Tips til parkering af MC i storbyer {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg bor i København, kører pænt på min gamle veteran MC, men render dog tit ind i trælse oplevelser med parkering. Jeg kører en lille MC, og synes det er træls, at jeg skal fylde en parkeringsbås.
Jeg har ikke i sinde at være en idiot eller parkere helt hovedløst, men jeg vil alligevel høre, hvilke tips i har til parkering af MC i København? Er det korrekt forstået, at p-vagter ikke må røre en MC, og derved ikke må pille et cover af nummerpladen i det tilfælde, man har parkeret pænt et sted til ingen gene, men dog ulovligt?
Har i ellers gode tips til parkering af MC i København på en måde, så man undgår at skulle betale for at optage samme plads som en cykel?
Gode hilsener,
Anders
apr 2021
Følger: 1 Følgere: 56 Emner: 9 Svar: 27
Men tænker du ikke det kommer an på den p-vagt der går rundt?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
Man trykkede på en knap bagpå nrplade beslaget, og trak pladen af.
Endnu nemmere at sætte den på, bare glid ind til den sagde klik.
Får man overhoved en bøde hvis man ikke har nr plade på og ens stelnummer er svært at finde?
Eller får man sådan et gratis orange 24 timer mærkat fra polisen?
jun 2020
Følger: 10 Følgere: 146 Annoncer: 2 Emner: 28 Svar: 116
Hmmm Det kunne jo være at du kunne få lov til at hente den hos Falck, da jeg mener at, et uindregistreret køretøj ikke må henstå på offentlig vej
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.038
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
(Jeg arbejder i byen + kører rundt og besøger virksomheder.. (minus under corona)
har aldrig fået en p bøde, - som i never... ever..) (7-9-13.. knock on wood.. osv.. don’t Jinx it..
1) park’er aldrig på en bil p-plads eller sammen med biler ( medmindre du selvfølgelig betaler ) og aldrig ind over fortorvet ind på grønne arealer.!
2) find diskrete hjørner, indhak, hold aldrig i vejen for nogen, - evt. på breeede fortorve/pladser.
3) Parker med nummerpladen, vendt væk fra indkig fra gaden. Bak evt. ind op mod en væg.. (visse p-vagt ‘selskaber’ scanner blot nummer plader fra deres bil mens de kører forbi)(det skal ikke bippe ud for din mc.. )
4) Bedste P- steder er blandt cykler, jo flere cykler jo bedre, find evt. en plads inde mellem en mur og et cykelstativ, - mange steder er der en Christiania cykel eller flere i en klump, perfekt P-plads bag dem.
5) vær indstillet på at du må gå lidt derfra hvor du kan parkere, fald ikke for fristelsen at parkere præcis de’r du skal på besøg..
Når du har indstillet dit skarpe Falke-P-blik til de områder jeg taler om, kan du se p stederne for dig.. det bliver nemmere og nemmere at spotte.
Jeg har aldrig dækket noget til, eller andre særlige krumspring... tænker det giver mere opmærksomhed.
P-vagter kigger på bil p-pladser! - eller ting der holder til gene! - eller i vejen for anden trafik! Som containere, stilladser og så’rn..
Blot - Hold dig væk fra deres turf..
OG når al dette er sagt - så ER der ingen garanti for 0 bøde.
Håber det kan bruges..
Ps: hvis pladerne er væk?? Er den ‘ejerløs’ i kommunes øjne og ulovligt ‘hensat’, - får en rød mærkat af politiet og skal eller bliver fjernet.
apr 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Tak for svar! Jeg går ud fra du parkerer gratis på denne måde, og ikke registrerer dig via. easypark?
Fedt at du har så gode erfaringer. Virker meget lovende.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 157
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/645452-gratis_parkering_koebenhavn_og_frederiksberg
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/off-topic/668036-europark_laes_og_fat_det
og husk private parkeringspladser: Nogen steder skal MC have p-skilt på --- Superbrugsen , lidl , irma etc.. I københavnstrup
sep 2005
sep 2005
Var lige forbi Fredensborg, hvor jeg boede for 40+ år siden, - og passerede det vi kaldte 'Dronninge stenen'
- Den er stadig ikke lagt på plads!
Dronning Ingrid, der insisterede på selv at køre sin vinrøde xj 12 (sej kvinde) med Chaufføren på passagersædet i Fredensborg - 'Parkerede' oven på stenen og rykkede den en meters penge ind i rabatten..
Om slottet havde en rød Landrover dengang der trak den fri, eller om det var en Falck bil husker jeg ikke..
Stenen glemte de alt om
Sikken en uorden..
Tips til parkering af MC i storbyer