1.114 visninger
|
Oprettet:
Straf for baghjuls kørsel? {{forumTopicSubject}}
Hej hestenet. Mig og en kammerat snakkede om hvad straffen endeligt er for at blive taget for at køre på baghjul?
Er det vanvidskørsel?
Eller kan man nøjes med at få nappet kortet?
Kan simpelthen ikke finde noget på nettet
Beklager mig dumme spørgsmål. Vi skal bare lige have lagt låg på vores diskussion
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Så vidt jeg har forstået er det at sidestille med dem der for en 10 år siden filmede at de tog rattet af i bilen på landevej og kørte uden rat et stykke. aAhøm mildest talt...
At du intet har fundet på nettet finder jeg overraskende
apr 2017
Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
feb 2013
https://politi.dk/fyns-politi/nyhedsliste/tre-sager-om-vanvidskoersel/2021/05/21
2021
apr 2017
feb 2013
Trods alt...
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 106 MC-er: 15 Emner: 86 Svar: 719
apr 2017
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
For det andet, har de eskaleret baghjulskørsel, og faktisk også stoppies, som vanvidskørsel - dvs konfiskering af MC og frakendelse af førerretten i X måneder - vist nok 1 år minimum....
apr 2017
Det var nu bare for sjov
Det var nemlig det jeg tænkte. Tak for svaret
feb 2013
Der er mange udbredte misforståelser, det her er en af dem.
Link eller det er ikke sket?
Som man siger i lov regi, er det ikke forbudt så er det tilladt... i 2021 var det klokkeklart = manglende herredømme = direkte ny køreprøve = betinget frakendelse.
Plus selvfølgelig bøde.
Er det ændret sidenhen er jeg den første til at sige jeg hellere end gerne vil vide besked
Men det er min klare opfattelse at alt er som det plejer. At reglerne er et clusterf**k og de fleste er dybt forvirrede som følge deraf, alt fra baghjulskørere til færdselsbetjente, og ikke engang google kan give et klokke klart svar med en let tydelig bevisførelse.
We are fvckd
Der skal ske beslaglæggelse af det anvendte køretøj med henblik på konfiskation, jf. færdselslovens § 133
a, stk. 2, 1. pkt., allerede første gang, ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig vanvidskørsel. Vanvidskørsel defineres som følgende overtrædelser:
– Uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder (straffelovens § 241, 2. pkt.),
– Uagtsom forvoldelse af betydelig skade på nogens legeme eller helbred under særligt skærpende
omstændigheder (straffelovens § 249, 2. pkt.),
– Forsætlig forvoldelse af nærliggende fare for nogens liv eller førlighed (straffelovens § 252, stk. 1),
– Særlig hensynsløs kørsel (færdselslovens § 118, stk. 10),
– Kørsel med en hastighedsoverskridelse på mere end 100 pct. ved kørsel med over 100 km i timen,
– Kørsel med en hastighed på 200 km i timen eller der over, og
– Spirituskørsel med en promille over 2,00.
Det er en betingelse for konfiskation efter færdselslovens § 133 a, stk. 2, at overtrædelser i den konkrete
sag vil medføre en ubetinget førerretsfrakendelse for spirituskørsel over 2,0 promille efter færdselslovens
https://www.retsinformation.dk/api/pdf/222575
2021
feb 2006
Forsætlig forvoldelse af nærliggende fare for nogens liv eller førlighed (straffelovens § 252, stk. 1),
– Særlig hensynsløs kørsel (færdselslovens § 118, stk. 10),
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 683
https://www.netavisen.nu/18-biler-og-tre-motorcykler-beslaglagt-i-forbindelse-med-biltraef-i-randers/
"Derudover blev en 22 årig motorcyklist noteret for et køre på baghjul to gange, hvilket formentligt også bliver takseret til en betinget frakendelse af førerretten."
feb 2013
Det kan man sagtens på baghjul, men det gør man altså ikke per automatik fordi man balancerer på baghjulet.
Særlig hensynsløs kørsel er det heller ikke.
Er selv straffet for at køre uden hænder på mc. Det var heller ikke særlig hensynsløshed. Det er bare fravær af herredømme over køretøjet.
Det er rigtig svært at bevise at noget der ikke findes, ikke findes.
Heldigvis behøver man kun besvære sig med den slags når folk enten er for sløve til selv at ku se problemet, eller når folk decideret opdigter et problem.
