6.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 122 Svar

mekaniker mekaniker

Hej vil lige høre om der er nogle gode råd.

Min far har afleveret sin gamle suzuki gsx 750 fra 89 til mekaniker med aftale om han skal skifte Koblings plader, snegl og kabel.

Han siger han skal regne med Ca 4500kr + måske 1 eller 2 timer til at file Koblings skålen op hvis det er nødvendigt.

Nu har han så ringet og sagt den er færdig og han har brugt 11timer på at file. Samlet regning 16000kr.

Skal man bare finde sig i det eller har man noget lovgivning der kan bruges her.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekaniker
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   11. feb 2021 Har han noget på skrift?

    Det forpligter jo begge veje, så mekanikeren ikke bare skruer derudaf for kundens penge, og kunden heller ikke kan forvente at der bliver lavet noget han ikke har aftalt på forhånd.


  • #2   11. feb 2021 Vi har desværre ikke noget på skrift men mener at tilbyde en rep til 4500-6000kr og så lave en regning på 16000kr på en mc der måske har en værdi af 15-16000kr det giver ingen mening

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #3   11. feb 2021 Jeg tror det er en sag for FDM eller forbrugerklagenævnet.

    Intet på skrift - så er den svær.


  • #4   11. feb 2021 Har lige fundet lidt på nettet. Hvis regningen overstiger værdien på MC. Er det mekanikeren der skal dokumentere at man har bedt om at få det lavet

  • #5   11. feb 2021 Det lyder voldsomt med den pris

  • #7   12. feb 2021 Kr. 16000 ????? Hvordan forklarer han regningen.
    Et overslag fra håndværker kan være 10% over den opgivende pris, hvis det løber højere op, så er det alm. almindelig at kontakte kunden.
    Er mekanikeren den samme som opgav prisen ? eller var det en diskenspringer der gættede på prisen ?
    Men som Sajmon siger, uden noget på skrift, så er det op ad bakke.


  • #8   12. feb 2021 Anders ja det er på fyn

  • #9   12. feb 2021 Ole. Han siger han har brugt 11 timer på at file Koblings klokken op og derfor den store regning

  • #11   12. feb 2021 Utroligt at nogen gider røre sådan noget gammelt møg

  • #13   12. feb 2021 "Hvis regningen overstiger værdien på MC. Er det mekanikeren der skal dokumentere at man har bedt om at få det lavet"

    Hvor har du set det?


  • #14   12. feb 2021 En ORDENTLIG mekaniker kontakter kunden og foreligger problemstillingen.........
    Her i det jyske havde vi sagt, at han bare kunne beholde skidtet..
    Men uden tvivl er det så absolut FDM der har spidskompetancen her.
    (Den slags "krejlersvindlere" skal bare stoppes - held og lykke)


  • #16   12. feb 2021 Hold da op. ja så er man da blevet taget godt og grundigt i røven. fuck dem

  • #18   13. feb 2021 Thomas. Han vil ikke udlevere mc før der er betalt 16000kr

  • #19   13. feb 2021 Haha, det lyder helt vildt smiley

  • #20   13. feb 2021 opret CVR nr og bed ham betale et beløb svarende til det som han har skåret af og stjålet af din kobling eller hvad det var.
    uanset hvad kan han ikke tage din mc for manglende betaling vel???? hm skal sende den i retten så. alt andet er jo tyveri. hvis en virksomhed skifter tændrør og beholder den fordi de har sendt den til custom design osv, det er jo også tyveri og i bund og grund samme sag...


  • #21   13. feb 2021 #20
    Firmaet kan godt beholde køretøjet indtil regningen er betalt..

    Det er en rigtig lorte situation..
    Det afgørende bliver om timeforbruget passer med det udførte arbejde. Synes man kan file temmelig meget i en gammel kobling på 11 timer smiley Forstår ikke hvorfor man ikke har valgt at sætte en ny på istedet..

