Prblematisk at få et batteri. {{forumTopicSubject}}
Eller skulle der ha stået "at gå over åen efter vand" i overskriften.
I sidste uge var jeg i odense og kom lige forbi en stor fin motorcykelforretning. Så var det at jeg kom i tanke om jeg skulle ha et nyt batteri til min MC. Jeg talte med en sød ekspedient, hun sagde at jeg bare skulle komme med størelserne på det gamle, så skulle det ikke være noget problem. jeg kørte hjem og pillede det gamle ud, Det var et yuasa der sad i så det var nemt, bare at skrive betegnelserne af. i mandags kørte jeg så ind for at hente mit batteri. Jeg havde set at de blev solg på nettet til godt 300 kr. Nå men inde ved den fine motorcykelforretning havde de det så ikke hjemme, jeg spurgte til prisen, for hvis det var meget dyrere der, ville jeg bare bestille det selv på nettet. Men de skulle kun ha 318 kr for det, så jeg bestilte et. "på torsdag kan du hente det" sagde den søde dame. Ok sagde jeg, men skal vi så ikke sige fredag, så er vi da helt sikre på at det er klar sagde jeg, jeg gidder nemlig ikke køreforgæves igen (trods alt 22 km hver vej) det blev aftalen.
I dag kom jeg så derind ved 12 tiden. Battereiet var kommet men ikke gjort klar. Jeg måtte ikke få det med som det var, for garantien bortfaldt på det, hvis jeg selv opladede det. Hmm det var da træls for der ville gå 2 timer inden det var klart til mig, sagde de. Nå men der var ikke mere at gøre for mig i Odense så jeg kørte hjem igen. Kl 16 var jeg så derinde for at hente det, jeg tænkte at 3. gang, måtte da være lykkens gang for mig og tænkte at det kunne da være at jeg fik et eller andet i kompensation for de forgæves ture. Men i stedet for, fik jeg den besked at det nu kostede 440 kr. Jeg brokkede mig højlydt og spurgte hvordan det kunne gå til. Det var de nye priser, sagde de. Jeg blev så sur at jeg bare gik derfra. På vejen hjem kom jeg i tanke om at der er et lille MC-værksted kun 4 km fra hvor jeg bor, jeg kørte forbi og bingo, han havde lige det helt rigtige yuasa yb12 a-a til 318 kr Jeg kunne ha sparet 132 km hvis jeg lige havde tænt mig om.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.318
har lige købt nogle nye strålespidser til vintercyklen og var hos min mc forhandler hvor følgene foregik
hvad er det til ?
mig det erskuda ligemeget hvad de er til det er med 5mm gevind
jamen vi kan måske bestille nogen hjæm hvis vi ved hvadfor kaburator de høre til
mig. bestille hjem ? har ikke tid mumle mumle
dette var aldrig sket hos min gamle puch pusher næ han haved stået med sin halve cigar i munden og på sin egen måde spurgt hvor stor skal den være. trukket ud i de små skuffer og fundet en mens han havedet mumlet et eler andet om ja de unger kan ikke køre hurtigt nok
men han havede dem sku hjemme i 4-5-6mm med mere og i alverdens størelser
men i dag skal man komme med serie nr. fabrikat og helst hvem der fabrikere pruduktet og hvem der levere det så kan det måske bestilles hjem på efterkrav + 15% til forhandleren.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.356
lars..
ja nogle gang er det sku bare sådan.... men sikken et cirkus du har været ud for.. men god stil at du bare lader dem stå med deres l... og ikke bare betaler......
Og du kan da i dette tilfælde skrive under på det gamle slogan der lyder .... køb lokalt... hæ hæ
mvh
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 91 Svar: 587
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 4 Emner: 129 Svar: 581
(link fjernet)_gr&artnr_gr=10036800&typ_id=RC13
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 1.390
Prblematisk at få et batteri.