1.053 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
90 Svar
Udendørs rygeforbud.... Udendørs rygeforbud....
Ja meningerne er delte
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1029901.ece
Betragter mig selv som en HENRY
(hensynsfuld ryger)
Men hvis det er røgen der generer folket, hva skal der så ske med brænder pladsen til div. træf????
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 373
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
jeg ryger det jeg kan nå og jeg betaler det selv så der er vist ingen der skal blande sig i det .
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 854
Jeg er selv ikke-ryger men synes at det er for langt ude.
dec 2005
mange ikke rygere mener at vi rygere forpester dem .
og at der nu er en rygelov som gør at rygerne må uden for for at ryge = pause pisser dem endnu mere af . de får jo flere pauser i løbet af dagen end dem .og det er jo heller ikke ok . de bad os selv om at skride ud og nu er det så heller ikke ok .
ok så får de rygeforbud ude også . hvad så . så må der kun ryges i hjemmet . men KUN hvis du ikke omgåes ikke rygere . for gør du det så skal der sikkert laves en rygekabine i dit hjem . en glas kuppel som du kan sidde i og med en højtaler kan du så sidde og konversere med din gode ven ikke rygeren .i DIT EGET HJEM .
de har smagt lidt af magt da rygeloven blev en realitet . nu tror de at de skal styre det hele .
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
jun 2007
dec 2005
in your dreams .
eller skal vi gå med skilte JEG ER RYGER . nej heller ikke .
næææ du . det må være op til den enkelte beværtning om de vil modtage rygere eller ej .hvorfor helvede skulle ikke rygere bestemme om der må ryges eller ej .
dec 2005
og en hel halv time . øj hvor er det stort
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2005
røg er ikke ok overhovedet nææææ nej .
men de vil gerne køre ture og forurene med deres mc som jo klart har åben potte på selv om det ikke er lovligt . er verden ikke forunderlig .
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
*ADVARSEL* Dette indlæg indeholder ironi *ADVARSEL*
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/Yellow_star_Juif.gif
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
Kim.
En meget hensynsfuld ryger...
En hvis ironi må påregnes i dette indlæg
jun 2007
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Svar: 1.308
Kan ikke se meningen i, at det er ikke-rygerne der skulle flytte sig, eftersom det ikke er dem der gør de andre sidder og føler sig småkvælt af den vamle røg.
At sammenligne det med dæk-afbrænding giver ingen mening. Meningen med dækafbrændingspladser er jo netop en masse røg. Og de der er interesseret i det,,skal jo nærmest aktivt opsøge det, for at blive udsat for det.
med minre man da lige har placeret sin telt klods op af pladsen. Men så er man altså heller ikke den skarpeste kniv i skuffen!
Sammenligning med bilos er heller ikkk relevant. Da man, som jeg ser det, ikke bliver udsat for den samme kvælende og stinkende lugt (lige med undtagelse af, hvis man står lige op ad en bus). Jeg skal ikke kunne svare på, hvad der er mest farligt for en. Men det er heller ikke problemet for mig.
Problemet med rygning for mig, er at det er en stærk kvælende røg, som mange ikke kan se det morsomme i at udsætte sig selv for. og at man desværre oftest bliver udsat for det, på steder hvor man ellers ville have det sjovt. At tobaksrøg kan være farligt for mig, går jeg ikke op i. For det der så mange andre ting der også er. Fx at køre på motorcykel
apr 2007
Steder jeg tænker på, er som før nævnt restaurenter, større forsamlinger som fx til koncerter, hvor det ikke altid er lige let at flytte sig et andet sted hen, osv.
Der skal være plads til alle, så længe man ikke generer hinanden alt for meget.
jun 2007
okt 2006
Det bør tages til eftertragtning, at hele ryge hetzen skete da De Fantastiske 5 programmet var på toppen.
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 94
Så hopper denne scene op ..................
På Skagen træf vil der blive brændt dæk af i rå mængder som ikke kan undgå at trække ind i følsomme sjæle og helt ned i disses lunger også under spisning,dog indrømmer jeg at jeg ikke kender til videnskabelige undersøgelser om dækrøg er kræftfremkaldende.