    Med mindre mekanikeren indrømmer i retten at der blev aftalt 4500 så er det op af bakke..

    Dem der påstår et overslag kun må afvige en vis procent tager fejl. Der er ingen binding på et overslag. Men det er ikke normalt at udfører en opgave til 4 x overslaget uden at have været i dialog med kunden.....


  • #22   13. feb 2021 Men hvis regningen er samme størrelse som kørtøjet er vær er det forhandler der skal bevise at han har fået samtykke til at lave den

  • #24   13. feb 2021 Lige et GODT lille fif: (Har selv haft succes med metoden)
    Mød op på et tidspunkt HVOR DER ER FLEST KUNDER i forretningen...De fleste forretningsindehavere vil være nervøse for, at andre kunder hører om noget sådant... Og det siger næsten sig selv; desto flere personer desto bedre (for at holde "gryden" i kog)
    Du har et super godt arrgument for at diskutere, nemlig at mekanikeren skulle have kontaktet dig.
    Husker for år tilbage, at en del bilejere stod i samme "suppedas" og at det her kom frem at kunden skulle kontaktes


  • #26   13. feb 2021 Hans Henrik forstår ikke din kommentar

  • #27   13. feb 2021 #22
    Nu skal et værksted jo ikke forholde sig til privat brugt priser. Man kan sagtens finde en forhandler der mener en gammel gsxf skal koste 35000,-

    Men mener i ikke cyklen er 16k værd. Så lad den stå et stykke tid hos forhandleren... Det er temmelig bøvlet for ham juridisk at få ejerskab over knallerten... så mon ikke han finder en skjult rabat et sted smiley





  • #28   13. feb 2021 11 timer til at file!!
    Enten skal han have en ny fil, eller også skulle den koblingsskål aldrig have været filet op.
    Nu er der visse modeller, hvor det er nærmest komplet umuligt at finde en ny skål, om det er tilfældet her ved jeg ikke.
    Me det er værd at undersøg, for hvis det har kostet betydeligt mere, at file den gamle op, har mekanikeren en dårlig sag.
    11 timer til 600 i timen giver 6600 plus de 4500, så er vi på 11.100, der er langt til de 16.000, så enten tager de en hamper timepris, eller også er han ved at tage dig godt og grundigt i r.ven


  • #29   13. feb 2021 Hvis det er den, som er markeret som#1 her:
    https://images.cmsnl.com/img/partslists/suzuki-gsx750f-1989-k-e01-e02-e04-e15-e16-17-18-21-22-24-25-34-39-53-clutch_bigsue0118fig-17_d468.gif
    Koster den 320 euro + forsendelse i alt vel omkring 3000Kr
    Så har man godt nok et forklaringsproblem, hvis man har brugt 11 timer på at file noget gammelt skrammel op!!



  • #31   14. feb 2021 Kan ik tjekke Trust pilot når vi ik ved hvem det er.

  • #32   14. feb 2021 men hvem er det?

  • #33   14. feb 2021 Det er helt sikkert en langskægget klovn på Sydfyn smiley

  • #34   14. feb 2021 Kontakt FDM for Hvis cyklen er færdig må han ikke beholde den.
    Ved jeg fra en sag på det værksted jeg arbejder på. Men hvordan man lige skal formulere det. Kan jeg ikke huske, men han har ikke krav på at beholde cyklen til betaling er modtaget.


  • #35   14. feb 2021 #34
    Vrøvl..... værkstedet må beholde køretøjet til der er betalt!!
    Men man kan betale under protest og køre en sag om refundering efterfølgende...


  • #36   14. feb 2021 Nej det må de ikke, vi havde advokat ind over

  • #37   14. feb 2021 Man kan vel altid bede om at få sendt en regning og så tage den med hjem ? smiley

  • #38   14. feb 2021 #36

    Uanset hvad du har hørt så er det forkert.

    Og det giver vel også god mening at betale for en vare inden man må tage den med sig ?