Desværre er de fleste danskere enten temmelig sløve eller lige lovlig "dygtige sælgere", så det er foruroligende tit man bedes bevise at folk der dør med kinavirus, ikke er døde af kinavirus bare fordi de havde kinavirus da de døde, og at køre mc kun med førerret til bil på sit kørekort, ikke er lig med at køre et køretøj hvortil der kræves kørekort, uden et gyldigt kørekort, eller om ansvarsforsikringen dækker folk der kører mc uden førerret til mc, eller at der ikke var atomvåben i irak, osv.
Kejserens nye klæder er skrevet af en dansker, om danmark.
Man skal ikke tro. Man skal vide. Hellere være agnostisk end være troisk. Men den kamp ér tabt i dk. Derfor jeg holder mig fra det møgland mit moderland er blevet til så meget som muligt.
feb 2006
feb 2013
Så skulle den jo være uendelig lang.
Paragraf 5833: du må gerne give din underskrift med venstre hånd.
...Paragraf 52628: det er tilladt at tegne adolf uden overskæg, også selvom man viser tegningen til 21 fremmede personer på en søndag.
jamen hva så hvis man gør det 22 gange?
Alt der ikke er forbudt, er tilladt.
Deraf ordet tilladt = at lade stå til.
Det du efterspørger er en umulighed.
Betjente er fulde af lort for at sige det pænt.
Nøjagtig ligesom 70+% af den øvrige befolkning.
Fra de vågner til de falder i søvn.
Man kan ikke bevise at det der ikke findes, ikke findes.
Lad det løgneriske hipo swine skrive dig. Gå i byretten og risiker at blive mødt af en ligeså ignorant og prætentiøs stodder af en byretsdommer, ank, bliv dømt til betinget frakendelse af førerretten i sidste ende og tag endnu en diskusssion med den næste dumsmarte digter til en betjent du møder, for dem er der nok af.
Nej. Lær loven at kende, men vigtigere endnu, lær politiet og deres modus operandi at kende, og ager derefter.
Hellere være fri men lovløs, end uskyldig men bag tremmer
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Næste gang du får brug for hjælp fra Politiet, så håber jeg de siger du kan rende os. Med de udtalelser du kommer om os, får du ingen hjælp. Skam dig!
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 683
Vores samfund er indrettet efter en fælles kontrakt - lovgivnngen - og hvis vi alle overholder den så går tingene nu engang bedst.
Det er ikke alt lovgivning jeg er enig i, men 5-6 millioner mennesker bliver aldrig helt enige om lovgivning.
Men vi kan for det meste være enige om at overholde det der er vedtaget.
Og for dem der ikke vil, har vi politi og domstole som gør et glimrende stykke arbejde.
Og vi er baseret på demokrati og tre-magts deling, så det kan ikke blive meget bedre.
Dine demagogiske slogans og andet bavl lyder som noget Trump ville synes om - lad os demonisere den dybe stat, de spiser børn og er satanister og udnytter almindelige mennesker.
Nej, prøv nu en gang at kigge indad, måske hvis du overholdt samfundskontrakten, så behandlede samfundet dig også ordentligt.
Jeg er kun stødt på venlige betjente - men jeg har også altid behandlet dem venligt.
feb 2013
Mupersule det er kun danskere kinesere og de folkeslag jeg har det med som jeg har det med danskere.
Jeg har det fremragende i tyskland og sverige og intet problem at følge loven når dem der har skrevet dem ikke er mere fejlbehæftede end den gennemsnitlige russiske deling.
Mit problem er når loven begynder at lyve og folk værner om loven.
Kort og enkelt
jun 2004
Der er ingen her i gruppen der holde på dig.
sep 2021
Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 145
Sidste år kom jeg ud af en rundkørsel og accelerede let ud. Det er åbenbart timet godt med et bump og forhulet kommet utilsigtet lidt over jorden måske en meters distance. Gør det mig til en vanvidsbillist?
Hvis man glider rundt i sne med sin bil, skal man så have en straf for at lave hjulspin?
feb 2013
Du har ret i dine overvejelser. Betjenten løj i sine udtalelser.
Matthias jeg ér flyttet.
Desværre har jeg familie i danmark så opholder mig nogen måneder om året der. Hvad der får dig til at antage jeg bor fast i dk ved jeg ikke. Måske det samme som får dig til at antage det er mig der har brug for hjælp. Men fred være med det og hva du ellers finder på. Jeg ku næsten ikke være mere fløjtende
jun 2004
Straf for baghjuls kørsel?