Der bliver garanteret også indtaget en del træf pølser af puplikum mens der bliver varmet dæk op ved div. dragracing arrengementer og den spisende er jo trods alt tilskuer på frivillig basis
dec 2005
skal rygeren så gå efter han/hun har spist . i er for langt ude mand !! .
det kan være men skal huske fremover når man laver ture at påføre sig som ryger eller ikke ryger . for tænk nu hvis man fik generet en ikke ryger for meget .
okt 2006
jun 2007
jan g, lidt for tyndt, du tager jo til træf velvidende at der forekommer brændte dæk, men på restaurant forventer du jo ikke at få ødelagt oplevelsen...
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 598
Mener jeg..
(Ironi kan forekomme)
mar 2007
Kim.
Men jag da endelig os rygere fortsat, det giver god debat og er tilsyneladende blevet en sport som en stor del af befolkningen deler interesse i, og fællesskab er jo altid godt ikke
okt 2006
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 237 Svar: 2.952
- Okay, jeg vil så gerne hermed meddele, at jeg vil forsøge at formulere et ønske om forbud, vedr. ALT med promille i, selv pærecider, til en relevant kilde!
- For er der noget der er galt, så er det alt den indtagelse af sprut - der ødelægger seriøst flere liv end rygning - så lad os arbejde for at børn skånes for fordrukne voksne og ødelagte familier og økonomier, og knivstikkeri i nattelivet og hvad der ellers sker på bekostning af indtagelse af sprut!
- Jeg har ingen problem med at skulle undvære alkohol - så lad os tage den last væk NU!
- Til jer små mennesker, der ikke kan acceptere at vi som regel alle har vores laster om det er fedme - smittende dårligt humør - eller andet - vil jeg bare sige "PAS PÅ MED JERES FANATISME"!
Ps. Jeg har fuld forståelse og selvfølgelig skal folk med sygdomme beskyttes mod røg. - Klart, ingen debat der
- Forøvrigt kano mange gode bemærkninger i denne tråd
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
Det var ingen der sagde noget om at rygeren skulle gå når vedkommende var færdig med sin egen mad, men en smule omtanke og venlighed kunne man måske udvise inden man tænder sin smøg?
Det er jo ikke en tvungen nødvendighed at du ryger lige efter du har spist, det kunne du bare godt tænke dig. Så hvis du skal ryge lige efter du har spist og røgen komme til at genere ham der sidder ved siden af, så mener du ikke at du burde flytte dig... nej det kan jeg da godt se, det er da meget mere rimeligt at den nye gæst tager den mad med han har bestilt og spiser den i parken på den anden side af gaden... det giver da mening.
Rygere bruger altid argumenter i retningen af det du lige havde der. "I andre kan da lige så godt flytte jer" Ja, det er rigtigt, men ingen af os behøver at flytte nogen steder hen, for det er ikke en nødvendighed for rygeren at tænde en smøg, ligesom det heller ikke er livsnødvendigt for en spejder at lave et lejrbål, men hvis han ønsker et lejerbål lige efter maden så må han pænt gå over i parken.
Et meget bedre eksempel på hvorfor det ikke holder.
En mand har lige købt sig en Suzuki GSXR1000 og han kan godt lide at køre stærkt på den. Han vil gerne prøve hvor stærkt den kan køre så den får alt det øre den kan tage ud af E45 og han når op på 280km/t inden han er nødt til at bremse ned for ikke at køre ind i en af de andre trafikanter.
Hvis man skal følge logikken i det du sagde før, så skal alle de andre på E45 som kører 130km/t fise ned til padborg park og blive der så manden sikkert og uden risiko kan køre 280km/t... Er det ikke mere smart at ham der gerne vil noget der er mere farligt end det de andre vil bliver sendt væk?
Desuden bliver han jo heller ikke bare smidt væk. lige som en ryger heller ikke ville blive bedt om at gå.
Begge vil blive bedt om at holde op med at gøre det der har indflydelse på de mennesker der er omkring dem. Man forviser ikke rygere, man beder dem bare holde op med at ryge. Det er hverken livnødvendigt at ryge eller køre for stærkt, men begge dele kan gøre skade på andre end en selv.
