{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Ramme kegle til køreprøve? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal snart til køreprøve, og vil lige høre, om der er nogen herinde der ved, hvad der sker, hvis man vælter en kegle under øvelse 2 ("slalom" gennem kegler)? Jeg kan intet finde omkring det i fejlkataloget.

Jeg er også lidt nervøs for øvelse 5. Er det korrekt, at man bare skal slå hårdt nok til styret, og så vælter den bare til siden? Prøvede det selvfølgelig på banen for noget tid siden, men følte ikke rigtigt, at den "væltede", men rettere lænede sig. Måske skal man slå hårdere til den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ramme kegle til køreprøve?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   3. apr Alle de her ting skal du spørge din kørelærer om!

Det skal han sikre sig at du har styr på FØR du skal til køreprøve, for fanden...

• #2   3. apr Du har 2 forsøg i alle øvelser.
    Og ja du skal bare ryk i styret, når du kontrastyrer.
    Jeg lærer mine elever, at udnytte enhver mulighed når vi er ude at køre, til at undvige huller, brønddæksler, pletter, lapper, ja alt man kan finde på, hver gang der er ro og tid til det.. de bliver bare så goe af det smiley og så kører jeg iøvrigt selv forrest på mc i flere timer, så de kan se, hvordan man kører mc.
    Kørekort kan man få mange steder, men det er ikke mange steder de lærer at køre rigtig mc smiley

• #3   5. apr #2 Dumper man prøven, hvis man fejler på begge forsøg i én af øvelserne? Af hvad jeg kan læse i fejlkataloget, står der, at prøven afbrydes hvis man ikke gennemfører alle 5 øvelser eller hvis man har alvorlige fejl i både øvelse 3, 4 og 5.

Synes det er lidt svært at gennemskue ud fra det, der står, om man så dumper på at fejle en af øvelserne eller ej.

• #4   5. apr Læs hvad Sajmon skriver i #1 smiley

• #5   6. apr Ja, du dumper hvis du ikke kan klare de øvelser.....OG du skal slet ikke ud at køre før du kan dem....De er pænt simple og nemme...Kan du ikke komme igennem dem uden fejl, så skal du nok ikke køre mc.....Den med slalom og kegler er den absolut nemmeste.....Lån en scooter 30 og øv dig inden...

• #6   6. apr #5 Jeg kan dem jo godt, men derfor kan man stadig være nervøs for at lave fejl. Man kan jo sagtens komme til at banke foden på en af keglerne eller ikke presse hårdt nok på styret, fordi man er nervøs for at fejle. Det er jo netop derfor, at den motorsagkyndige f.eks. ikke må træffe en endelig beslutning ved starten af køreprøven til bil.

• #7   7. apr Jeg snittede en kegle med støvlen til min køreprøve - den væltede ikke, men rykkede sig dog lidt - bestod dog alligevel.

Køresagkyndig er også et menneske, somregel dog - og ved udemærket godt at nervøsitet er en ting til køreprøverne.

• jørn K
    jørn K Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 6 Svar: 10
    #8   10. apr Man skal ikke rykke i styret når man undviger ,du skal trykke eller skubbe til det ,det er noget man lærer på alle kørekurser ????????

• #9   12. apr #2:
    "og så kører jeg iøvrigt selv forrest på mc i flere timer, så de kan se, hvordan man kører mc."

Så har du vist ikke fået læst Kørekortbekendtgørelsen om øvelseskørsel godt nok.

• #10   13. apr #9
    Lyder som en kørelærer man skal holde sig langt væk fra...Selvfølgelig skal han være bagerst for at kunne se dem....

Kommentér på:
Ramme kegle til køreprøve?

Annonce