590 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Bedste internetudbyder? Bedste internetudbyder?

Mig og min kæreste flytter sammen inden så længe. vi har fået en fin lille lejelighed og jeg har taget en beslutning i fællesskab om at vi skal have internet. Men hvilken udbyder er den bedste og billigste? Hvem har i haft dårlige og gode erfaringer med?

Herhjemme hos lillemor har vi TDC og nogle gange har der været problemer med internettet som ikke skyldes os selv. Det har været lidt krævende og irriterende at det ikke bare virker fra deres side. Så det kunne være man skulle prøve noget andet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste internetudbyder?
  • #1   22. jun 2008 Er lige med på en lytter.

Er på udkig efter trådløs (USB) bredbånd til den bærbare.

Telia, TDC eller 3? Bedste dækning i ydreområder?

• #2   22. jun 2008 Jens F: Mener tænk har lavet en test - jeg er ikke helt sikker på resultatet men tror 3 vandt. Du kan evt. finde testen på deres hjemmeside

• #3   22. jun 2008 Jeg har Cybercity er det virker godt, der var lidt problemer i opstarten fordi den ikke kunne komme på centralen, og ovre på vores gamle adresse var der lidt nedetid, men nu hvor vi er flyttet er det aldrig nede.

• #4   22. jun 2008 Jeg kan anbefale Fullrate, hvis du kan modtage deres signal (tjek på www.fullrate.dk )

Ellers, så undersøg om der er en lokal antenneforening, hvor du kan få internet igennem... Nogle gange er det så meget billigere, at man ikke kan finde et bedre tilbud andet steds...

Har du undersøgt om du kan få fibernet det nye sted? tjek på www.danskfibernet.dk

• #5   22. jun 2008 jeg har cybercity og der har aldrig været problemer, det er aldrig nede, det er billigt og man kan vælge at få en trådløs router med mod en lille merpris

• #7   22. jun 2008 TDC.

Har haft andre udbydere, men TDC's har været mest stabilt. Og ringer man til Cybercitys kundeupport, så henviser de ofte til TDC - da de kun lejer sig ind ... Fikser TDC nettet for sine egne kunder først eller for komkurrenterne?

Skulle have gravet et nyt kabel ned i jorden fra boksen. Cybercity kunne ikke sige hvad det ville komme til at koste. Skiftede til TDC, beklagede min nød efter 2 uger og vupti de gravede og påmpnterede det gratis for den nye "abonnent".

PLAY (gratis musik) fra TDC er genialt. Selv konen fylder sin laptop med musik og spiller højt på anlægget nu.

• #8   22. jun 2008 Desuden skal du være yderst opmærksom på om du får fastnettelefon med i "tilbudet".

Mange andre udbydere er faktisk dyrere end TDC hvis man også ønsker en fastnettelefon. Dog er de næsten altid 10-30 kroner billigere for internet alene pr. md.

• #9   22. jun 2008 Mange tak for de hurtige svar! Jeg har lige sidder og kigget lidt på de forslag der er kommet.

Fullrate ser godt ud må jeg sige. Der er god dækning hos min nye adresse og det er ganske billigt. Jeg får enda et fastnet nummer med i prisen og oprettelse for 0 kr.

Hos cybercity koster det det samme dog skal jeg betale oprettelse og forsendelse. Plus at jeg selv skal sætte skidtet op.

Hvis fullrate har god service og er stabilt (du må gerne besvare dette jens) så vil det være at foretrække tror jeg.

Om der er en lokal antenneforening ved jeg ikke. Nogen der kender en omkring Nakskov på lolland? smiley

• #10   22. jun 2008 Jeg må lige kigge på TDC igen så C1 smiley

• #11   22. jun 2008 Jens, 3 har helt klart den bedste 3G dækning overhovedet i danmark. Og det kommer fra en der arbejder for et konkurrende tele selskab smiley

Man skal dog være opmærksom på at mobilt baseret internet altid er langsommere end en adsl, latency er meget højere, så det vil f.eks være noget knald at spille over selv om der bliver reklameret med nok så mange Mbit.

• #12   22. jun 2008 Angående trådløst net til bærbar så skulle de forskellige abbonomenter have svært svært ved at love den Mbit forbindelse man har betalt for desværre. Du får forbindelse men ikke nødvendigvis så høj som man er blevet lovet.

• #13   22. jun 2008 Har også fullrate. Det er pt. Danmarks billigste udbyder af 10/1 mbit. Super nice. Dere kundeservice har jeg ikke en finger at sætte på. Jeg har nogle enkelte gange haft lidt problemer med min router. Skrev til dem med problemet, og fik forholdsvis hurtigt svar. De havde lige været inde i min router og fikset problemet. Nu skulle jeg bare genstarte den. Rigtig nok så virkede det.
    Pt. er der så nogle problemer med min kobberkabler, som gør at forbindelsen ind imellem forsvinder. Kontaktede igen kundesupport via deres hjemmeside. Fik et svar fra dem at de godt kunne se der var noget galt med kablerne. Jeg skulle lige ringe til dem, så vi sammen kunne finde en løsning. Løsningen blev at min hastighed blev sat ned til 3/1 mbit, da kablerne ikke kunne klarer 10 mbit forbindelsen. Der er nu sat overvågning på min linie, for at følge signalet, som dog ikke er helt ok endnu. Så overvejer at ringe til dem og sige at de godt må få TDC til at kigge på kablet, så jeg kan få min oprindelige forbindelse igen.