Som en fodnote så har jeg ikke taget højde for hvis du mente at der var masser af andre ledige pladser ikke-rygeren kunne bruge hvor røgen ikke ville genere ham, men jeg kan da ikke forestille mig at nogen ville være så dum at vælge en plads ved siden af en ryge for at brokke sig over røgen bagefter hvis der var andre pladser at tage først. Skulle dette være tilfældet kan jeg sagtens se hvorfor du mener det er noget pjat.
Hvad lovgivningen angår så synes jeg den er helt hen i vejret. Det hjælper da hat og briller at forbyde det. Hvis man virkelig vil have nogen effekt af det, så skulle man få folk til selv at ville holde op... Måske gøre det socialt uacceptabelt, men forbyde det tror jeg ikke er vejen frem. Det er selvfølgelig den nemmeste, så det bliver nok den vi ender med at følge.
Så må det vidst være mere end rigeligt herfra.. utroligt som det har kan få folk op af stolene (ja mig selv inklusive)
okt 2006
aug 2006
feb 2008
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 28
Men nu bevæger vi os vidst over i om det var en rygeafdeling eller af, og så ændres billedet jo en smule.
Mit indlæg kunne måske også tolkes mere groft end det var tænkt.
Jeg er normalt ikke pivet med det der. Er opvokset med det så jeg plejer ikke at sige noget til det overhovedet.
Grunden til at jeg sagde noget var præsi's øjensynligt meget stejle holdning til problemet.
Hvis jeg nu var nødt til at sætte mig ved bordet ved siden af, og jeg så beder præsi pænt om slukke sin smøg mens jeg spiser, så tolkede jeg det somom at han ville holde på sin ret og ryge hvor det passede ham og så synes jeg ikke det på nogen måde er OK.
Vi skal alle sammen være her, men hvor er jeg bare træt af at rygerne mener det er en hetz mod dem (det gør min far også). Det er det ikke, det er en hetz mod rygning. Det var bare for at illustrerer at nogen rygere ikke kan se at de kan lade være med at ryge lige i øjeblikket og derved løse et problem, men istedet skal udbasunere hvor synd det er for dem at de er forfulgt.
Lad os da i øvrigt vende situationen om. Der er 12 borde uden for en cafe. De 11 er optaget og det er rygere. Så kan jeg da godt se at det ville være dumt at slå mig ned der, hvis jeg ikke gider røg. Det er simpelthen mere smart at jeg finder et andet sted, eller lever med røgen. Personligt forventer jeg ikke andet af rygere. Hvis de generer mange mennesker med deres røg så kunne de jo gå et andet sted hen, eller vente med at ryge til at det ikke generer så mange.
Der er ikke nogen endegyldig løsning på problemet. Hvis problemet helt skal forsvinde så skal alle holde op med at ryge eller alle skal begynde. Jeg tror ikke på nogen af de to muligheder, så vi må jo bare prøve at leve sammen så godt vi kan, uden at tage alting så pisse personligt (ikke kun rygerne)
okt 2006
apr 2007
Men hvis det nu havde været et tætpakket område, hvilket det jo oftest er på nogle af de populære spisestedder/caféer, så går det hen og bliver et problem.
Men hvis nu alle rygere prøver at vise lidt respekt (fx flytter sig lidt væk fra den store folkemængde, hvis man pludselig får trang til at ryge), og omvendt (altså at os ikke-rygere ikke begynder at råbe op lige så snart vi ser en tændt cigaret, selvom den egentlig ikke generer os), behøver vi jo slet ikke at at gå så langt med alle de forbud.
Sandsynligheden for at alle lærer at kende begrebet gensidig respekt, er dog ikke særlig stor
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 204
Spisesteder med udendørs servering må jo bare lure vindretningen hver dag og så opdele området for rygere og ikke-rygere efter dagens vindretning.
Hvis nogen skulle være i tvivl, så skal røgen blæse VÆK fra ikke-rygerne
Jeg er rigtig glad for, at man nu kan spise indendørs i røgfrie lokaler, så nu behøver der ikke flere restriktioner.