    #37

    Det er op til det enkelte værksted om der gives kredit eller der skal betales kontant.

    https://www.motormagasinet.dk/article/view/678475/hvornar_ma_vaerkstedet_tilbageholde_en_bil


  • #40   16. feb 2021 Hvis manden siger de har haft advokat og blev tvunget til at udlevere, så var det vel sådan historien var.

    Han kunne have fået en maskinfabrik til at fræse den skål op for væsentligt mindre end det beløb der.
    Jeg havde sgu bare hentet lortet sammen med 3 makkere og lagt den aftalte sum penge på bordet og selvfølgelig en kvittering på arbejdet.

    Du må have de argumenter med som er valide, hvad en ny skål koster osv.
    Ring til et par værksteder og spørg hvad de vil have for den reparation og hvad en ny skål koster hos dem.

    Meld dig straks ind i FDM, sådan en tosse må stoppes nu.


  • #42   16. feb 2021 Jeg kan sgu da ikke løfte den ud selv hvis han har låst den tosse

  • #43   16. feb 2021 Den med FDM er sikkert god nok, men de plejer ikke at ville hjælpe hvis man ikke er medlem før problemet opstod.

  • #44   16. feb 2021 Jeg har i dag talt med forbrugerklagenævnet og vi har en rigtig god sag. Vi tager til mekanikeren torsdag så må vi se hvad der sker.

  • #45   17. feb 2021 Han kan ikke tage det samme som en ny motor koster, den holder ikke.

  • #46   19. feb 2021 Hans Henrik
    Du må i al den tid du har været mc-mekaniker da vel også have oplevet noget med for store regninger, eller har du kun kritik af de andre medlemmer herinde at hælde over disken?
    Jeg synes du skulle bruge din enorme viden og kunnen på at hjælpe brugerne, det vil ALLE sikkert være glade for, det må da også være tilfredsstillende for dig at få ros i stedet for ris.


  • #48   20. feb 2021 Har været ved mekaniker og han vil ikke udlevere cyklen hvis han ikke får 16000kr. Han prøvede en da at se om han kunne få reg attest. Der var min film lige ved at knække >:(. Sagen er nu overgivet til nævnets hus.

  • #49   20. feb 2021 Han kan beholde koblingen...
    Resten er cyklen kan han ikke tage pant i med mindre der er en skriftlig aftale derom pant i køretøjet ...?


  • #50   20. feb 2021 I sådanne tilfælde burde man have lov til at fortælle hvem det drejer sig om, men det er surt at hedde Kurt smiley smiley

  • #51   20. feb 2021 Kunne nogen evt sige hvilken by det drejer sig om. Jeg bor ikke på Fyn, men det er da rart at være lidt opdateret smiley

  • #52   20. feb 2021 #51
    Der er hints nok i tråden til at give dig svar smiley


  • #53   20. feb 2021 #49
    Host lige op med et link til dine selvopfundne regler smiley


  • #54   20. feb 2021 Kurt , Sydfyn, langskægget

  • #55   20. feb 2021 Lyder godtnok som et mystisk værksted, mine sparsomme erfaringer med både bil og mc er at de ringer lystigt hvis de finder noget der giver årsag til bare den mindste ekstra udgift, fornuftigt nok for det ville da være dumt som mekaniker at stå og lave noget som kunden måske ikke kan eller vil betale for ! smiley

  • #56   20. feb 2021 Regler ?
    Har skam ikke nævnt noget om regler...


  • #57   20. feb 2021 #54 tak, nu faldt tiøren. Jeg har aldrig påstået at være hurtig i hovedet smiley

  • #59   20. feb 2021 Måtte lige google, nå det dem med mc data siden.. den nar jeg ellers brugt meget den hjemme side smiley

  • #60   20. feb 2021 Det ser ellers fint ud på deres side, med besked om at man bliver ringet op osv.
    Mon ikke han er villig til at udlevere, hvis der møder en 20-30 stykker op sammen med dig.

