Ramme kegle til køreprøve? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal snart til køreprøve, og vil lige høre, om der er nogen herinde der ved, hvad der sker, hvis man vælter en kegle under øvelse 2 ("slalom" gennem kegler)? Jeg kan intet finde omkring det i fejlkataloget.
Jeg er også lidt nervøs for øvelse 5. Er det korrekt, at man bare skal slå hårdt nok til styret, og så vælter den bare til siden? Prøvede det selvfølgelig på banen for noget tid siden, men følte ikke rigtigt, at den "væltede", men rettere lænede sig. Måske skal man slå hårdere til den?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det skal han sikre sig at du har styr på FØR du skal til køreprøve, for fanden...
apr 2005
Følger: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 56
Og ja du skal bare ryk i styret, når du kontrastyrer.
Jeg lærer mine elever, at udnytte enhver mulighed når vi er ude at køre, til at undvige huller, brønddæksler, pletter, lapper, ja alt man kan finde på, hver gang der er ro og tid til det.. de bliver bare så goe af det og så kører jeg iøvrigt selv forrest på mc i flere timer, så de kan se, hvordan man kører mc.
Kørekort kan man få mange steder, men det er ikke mange steder de lærer at køre rigtig mc
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 226 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
Synes det er lidt svært at gennemskue ud fra det, der står, om man så dumper på at fejle en af øvelserne eller ej.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
okt 2023
Følger: 12 Følgere: 35 Emner: 6 Svar: 49
jun 2016
Følger: 7 Følgere: 226 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 226
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
Køresagkyndig er også et menneske, somregel dog - og ved udemærket godt at nervøsitet er en ting til køreprøverne.
sep 2014
Følger: 6 Svar: 10
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
"og så kører jeg iøvrigt selv forrest på mc i flere timer, så de kan se, hvordan man kører mc."
Så har du vist ikke fået læst Kørekortbekendtgørelsen om øvelseskørsel godt nok.
okt 2023
Følger: 12 Følgere: 35 Emner: 6 Svar: 49
Lyder som en kørelærer man skal holde sig langt væk fra...Selvfølgelig skal han være bagerst for at kunne se dem....
Ramme kegle til køreprøve?