• #14   22. jun 2008 Christian det var da træls de ikke kan holde hvad de lover... Men lyder som om du har fået en fin service alligevel trods problemerne.

• #15   22. jun 2008 Jeg skal heldigvis ikke have ret mange Mbit. Regner med omkring 2-4 alt efter hvad jeg lige har råd til. Fullrate udbyder en 2 Mbit /512 kbit forbindelse til 199 om måneden med fastnettelefon. Ganske udemærket.

Men Christian, kommer der nogen og sætter skidtet op eller skal man selv det. Kan ikke lige gennemskue det på deres side.

• #16   22. jun 2008 De kan teste kablerne inden de lover dig en hastighed.

Jeg ville også gerne have TDC's 15 mbit, men de målte fra shoppen og jeg kunne se hastigheden svingede mellem 9-10 mbit til min router. Jeg kunne vælge mellem at betale for 15 mbit, men reelt kun få 9,5 mbit eller betale for 8 mbit og få ca. 8,5 mbit leveret.

Jo længere du bor fra centralen - des lavere hastighed. Skyhøj internethastighed er kun forbeholdt dem som bor de rigtige steder smiley

• #17   22. jun 2008 Tak for tips.

Der er tilsyneladende problemer med Fullrates dækning i det område, der er aktuelt.

Ser ud som om 3 er den bedste løsning.

• #18   22. jun 2008 Man kan jo prøve og se hvordan det virker i praksis, og er det ikke godt nok, kan man bruge muligheden for de 14 dages fortrydelsesret ved køb over nettet, jf. lovgivningen.

• #19   22. jun 2008 Jens F, bemærk i øvrigt at jeg ikke har den ringeste anelse om hvor godt 3 virker - bare at de har den bedste dækning smiley

• #20   22. jun 2008 Har fullrate og det kan klart anbefales, der er rigtig god service og hos mig er forbindelsen i top, henter lige pt med ca.2,1MB/sec på en 20Mbit forbindelse.

• #21   22. jun 2008 Min makker i århus har 3, og det virker super godt, han har i hvert fald ikke haft nogle problemer.

• #22   22. jun 2008 Har kigget lidt på TDC. Syntes godt nok det er lidt unfair. Ikke nok med jeg bliver bundet i 6 måneder.. Jeg skal også betale 950 kr for at få oprettet en basislinje til den fastnetelefon der SKAL følge med. Og så koster fastnetten yderligere 45 ekstra per måned. Uploadhastigheden er også levere end fullrate og cybercity på de små fobindelser. Selvom man kan downloade musik og får en netharddisk så ved jeg ikke om det er det værd for en fattig studerende som mig.

• #23   22. jun 2008 Du skal selv sætte routeren op med fullrate, men det er ganske simpelt. Der følger en manual med, hvor der står hvad du skal gøre.

• #24   22. jun 2008 Mht. den lovede hastigehd, så ville jeg ikke kunne få den hos nogen udbyddere som benytter TDC kabler. Kablerne er simpelthen for dårlig kvalitet. Så de skal nok skiftes.

• #25   22. jun 2008 Godt godt. Jeg er ikke en spasser til teknik så det skulle ikke være noget problem. smiley kan det hænges på vægen eller er det noget man skal gemme nede under noget?

• #26   22. jun 2008 Har haft Cybercity uden problemer,skiftede til Fullrate da de lovede en højere forbindelse,og har ikke haft andet end problemer,indtil de satte forbindelsen ned til det jeg havde fra Cybercity,så kører det også problemfrit,så to gode selskaber.

• #27   22. jun 2008 BL: Det er jeg helt med på.

Tror også det var DR der lavede en test m.h.t. dækning. 3 har langt den bedste dækning.

Jeg har haft mobiler hos 3: Faktura: Rodet og uigennemskuelig. Kunde”service”: Ikke eksisterende.

Men jo, deres net, det fungerer tilsyneladende.

Var bare lidt nysgerrig om nogen havde erfaring med deres mobile bredbånd.

• #28   22. jun 2008 Vi har desværre ikke råd til kabel-tv men det lyder smart rexman.

• #29   22. jun 2008 Vedr. Fullrates kundeservice, har jeg kun rosende ord til overs. De er (så vidt jeg er orienteret) det eneste selskab som proaktivt går ind og måler, om din forbindelse kører den hastighed som den skal. Og jeg har fra flere hørt, at hvis der skal tekniker til at oprette forbindelsen (hvis TDC f.eks. ikke kan finde ud af at kable i kobbernettet), så bliver den tid du er offline automatisk krediteret, så du kun betaler for den onlinetid du reelt set har... Hvor mange andre kan sige det om andre teleselskaber?

Kommentér på:
Bedste internetudbyder?

Annonce