    Dette er taget direkte fra hans egen beskrivelse:

    Vi kan tilbyde en god og hyggelig service. Vi har altid en kop kaffe til kunderne.

    Vi kan reparere din MC. Vi kan ordne din forsikringsskade. Vi kan servicere din MC

    Ved raparationer gives der altid garanti på reparationen.

    Hvis vi opdager andre fejl eller mangler under service eller reparation, bliver du selvfølgelig ringet op inden vi foretager reparationen.

    Der følger altid en udførlig rapport med en service eller reparation.

    Vi kan vinteropbevare din MC, hvis du skal have den repareret eller serviceret.

    Vi kan også sælge dig en helt ny MC, også selvom den ikke er på vores hjemmeside.

    Vi kan hente din MC, hvis du er kørt i stykker, du skal blot ringe på: 40 37 72 24 der er døgnåbent

    Vi kan findes i forretningen: man - fre 10.00 - 18.00 lør 10.00 - 14.00.

    Du kan maile til os på mailadressen: sydfynmc@mail.dk


  • #61   20. feb 2021 Iflg. FDM har man altid ret til en prøvetur inden betaling (FDM plejer at vide hvad de taler om)
    Dette burde jo kunne løse problemet med at få udleveret MCen; At der så vil komme en retssag fra den skægede, vil han nok have svært ved at vinde når han ikke lever op til egne løfter på hjemmesiden....


  • #62   21. feb 2021 Den er kørt i nævnes hus (forbrugerklagenævnet). Har også en dygtig advokat i baghånden. Når det er afgjort kontakter jeg kontant

  • #63   21. feb 2021 Du spilder din tid med forbrugerklagenævnet. Og sikkert også med advokaten.
    Nævnet har ikke dømmende magt. Og disse brådne kar er fløjtende ligeglade med de afgørelser nævnet kommer frem til.
    Advokaten er sikkert også bare urimelig mange penge ud af vinduet. Da påstand mod påstand ikke giver dig hverken oprejsning.cykel eller penge igen... Er overbevist om han vil lyve hurtigere end en hest kan rende i retten.. Det vil kun give jer søvnløse nætter. Og alle i omgangskredsen bliver noget så trætte af at høre om idioten....

    Ta fat i ekstra bladet og kontant med det samme. Det er alligevel der den ender, medmindre i enten betaler eller giver ham cyklen .... smiley


  • #65   21. feb 2021 Brian nu er det ikke påstand mod påstand. Når man rep for en pris der er tilsvarende produktes pris er det mekanikeren der skal dokumentere at der er lavet en aftale om den rep.

  • #66   21. feb 2021 Anders hvem er han

  • #67   21. feb 2021 #65

    Det er som om du ikke helt forstår hvordan værdiansættelse af køretøjer ifbm reparation foregår.
    Der tages udgangspunkt i forhandler priser. Og her koster den omtalt mc ca det dobbelte af reparationen smiley


  • #68   21. feb 2021 Tager udgangspunkt i en vurdering og det gør loven også. Så måske er det dig der ikke helt forstår.

    profilbillede
  • #69   21. feb 2021 smiley
    Værdien beregnes præcis som ved en totalskade.
    Her er det også ligegyldigt hvad hr og fru Jensen sælger/Kan sælge for. Det er udsalgspris hos forhandler der er gældende. Hør din advokat han giver mig ret uden at blinke smiley


  • #70   21. feb 2021 Brian. Da jeg fik stjålet min gamle mc brugte de 123mc som vurdering og det er jo også forhandler

  • #73   21. feb 2021 #70
    De bruger da stadig 123mc som vurdering. Søg på tilsvarende modeller tilsalg og find prislejet.
    Men der er da ingen der accepterer 13000,- i erstatning.når en tilsvarende koster over det dobbelte.