Jeg er på nogle punkter mere hysterisk med selve den glødende cigaret end med røgen. Jeg bryder mig ikke om rygere på tætpakkede områder til f.eks. musikfestival, der brænder hul i hverken mig eller mit tøj med en strittende cigaret.
mar 2007
Tilpasning til situationen uanset hvor træls den så end er er nøgleordet....
Kim.
apr 2007
Cigaretter kan også være ret svært at flygte fra, specielt i menneskefyldte områder.
Vis lidt respekt, og så er det problem løst.
apr 2007
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 48 Svar: 325
Jeg tror sgu at jeg bliver ved..
Citat fra EB: "Det er ikke i orden, at rygerne snupper byens bedste udendørs borde, mens ikke-rygerne må trække indendørs, hvis de ønsker at undgå røg. "
Før rygeforbudet kunne de jo bare smutte ud?.. Nu er rygerne smidt ud, men nu må vi heller ikke være der!..
Jer der ikke kan se, at det har taget overhånd.. Tja...
Som en et tidligere indlæg beskrev, kører i gerne på MC med ulovlige potter, og forpester alle dem, som I kører forbi...
Jeg mister personligt appetitten, hvis der sidder en savlende mongol ved siden af mig, men jeg er for høflig til, at bede dem trække ham et andet sted hen, og fodre ham...
Jeg viser mig fra min høflige side!!!
mar 2007
Gælder den almene rygelov nogle af disse steder mon ?
Bare en tanke, men en lidt sjov en af slagsen, prøv at forestil dig et træf hvor der ikke må ryges andet end uden for hegnet, det ville da være lidt sært ikke
Kim.
Ulrik...
Det var nu også ment som en sammenligning udi tolerance og accept af mine omgivelser...... Life´s a bitch. but i deal with it
aug 2007
Og JA.. Jeg tror skam også rygere kører med potter, som forurener for meget...
Hvis jeg også finder dig for grim til, at jeg kan nyde min mad. Så vil jeg også bede dig om at gå..
Håber at du kan se ironien i det ovenstående!...
Men ikke rygere skal bare have det som DE vil have det.. Hvad med, at verden blev som vi rygere vil??? Vi betaler selv for den smertefulde død det fører med sig.. Vi betaler de afgifter ekstra, fordi vi nasser mere på sundhedssystemet end Jer...
Vi finanserer jo det hele selv, og gør vi ikke, så sæt afgiften endnu mere op. For jeg vil ikke skylde nogen noget!
apr 2007
mht. at bruge den undskyldning at højrtråbende og provokerende mennesker/fulde tumper der slås også skulle være et problem. Så er det jo allerede næsten løst, da de jo bliver smidt ud af resraurantet, café'en, baren eller hvor de nu befinder sig.
Men som sagt, det er en hel anden sag. Så hvorfor skal den blandes sammen med rygeloven?
De generer begge to? Ja? En motorcykel og en trillebør kører begge to på hjul, men derfor ligger de stadigvæk langt fra hinanden.
aug 2007
Fortsat go' dag
apr 2007
De nasser sku lige så meget som alle andre. Og det brokker jeg mig ikke over. Det er jo en af "konsekvenserne" man må tage med, for at beholde vores dejlige velfærdssamfund.
mar 2007
så går man sgu alligevel lidt for højt op i det..... altså rygningen
Kim.
apr 2007
Vil du da lige holde op, det er da lige så meningsløst som alt det pjat om ytringsfrihed. Begge dele er meningsløse
apr 2007
Den holdning er meget udbredt, også derfor der fx. kommer rygeforbud.
aug 2006
Det er da lige at gå over stregen http://ekstrabladet.dk/112/article1029897.ece De er jo helt væk...
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 92
Til slut vil jeg så lige gøre opmærksom på, at jeg selv er ryger og en hensynsfuld en af slagsen.
