3.425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Toyota Avensis 1,8 VVT Toyota Avensis 1,8 VVT

Hej

Jeg er ved at kigge på sådan en bil fra 2017, som har kørt meget lidt

Det er en 1,8 VVT-I T2 med 147 hk 6g

Jeg har været ude og prøvekøre den og motoren er lidt "kedelig" men kører rigtigt fint.

Spørgsmålet går ikke på om det er en spændende motor og alt det der, men kun på om det er en pålidelig motor smiley

Mvh Søren

P.s De havde noget med højt olieforbrug i starten af 2000 - er det væk ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Avensis 1,8 VVT
  • #1   9. maj 2022 Tror du er landet i det forkerte Forum, det her er Mc galleriet smiley

• #2   9. maj 2022 Måske derfor det står under Off-topic smiley

• #3   9. maj 2022 Det er maaange år siden at den type havde olie problemer.
    Men som du selv skriver er motor kedelig, den er røvhamrende kedelig.
    Den føles slet slet ikke som den er i nærheden af de 150 hk, skal virkelig piskes før noget sker. Det er hvad det er, jeg synes det er en flot bil, men radio/infotainment er ekstremt håbløst og meget oldnordisk. Prøv lige om du kan leve med det, selv skolelægens favorit Octavia i samme årgang er her lysår foran. Det ødelægger lidt helheden i bilen, og får den til at fremstå teknologisk forældet. Måske er den i virkeligheden teknologisk forældet.

• Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
    #4   9. maj 2022 Jeg har en 1.8 T25, der har kørt 220k plus det løse. Motoren slår ikke en forkert prut og bruger ikke olie.

• #5   10. maj 2022 Det største problem er den er kedelig og føles sløv. Når det så er sagt, så er der ufattelig mange kilometer i den, jeg har mødt flere med over 400.000 på tælleren, der stadig lyder som ny bil.
    Det er rigtig at der var årgange der brugte olie pga. støbefejl i blokken. Det blev rettet af Toyota og resten er gået til.
    Så hvis du vil have noget der er stabil og bare fungerer, så er det Toyota. Hvis du vil have køreglæde og være sporty, men kan tilgive spanden, at den konstant går i stykker og fejler alverdens ting, så køber du bare en Alfa Romeo smiley

• #6   11. maj 2022 Takker for svarene og ja er enig. Motoren føles utrolig sløv trods de 150 hk, og radiopanelet er voldsomt forældet smiley det skal man så vurdere om man kan leve med

• #7   11. maj 2022 Ja ingen af delene var noget jeg ville leve med, især ikke infotainment del.
    App connect med carplay er altså bare en herlig ting. Frit valg af navigation samt muligheder for alle mulige musik tjenester osv.

• #8   12. maj 2022 Jeg har sådan en 2017-model, som hedder T2 Premium Executive Touring Sports, og bortset fra at den havde en dårlig kobling fra fabrikken, (som Toyota naturligvis udskiftede U/B), så har den aldrig fejlet noget, og jeg har haft den i 5 år nu, og den har lige været til 105000 km eftersyn..
    Nej, der er ikke meget racerbil i den, men det tvivler jeg nu også på var meningen. smiley

Ved ikke om man kan "leve med" radioen, men jeg synes at den fungerer fint, både med den hårdfrie telefonting, iPod og Bluetooth-musikhalløj.. Navigationen er også fin, synes jeg..

• #9   12. maj 2022 Michael B - det med koblingen er det et generelt problem eller bare uheldig

• #10   13. maj 2022 >Søren. Jeg tror at det var nogle modeller, der havde fået en dårlig fra starten.. Ikke alle..

• #11   14. maj 2022 Den 1,8 vvti motor Toyota kom med i år 2000 (1zzfe den der brugte olie) udgik fra modelprogrammet i år 2009. Som de sagde hos Toyota dk. Da der var intro kursus til Avensis T27: 1zzfe druknede i sit eget olie. Og derfor er det en helt anden motor der ligger i Avensis fra 2010 og frem, selvom den også kaldes 1,8 vvti. Og den har ikke problemer med olie forbrug.

• #12   17. maj 2022 Min gamle T27 2011 1.8 var en fantastisk sejtrækker. Fra 60 i 6 og så bare tøffe derud af. Hurtig… Nej. Men lækker blød hat bil. Min T27 2017 1.8 med tomatgear er nu heller ikke hurtig. Men den gør det bare p…. godt. Men bliver aldrig træt af at sidde i den og det er helt sikkert deres stærke side, incl driftomkostninger. De går jo aldrig i stykker. 2011 havde rundet 160k og der blev lavet absolut intet. Køøøb sgu da ??

Kommentér på:
Toyota Avensis 1,8 VVT

Annonce