    profilbillede
  • #74   21. feb 2021 Hans Henrik. Hvis du kun har dumme kommentar så forsvind fra mit indlæg. Gider ingen gang forklar dig hvorfor den er sent afsted

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #75   21. feb 2021 #71 - Kunne du ikke vænne dig til at lukke røven, hvis du kun har den slags pis at bidrage med?

    profilbillede
  • #76   21. feb 2021 #71:
    Nogle tror de kan klare alt selv, og fucker det så op alligevel.
    Andre kender deres begrænsninger og lader fagfolk om jobbet.
    Bedøm selv hvem der er idioter


  • #77   24. feb 2021 Det siges jo også at mekanikerne tjener mange penge på dem som har forsøgt og så mislykkedes med opgaven, men sådan er det jo.

  • #78   24. feb 2021 Allan. Vi har slet ikke skilt noget på motor. Vi har afmonteret kåben og kørt den ned til ham

  • #79   24. feb 2021 Endda det originale tilbud på 4500 er totalt til grin.
    Han skulle ikke engang afmontere og montere kåben.
    Det kan han max tage en arbejdstime for + reservedele.
    Koblings skålen skulle han selvfølgelig have ladet være som den var, eller bestilt en ny, i stedet for at have "brugt" 11 timer på at file den op.


  • #80   24. feb 2021 Det var en kommentar il nogen andre i tråden smiley

    Men god ting at tage kåben af hjemmefra, så har han jo ikke den smiley


  • #82   25. feb 2021 Hans Henrik ikke så negativ prøv og vær mere positiv smiley

  • #83   25. feb 2021 #81
    Selvom man er ung, kan man nu godt servicere sine egne køretøjer


  • #84   25. feb 2021 Nej. Det er kun sure gamle mænd der kan det smiley

  • #86   26. feb 2021 #85
    Så lad mig omformulere.
    Det tager MAX en time at skifte koblingspladerne.
    Fejlfinding var der intet af, da kunden jo bare havde bestilt af få skiftet sin kobling.
    Bestille de nye reservedele kan jeg gøre på 5min.
    Afprøvning havde jeg ikke taget med i betragtningen, men det kan jeg da lige bruge 11 timer på, så jeg også kan tjene kassen smiley


  • #88   26. feb 2021 #87
    Enig.
    Men det er heller ikke i orden at røvrende sine kunder.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #90   26. feb 2021 Det kunne sgu da være fikst med en tilbagemelding fra trådstarter.

  • #91   26. feb 2021 Sajmon det er kørt til nævnets hus også må vi se hvad der sker

  • #92   26. feb 2021 Sådan en sag kan den ikke tage forfærdelig lang tid ?


  • #93   26. feb 2021 MW. Håber det ikke men jo den kan nok trække ud. Har snakket med en advokat og vinder vi sagen kan vi søge erstatning af mekaniker fordi min far ikke har haft sin mc. Det gør vi hvis det er. Ikke så meget for pengene skyld men han skal have en over næsen

  • #94   26. feb 2021 Håber sgu på det bedste udfald for jer! smiley

  • #96   26. feb 2021 Henrik. Så tager vi den til den tid

  • #97   26. feb 2021 Jamen selvom i vinder. Så får i ikke fri proces. Og så vil et søgsmål jo kunne ende i langt større udgifter end værdien af cyklen... Og skulle i vinde i retten så bliver jeres udgifter til advokat bistand jo ikke dækket ret godt. Og derfor vil det også ende med en økonomisk bet.....

    Og det er jeg sikker på tossen godt ved. 99% taber gejsten til retfærdighed længe inden det bliver dyrt smiley


  • #99   26. feb 2021 Thomas. Cyklen står inde mellem de andre i butikken så kan ikke bare tage den ud.