Kan vi ikke blive enige om, at vi alle har ret til at være her.....?
jun 2008
jun 2008
dec 2005
nu kunne jeg ikke drømme om at sidde og blæse røg på andre med vilje så er det forhåbentlig på plads .
men jeg kan da love dig for at jeg ville tænde en smøg efter et måltid hvis jeg sad uden for .
jeg kunne da selvfølgelig også henvende mig til dem omkring mig og lige sikre mig at det for dem var ok . er det det du mener jeg skal ??.
det KUNNE jeg godt men se det fra den anden side . kunne de omkring mig ikke lige så godt sikre sig om jeg var ryger inden de satte sig !!.
det er jo dem der ikke vil generes og de må da derfor forsøge at beskytte sig selv så godt som muligt syntes jeg .
vi har en rygelov og den må JEG acceptere . og det gør jeg da endnu .
vi har også et frit land og DET må I så acceptere . det betyder altså at i ikke bare kan komme valsene og tro at i kan få særbehandling i det fri . DET FRI . ordet er næsten ikke til at tage fejl af vel .
i et lokale med mange rygere kan jeg sku godt forstå at i er ved at dø . hvem er ikke det . men DET er der nu sørget for . hvis i ikke kan holde røgen ud ude så er der sku noget galt . lufttætheden er jo på ingen måde til stede !!! .
apr 2007
Den med "det fri" er jeg dog ikke helt enig i. At være i det fri for mig, betyder også, at jeg gerne vil være fri for stærkt generende ting, som fx røg.
Men som sagt, gensidig respekt kommer man langt med.
Og gensidig respekt er heller ikke et problem for de rygere jeg kender.
Men som altid, findes der jo altid nogle tumper, som ødelægger alt for resten.
dec 2005
"At være i det fri for mig, betyder også, at jeg gerne vil være fri for stærkt generende ting, som fx røg."
nu syntes jeg at et tog larmer sygt meget når det drøner forbi . det er stækt generende faktisk . tror du jeg kan få stoppet det tog ?.
jeg syntes og det at mange landmænd kaster deres gylle ud på markerne er stærkt generende . tror du jeg kan få stoppet det ?.
jeg syntes også det er stærkt generende at køre bag en gammel diesel bil der stinker vildt og sort røg står ud af den . tror du jeg kan få stoppet dem ?.
og sådan kunne jeg blive ved .
og nej det kan jeg ikke . ligesom ikke rygere heller ikke kan bestemme om rygerne skal ryge eller ej .
vi har alle ting vi bliver generet af på den ene eller anden måde men vi kan bare ikke gøre så meget andet end at smutte hvis man ikke kan klare lugten i bageriet .
dec 2005
dec 2005
Du skriver i øvrigt . ” Hvis jeg nu var nødt til at sætte mig ved bordet ved siden af, og jeg så beder præsi pænt om slukke sin smøg mens jeg spiser, så tolkede jeg det somom at han ville holde på sin ret og ryge hvor det passede ham og så synes jeg ikke det på nogen måde er OK.”
Dvs du ville syntes det var ok hvis jeg som ryger kom og bad dig pænt om at stoppe med at spise fordi jeg lige skulle ryge en halv smøg !! . eller ville du holde på din ret og spise færdigt og spise videre som det passer dig . se DET syntes jeg så ikke er ok.
Gu pokker ville jeg da ryge selvom der kom en og spurgte om jeg ville slukke den . det kan jeg da love dig for . og det kan vi takke rygeloven for . lækkert ik ! .
Efter jeg er blevet forment adgang til div storcentre og resturanter så er min tolerance blevet mindre . i fik hvad i ønskede nyd det så længe det vare og pas nu på i ikke mister jordforbindelsen . luft er der ingen der kan bestemme over endnu .
feb 2008
Helle D - Fine indlæg fra dig ;-))
- Jeg har i denne tråd desværre bare fået bekræftelse på at menneskeheden kun ligger få milimeter fra FANATISME og det er ligeledes en SYG last!!
- Vi rygere har strakt os langt - nu er det I ikke-rygeres tur, og dermed bæ !!!
dec 2005
men nej . det er da sjovere at brokke sig som en 3 årig pige på anabolske steoider !! .
og kom så med den . hvorfor skal JEG lette mig det er jo jer som bla bla bla bla bla .
just do it !!! .
dec 2005
feb 2008
- Om dine laster ikke kan genere mig er du jo så nok ikke den rette til at afgøre, når du ikke engang tør fortælle hvad det er?
