{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Valg af CPU {{forumTopicSubject}}

Er der ikke en som er superkyndig ud i forskellige cpu typer?

til mit arbejde er jeg ved at købe en Zepto bærbar. Man kan vælge imellem flg. cpu'ere:

2.40 GHz Intel C2 DUO T8300 800MHz 3MB (kun til Vista)
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (kun til Vista)
2.60 GHz Intel C2 DUO T9500 800MHz 6MB (kun til Vista)
2.40 GHz Intel C2 DUO T7700 800MHz 4MB

- Pt. vil/kan vi kun køre XP - betyder det, jvnf. ovenstående - at vi kun skal vælge den sidste - eller betyder "kun til Vista" - at man ikke for det fulde udbytte under XP?

Det skal bemærkes at vi skal bruge PC'erne til java udvikling.

Pfht, Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af CPU
  • #2   2. mar 2008 I modsætning til bo, kan jeg sige at windows XP ikke kan korrekt samatbejde med T8XXX+ processorne.. Men til java udvikling er en T7700 prosessor ganske udemærket... at købe større vil jeg næsten kalde overkill... Det er jo kun i kompiler tiden der skal bruges processor kraft, og der har en 100 mhz sgu været nok (man lavede bare kaffe mens man kompilerede smiley )

Såå hvis du vil undgå problemer, ville jeg absolut gå efter 7700 chippen.

• #3   2. mar 2008 Tore: Det lyder ok. Mht. til compiletime - så vil jeg sige det er begrænset hvormeget kaffe - vi skal have lavet - og derudover - så er det ikke Halloworld programmer vi laver, hvis du forstår smiley

• #4   2. mar 2008 Men en core duo på 2,4 GhZ kan nok klare et par tusind linieers kode inden for ganske få sekunder...

på en 1100 mzh maskine kunne vi ihvertfald kompilere 2000 liniers javakode inden for 3 sekunder... smiley

• #5   2. mar 2008 den på 2.60..
    men tjek også skærmkort... få den med de fleste ram på.... så kan du også game lidt på den derhjemme . . . .. .

• #6   2. mar 2008 jeg har en core duo (ikke 2 duo) altså den gamle på 2ghz, og jeg venter altså ikke på at den compiler, og skal lige siges at jeg heller ikke laver "Hello World" programmer smiley dog compiler jeg i c# men det er der nu ikke den store forskel på.. få godt med ram i i stedet for smiley

Kommentér på:
Valg af CPU

Annonce