  • #100   26. feb 2021 Brian der er fri proces da min far er pansionist. Det har vi undersøgt ved advokaten

  • #101   12. mar 2021 Hvor er du henne i sagen?
    Jeg kan se, at klovnen er med i en FB-gruppe, som jeg er admin af. Det er ikke helt betryggende læsning... smiley


  • #102   12. mar 2021 Jens Henrik. Vi har møde på tirsdag med nævnes hus. Hvad er det for en gruppe

  • #103   12. mar 2021 En gruppe for MC folk smiley
    Spændende at høre udfaldet!

    Men kør nu ned til "Jesus", "Sneglen" og hvad han ellers bliver kaldt og hent den cykel. Kan du ikke få den ud, må du jo skubbe til de andre... smiley


  • #104   12. mar 2021 Fjolset ringer jo efter politiet og så er det tyveri.

    Jeg er medlem af en del mc grupper på fb. Hvad er det for en du er admin på. Vil gerne læse hvis han skriver noget om det.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #105   12. mar 2021 Det er ikke tyveri at hente sin egen MC. Det kan det aldrig blive.

    Men sørg for at være 3-4 mand. Et par stykker til at holde ham væk og 2 til at flytte cyklen ud.


  • #106   12. mar 2021 Han skriver ikke om det. Bare rolig... Jeg kunne blot genkende hans navn, da jeg sådan nogenlunde har fat i, hvem der er med smiley

  • #107   12. mar 2021 Bare betal under protest. og så fortsæt det retmæssige. I har intet tabt.

    At hente den med 4 mand, kan meget let ende i noget i hellere end gerne ville have betalt 16k for at undgå.


  • #109   12. mar 2021 Nu er det sådan, så man ikke bare smider folk på porten, blot fordi man læser noget. Det vil være fordømmende og intolerant!
    Du har jo også haft ret til at være her, uagtet at din opførsel er direkte ækel og spydig, Hans Henrik! smiley


  • #110   12. mar 2021 Jeg skal måske lige sige i tillæg, at Kurt aldrig har pisset ved siden af eller snydt nogen der, Hans Henrik.
    Han er med som privatperson og med samme rettigheder som alle andre.

    Gør han det, bliver han øjeblikkeligt smidt derhen, hvor pebret gror...

    Det samme vil du blive, hvis jeg får muligheden for at komme til fadet her og trykke på knappen med dit navn på!


  • #112   12. mar 2021 Hans Henrik sletter alligevel hans indlæg her lidt senere.
    Han kalder det for at rydde op, tror nu alligevel på det gode i folk. Så jeg vælger tro at når medicinen virker, så kan han alligevel selv se at han opfører sig som en gammel sur jordbærhjerne.


  • #114   18. mar 2021 (Svar på #113 som Synfyns MC har slettet igen)

    Kurt:
    Jeg har bestemt ikke svinet dig til, men blot forholdt mig til, at du ikke har trådt ved siden af i pågældende gruppe.
    Men bare rolig - det har du gjort nu!

    "Jesus" kommer fra din ven, Gert hos Farsø MC i Nordjylland og tilnavnet "Sneglen" skyldes ift. omtale, at I ganske enkelt trækker alt i langdrag og går og snakker for kundernes penge.

    Men når det så er sagt; så har jeg både læst og hørt en masse dårligt om dig og jeres butik. Dit arrogante svar her, understreger det måske - hvem ved?

    Jeg beklager, men du bør nok imødekomme trådstarter, så han har mulighed for at lukke tråden med en god udgang...

    Har man behandler folk dårligt, må man stå på mål. Det er sådan, vi andre virksomhedsejere tager den.
    - Kunden, vores renomme og omdømme kommer i første række!


  • #115   18. mar 2021 Hej Kurt
    Jeg står bag indlæg #7 i denne tråd og vedstår mig gerne mine meninger og holdninger i denne sag.
    Efter at have læst mit indlæg igen, kan jeg ikke se, at der burde være noget at angribe, men du kunne godt have forsøgt at retfærdiggøre din regning i dit svar, med en uddybende forklaring.
    Men jeg sender dig gerne mit navn adresse og telefonnummer, for jeg sidder ikke og gemmer mig bag tastaturet, hvis nogen beder mig om at stå frem.