Men Cartman, fred være med dig
jun 2008
Vi, rygere, er da kede af, at vi er skyld i at vi gør andre syge... vi er jo altså ikke startet med det formål. Nu forholder det sig altså bare sådan, at DK er et frit land, og jeg har ingen intentioner om at stoppe min rygning, fordi det skader andre.... men hensyn, det ta'r jeg da
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
Jeg ryger når jeg har lyst, og er endnu ikke til dato blevet bedt om at slukke min smøg. Jeg går på værtshuse hvor der må ryges, og boykotter alle andre. Men nu er det jo så heldigt at man næsten må ryge alle steder hvor jeg kommer.
Resturationerne og værtshusene har nemlig lavet flere geniale tiltag, bl.a. at opdele store rum i flere små, tilbyder at betale bøder osv. osv. osv. FEDT NOK!!! Der må sq være penge i os
Men igen... det er sq da også ulovligt at køre for stærkt, og hvor mange melder hinanden for at køre for stærkt selvom det er tydeligt? Hvor mange ikke rygere vil spilde tid på at melde en person for at blive chikaneret af røg?
MEGET få tror jeg... og....igen en sjov en.... hvis der i såfald blev indgivet en anmeldelse, hvor meget tror man så panserne overhovedet vil gøre ved det? Det er sq da spild af deres tid... og jeg garantere for at man ville få denne tilbage i hovedet:" Det har vi sq ikke tid til, hvis du er chikaneret så gå et andet sted hen......"
Når jeg har spist på en Resturante, så vil jeg ryge bagefter samtidig med at jeg nyder resten af min rødvin....HVAD SAGDE HAN LIGE DER....RØD VIN.... JAHMEN...Alkohol er jo skadeligt....WHO GIVES A FUCK?
Well..sådan hænger det sammen i min verden.
Hvis jeg sætter mig ved et bor et offeltigt sted og der står et askebære på bordet, og der så kommer en eller anden nar og beder mig om at lade være med at ryge fordi det chikanere deres selskab, så vil jeg sq bede vedkommende at finde at andet sted til selskabet, og i protest over den latterlige antastelse, straks tænde en extra, og evt. ringe til en ven eller to som også ryger, for at tilbyde at give en pilsner eller hvad det nu måtte være.
JEG ER TOTALT KOLD!!
Apropos ryge pauser... så skal vi jo nu desværre også udenfor for at ryge... ingen problem... over 60% af folk på min jobs ryger... og nogle enkelte ikke-rygere kommer også med udenfor, men der er da også begyndt at være brok over "jahmen...de har længere pauser end os andre" ... så foreslog jeg at der også skulle tages tid på når folk var på lokum og eftersom at der er en af ikke-rygerne som jeg har lagt mærke til har det med at ...jah jeg ved fanmer ikke hvad han laver...skider formoder jeg.... 1 time om dagen, synes jeg det ville være på sin plads.
Surt opstød herfra.
/mvh
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
Du skulle også totalt forbydes.... egentligt skulle du måske have været aflivet ved fødslen eller noget. Du forpæster jo hele vores delige jord med din nytteløse fanatisme.
Nakke skud er sq den eneste kur mod sådan nogle mennesker som dig!!
/fuck af!
jun 2008
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 94
og jo jeg må indrømme at jeg har fuld forståelse for at tobaksrøg kan være generende og ikke mindst meget usundt.Dog kommer det for vidt når det bla. føre til det omtalte kniv stikkeri som der blir linket til,det er sgu sørgeligt mener jeg.Men godt nyt til alle ikke rygere,for jeg tror selv, at når vi rygere har røget os ihjel , at i fremtiden om x antal år er der sgu ingen der ryger , og brugte tobaksproducenterne kun ren tobak i deres produkt er det vel ikke sikkert vi ku li det ,altså at ryge. Men vi kommer vidt omkring i tråden og mange samligninger, nogen bedre end andre.
Også på Roskilde festival har der været debat om emnet,
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1029826.ece
Go vind til alle
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
dec 2005
du KAN nemlig selv vælge . og det samme kan jeg . der er ikke en regl eller en lov omkring det og så længe jeg sidder ude så er der ingen der skal bede mig om at slukke min smøg det kan jeg den onderhyleme godt fortælle dig . noget SÅ latterligt har jeg da aldrig hørt !!! .
det er da selvophøjelse at tro du som ikke ryger har mere lov til at være et sted end en ryger . kom ned fra fra månen igen .
apr 2007
At jeg sidder ved siden af en ryger, og får lidt røg i hovedet er skam intet problem problem for mig. Og hvis det bliver alt for meget, kan jeg vel tale lidt med personen, og evt. bytte plads med ham, så røgen flyver et andet sted hen. Altså hvis vi er lidt fleksible, kan vi komme langt.
