley

• #95   6. jul 2008 vi bliver jo heller aldrig enige . men selv tak for en underholdene tråd . og tak for en faktisk ret sober tone fra langt de fleste .

• #96   6. jul 2008 jo jo . jeg kan godt se den kan være generende . bare ikke udendørs !.

• #97   6. jul 2008 tør man tro det ;-).

• #98   6. jul 2008 Mener i virkelig at jeg ska' tænde for fjernsynet? Det var ligeså underholdende
    God søndag aften smiley

• #99   6. jul 2008 Chris: Alle rygere er nogle værre bøller!

**** ADVARSEL - Start ***
    Ovenstående sætning kan muligvis indeholde ironi.
    Just in case nogen ikke skulle kunne se det smiley
    *** ADVARSEL - Slut***

Og tak for diskussionen herfra smiley

• #101   7. jul 2008 Det helt store problem er set med mine øjne ikke så meget den ene eller anden enkeltstående restriktion.

Problemet er, at der i kølvadet på dette opstår en vild fanatisme, der sammen med formynderholdninger kan med føre nærmest overgreb!

I fjor faldt der i Sverige dom for, at en mand ikke måtte ryge andet end et bestemt sted i sin egen villahave, og kun i den rigtige vindretning, fordi en nabo havde følt sig generet af tobaksrøgen.

Havde samme nabo følt sig generet af et eller andet offentligt anlæg, havde han fået besked på at affinde sig med tingenes tilstand eller flytte!!!

Hvor langt skal vi ud?????

• #102   7. jul 2008 Knud... - Ja det er med til at befolkningen kan føre åbenlys krig mod hinanden, og jeg synes det hele kommer til at lugte af små-sindsyge i befolkningen, det trappes op og eskalere mere og mere ;-/

• #103   7. jul 2008 Jeg siger det igen igen, tolerance og overbærenhed med hinanden, hvor svært kan det lige være !!!! der er da en masse små ting som går os alle på i den travle hverdag men man skal huske at vælge sine kampe med omhu ellers løber man rimelig hurtigt tør for positiv energi og bliver en sur gammel brokrøv smiley

Kim.

• #105   7. jul 2008 Knud: Hvor langt vi skal ud? Jeg vil mene at vi er tæt på grænsen nu, men har dog endnu ikke overskredet den.

Kommentér på:
Udendørs rygeforbud....

Annonce