  • #116   18. mar 2021 Hvor er jeg glad for der findes andre værksteder, endda meget tættere på min bopæl smiley
    Der kunne dog sagtens blive plads til mange flere mc mekanikere vil jeg mene set ud fra efterspørgslen.


  • #117   18. mar 2021 Jeg tilslutter mig den løsning som andre også har skrevet, se og få hentet den mc aflever det aftalte beløb og kom videre. Kommer der så et efterspil, må man tage den der i retten. Men så er mc i det mindste væk fra hans værksted.
    Sjovt at se at han faktisk har gjort det nummer her før, med og hæve prisen helt sindsygt trods en aftale. Også når kunden kommer og ikke kan betale, så beholder han den. Og dengang lykkedes det og kunden afleverede reg papirer på den, for og komme ud af gælden.
    Det sku usselt og holde mc'en tilbage som gidsel for og lave ekstra penge, man kan jo kun håbe på at så mange som muligt læser denne tråd og IKKE kører ned til ham.


  • #118   18. mar 2021 Med Kurts indslag her, så cementeres sagen da helt og totalt - kunne ikke længere drømme om at sætte mine ben i den butik. Magen til arrogant svar tror jeg at man skal lede længe efter.
    Eventuelt kommentar besvars ikke på dette oplæg ... skriver du, men mon ikke du læser dem alligevel. Den her ender jo nok i en regulær shitstorm som Kurt i hvert fald ikke er klædt på til at håndtere.


  • #119   18. mar 2021 Kurt: Du må fortælle os, hvorfor du kan skrive på MCG kun som envejskommunikation.
    Er det fordi at du er selvstændig erhvervsdrivende og så åbenbart højt hævet over os andre eller hvad?
    Årsagen burde jo ikke have nogen direkte indflydelse på sagen, så kom lige med argumentet herfor....


  • #120   18. mar 2021 Kurt Jeg arbejder hos en mc forhandler
    Bare et spørgsmål´´ hvis det løber løbsk økonomisk med aftalte pris
    Hvorfor kontakter du så ikke kunden ?

    Mvh


  • #125   21. mar 2021 Der er sgu da ingen som filer så længe på en koblingskurv at timelønnen overstiger prisenpå en helt ny, det er bare for dumt.
    Det er da heller ikke nogen fordel at at få en kundes reg attest hvis øget er meget mindre værd end regningen.
    Håber sådan en idiot mister en masse kunder, også sjovt ingen her har støttet ham og sagt han er flink og dygtig.


  • #127   22. mar 2021 Har Kurt slettet sit indlæg nu??

  • #128   22. mar 2021 Hold nu kaje.. Først et arrogant svar, så mener han ikke engang han kan stå ved det nok til ikke at slette det. Sikke en skodbutik med en skodejer smiley

  • #129   23. mar 2021 Han har vel indset at han har tabt til de sociale medier, når en shitstorm er under opsejling så er det klogeste ikke, som erhvervsdrivende, at smide mere pind på bålet.
    Vi er spændte på udfaldet af situationen.


  • #130   23. mar 2021 Hvad siger Hapsi?

  • #131   23. mar 2021 Mekaniker har ringet til min far i dag og spurgt om det ikke skulle finde en løsning. Så han har været nede og hente den og betale det aftalte beløb pluds 2000 ekstra. Det skal så siges at han havde lavet forbremse og skiftet et kabel ud over det aftalte.
    Jeg syntes personligt stadig det var for meget men min far har fået sin mc og er glad for den er hjemme.

    Vi skal nu bare se om det der er lavet er ok.

    Første fejl. Der mangler Ca et par liter olie på motoren.

    Nu må vi se om der er flere fejl.


    Kan kun opfordre til at bruge andet værksted.