Det er ihvertfald sådan jeg ønsker det skal være
Desværre er det mennesker, som fx en her i tråden, der i mine øjne ødelægger det for alle andre, både rygere og ikke rygere, ved at være skideprovokerende med sin rygning, og har den: "fuck jer andre" holdning, "for det er min menneskelige ret at ryge her og der". Skulle ikke undre mig om det er samme type mennesker er også kom frem med ytringsfriheds-argumentet, for at putte Muhammed-tegningerne i aviserne.
Hvad var det dog for noget barnligt vås?
Chris, jeg er overbevist om, og har selv set, at du godt ved hvordan du skal opføre sig som ryger, eller bare som menneske i det hele taget. Det er ikke dig der er problemet, det er de andre der ødelægger det for dig og mig. Dem der er skyld i, at rygeforbud kan gå hen og blive for omfattenede og meningsløst.
En helt anden sag, er at jeg skam også er imod osende gamle dieselbiler. Glæder mig til den dag, der bliver gjort noget ved det. For det er sku heller ikke til at holde ud.
dec 2005
apr 2007
Så længe vi fx kan finde ud at bytte plad, har jeg intet at brokke mig over.
Konklusionen må vel være, at der findes "mindre heldigt udviklede" personer fra begge racer, både os åhhh så korrekte, sunde og intollerente ikke-rygere, og de bøllleagtige rygere
dec 2005
dec 2005
dec 2005
mar 2007
Alle har ret til deres mening uanset baggrund....
Kim
P.S
men det er nu ret sjovt at følge dene tråd, det er lidt ligesom at lytte ti en flok fulde idioter der prøver at komme igennem med deres noget alkoholtågede synspunkter
mar 2007
Kim.
dec 2005
jeg sidder og spiser . du kommer og sætter dig ved siden af .jeg bliver færdig med at spise og tænder en smøg . hvad gør du .
ærger dig over du satte dig der .
gør !.
beder mig om at gå .
beder mig om at slukke den .
dec 2005
jun 2008
Jeg synes godt nok at vi er kommet langt omkring, vi er vel stadig kun udenfor ikk' ? Hvor slemme ka' vi være, os rygere....
I rest my case.
dec 2005
tak for dit svar .
det med du blander begreberne er det her .
"Dét jeg mener er, hvis jeg sidder et sted og du kommer og begynder at ryge, har du i princippet valgt for mig, for jeg vil skride.
Det samme hvis du sidder et sted og ryger, og jeg kommer valsene med en boombox og spiller Gustav Winkler for fulde gardiner ved dit bord ....så har jeg sikkert valgt for dig ik' ???"
røg/støj ! .
dec 2005
kig op og se hvor langt vi er kommet af det . skal det være en reel diskution så bør vi alle incl mig selv holde os til røgen fra smøgen .
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 204
dec 2005
dec 2005
dec 2005
jun 2008
God søndag aften
apr 2007
**** ADVARSEL - Start ***
Ovenstående sætning kan muligvis indeholde ironi.
Just in case nogen ikke skulle kunne se det
*** ADVARSEL - Slut***
Og tak for diskussionen herfra
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Problemet er, at der i kølvadet på dette opstår en vild fanatisme, der sammen med formynderholdninger kan med føre nærmest overgreb!
I fjor faldt der i Sverige dom for, at en mand ikke måtte ryge andet end et bestemt sted i sin egen villahave, og kun i den rigtige vindretning, fordi en nabo havde følt sig generet af tobaksrøgen.
Havde samme nabo følt sig generet af et eller andet offentligt anlæg, havde han fået besked på at affinde sig med tingenes tilstand eller flytte!!!
Hvor langt skal vi ud?????
feb 2008
mar 2007
Kim.
apr 2007
Udendørs rygeforbud....