Motorvarmer til Diesel Motorvarmer til Diesel
Okay Ligger den her, i stedet for under teknik.
Hejsa.
Har lige været ude og invistere i en Dieselbil.
Og så kommer jeg til at tænke på.
Jeg kan huse at før i tiden, have min far en dieselbil.
Og der havde han en motorvarmer i. I ved sådan en man kobler strøm til, og så er motoren "varm" når man starter bilen, så den ekstra slid det er at starte en kold motor skulle være væk.
Syntes ikke lige man ser dette i samme omfang som man gjorde før, eller er det bare mig der ikke lige har set de rigtige steder *S*
Men spørgsmålet er, er dette noget gamelt noget man brugte på ældre dieselbiler? Og de nye nu er så gode / moderne at man ikke har brug for motorvarmer mere? Eller er det stadig en god ide at have sådan en i?
Nu får jeg først bilen efter påske, så ved ikke lige om der er monteret en motorvarmer i den, men hvis ikke, er det så noget man skal smide penge i? Eller er det bare spild af penge?
(Hvad koster sådan en operation egentlig sådan ca.)
Hvis der nu er en i, eller man smider en i? Hvor ofte og hvor længe skal motorvarmen så være tændt før det nytter noget?
/Tommy
mar 2005
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 27 Svar: 379
motorvarmer er vist ikke så brugt på de nye dieselbiler det er nok nærmere oliefyr som også er meget mere flexibelt hvis du vil ofre de 8-10 kg det koster for et fyr så ville jeg vælge det
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg vil også gerne have monteret en på min bil da man undgår koldstart, får min. slid+ bedre brændstof øko.
MVH Simon J
feb 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 829
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 494
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 148
Så jeg sad oppe i lejligheden og tændte for fyret. 30 min. efter var der VARMT i kabinen, og vandtemp. måleren stod næsten i midten, og olien var mellem 40-50 grader.
Det var satme dejligt. Men de gamle dypkogere er ikke rigtigt brugt mere. Tag heller og ofre det sidste og få oliefyr. Det virker. Jeg har aldrig skrabt is af ruden på den bil:-)
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 49 Svar: 816
Har selv oliefyr i Audi tdi, og det er lækkert at motoren bare springer igang, og at kabinen er dejlig varm. Find evt et olie/benzin fyr på ebay og monter selv. Har monteret mit for under 5000,- Bosch eberspaecher.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 59 Svar: 275
Derimod kan et diesel oliefyr, klart anbefales, som det nok også er nævnt flere gange ovenfor, nedsætter det jo slidtage MEGET, og i vintermånederne er det jo også rart at komme ud i en varm kabine! de fås med fjernbetjening, og kan indstilles til at starte på et bestemt tidspunkt hvis det ønskes (nogle modeller vel at mærke)
Min opfattelse er ikke så meget at det er for de "fine" eller sarte mennesker som ikke kan lide en kold kabine, men nærmer at det er for folk som tænker på bilen og motoren!
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
Har haft en Defa motorvarmer i en anden disel bil, virker også ok, og det var en eldypkoger model - skulle køre mindst 3-4 timer og med en forbrug på 500 Kw pr. time er den sgu for dyr med de el priser vi har nu om dage. Du er også afhængig af strømkilde...
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 724
okt 2007
Følger: 1 Svar: 10
Men det er udelukkende for at varme kabinen op man bruger det. Sliddet er ikke markant større på en kold motor, vel og mærke hvis man ikke belaster den for hårdt før den er driftvarm. Og den bedste og mest effektive måde at varme motoren op er at starte den og så køre med det samme. Men ikke noget med for høje omdrejninger eller sejtrækken.
Motorvarmer til Diesel