    1000 tak for alt jeres opbakning


  • #132   23. mar 2021 Rart at høre at det trods alt endte nogenlunde fint (forbremsen skal sgu være i orden, men mekanikeren burde vel have informeret inden han gik i gang med det).

  • #134   23. mar 2021 Claus. Det var ok han lavede bremsen og ingen problem i at betale for det. Men det var mere de 8000kr ekstra for at lave kobling men det har han så slået af så han må jo vide det var forkert

  • #135   23. mar 2021 Thomas vi kunne ikke være mere enig

  • #136   23. mar 2021 Mekanikere skal ikke lave noget som helst ekstra uden forudgående aftale.. Færdig. Men det var godt at høre at cyklen er hvor den hører hjemme.

  • #137   23. mar 2021 STOP NU DET PIS.! i køre ikke på den MC såfremt i har kommet 2 liter ekstra olie på. Da der i forvejen er påfyldt 3,9 L. DEN SKAL IKKE STÅ PÅ SIDEBEN NÅR I LAVER KONTROL AF OLIESTANDEN.!
    Sæt den ned på hjul med en person monteret med røven i sædet når i laver kontrol. Og såfremt jeg ville, kunne jeg lægge hele forløbet af denne oplevelse op her. Men det mener jeg ikke er fair over for din far. Og ja det var i går der blev skabt kontakt til din far.


  • #138   23. mar 2021 Kurt. Jeg har holdt den lige uden støtben og der var Ca 2-3mm olie i glasset og hvis du snart ikke kan finde ud af at svare ordentligt kan jeg komme forbi og lære dig det

  • #139   23. mar 2021 Skal vi ikke lige lade min kommentar stå med et billede af, hvordan en klovn opfører sig, når den snubler i manegen... smiley

    profilbillede
  • #140   23. mar 2021 Siger vel lidt om servicen ??

    profilbillede
  • #141   23. mar 2021 Så gravede Kurt grav nummer to til sig selv og sin butik.


  • #142   23. mar 2021 Ja altså punkt 1 for mc hobby for mit vedkommende er at det skal være sjov ellers er det ligegyldigt, og det lyder ikke særlig sjov det der berettes om her smiley

  • #143   23. mar 2021 Elsker trustpilot 67% bundkarakterer giver en score på 3,7 ud af 5 smiley

  • #144   23. mar 2021 Brian S. Ja lidt mærkeligt men ser mere på det der er skrevet

  • #145   23. mar 2021 Tænker ikke en mc mekker kommer den forkerte mængde olie i, det kan jo ødelægge meget.

    Kører den så fint nu, den gamle kværn?


  • #146   24. mar 2021 Allan. Den køre fint og jeg er ikke i tvivl om han kan finde ud af at lave tingene. Bare en skam han så tager røven på folk.

  • #148   25. mar 2021 Der er da masser af folk, der kender til alt det gamle!
    Og især VFR! smiley

    Kunsten er derimod at opretholde god service, troværdig og samtidigt udvikle sig selv og sine medarbejdere med ny viden samt følge med tiden... smiley


  • #150   25. mar 2021 Hapsi: Må man spørge til jeres omkostninger; advokaten mm.
    Husker jeg ikke helt galt kan man selv blive pålagt de indledende omkostninger
    (udgiften burde jo retteligt tilfalde fjolset smiley )


  • #151   25. mar 2021 Knud C. Det koster 400kr at starte en sag i forbrugerklagenævnet og den nåede så ikke længere for mekanikeren kontaktede min far og slog af regningen

  • #152   25. mar 2021 Det er frækt nok at der skal en klage til for at der sker noget i sådan en sag.

  • #153   25. mar 2021 Naah,- værkstedet prøver vel at trække tiden så kunden til sidst betaler. Så længe der ikke sker andet fra kundens side, så føler mekanikeren vel nok han har ret.
    Helt sikkert en træls sag. God den blev afsluttet.


Kommentér på:
mekaniker

Annonce