{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Bøvl med bolighaj. {{forumTopicSubject}}

Ja så er fruen og jeg også blevet en del af dem skal snydes..

Det hele startede med at vi opsagde vores lejlighed pr 1/10. små fire måneder inden fraflytning.
Efter et stykke tid, kom meldingen fra udlejer at, vi skylle være ude af lejligheden pr. 15/9.
Altså 14 dage før end vi havde opsagt den.
Begrundelsen herfor var at, han havde lejet den ud pr 1/10 og renovering jo også skulle foregå i vores lejeperiode.
Vi mener jo så at have 14 dages forudbetalt leje til gode, men det mener udlejer ikke.

Så skulle lejligheden sættes i stand. Vores depositum lød på 18.600 kr. Men det var slet ikke nok til at dække udgifterne. Vi har nu modtaget en ekstraregning på 6400 kr.

Det sjove er jo så at vi kender hende der har overtaget lejligheden. Og kan ved selvsyn se at det er noget forbandet makværk der er lavet. forstået som ikke dygtige malere og gulvslibere. Vægene er pletmalet og de trykmærker i gulvet, der begrundede en gulvslibning er heller ikke væk.

Vi bad om at se regningerne for det udførte arbejde.
Vi slog for sjov skyld firmaet op på nettet. Og gæt hvem der ejer det? udlejer selvfølgelig.
Så det vil altså sige at han selv går som ufaglært maler, til en timeløn på ca. 800-1000kr.
Og vi ved fra anden kilde, at han selv går og sætter lejlighederne i stand.
fruen og jeg måtte jo ikke selv male og slibe gulv, da dette skulle udføres af en proficionel.

Nu er det så jeg tænker: Er dette lovligt? og vi kan umulig være de eneste der stået i den situation. Men har nogen af jer erfaring med den slags. Kan det svare sig at klage?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøvl med bolighaj.
  • #1   8. jan 2008 Ind til LLO med den sag, men i skal melde jer ind og ja ved ikke om de kan/vil hjælpe med tilbagevirkende kraft...

• #2   8. jan 2008 de 14 dages istandsættelse i jeres lejeperiode, er ok ifølge lejeloven (kan ikke huske paragraffen). Har selv boet til leje hos henholdvis Lejerbo og en pensonskasse, og de gør det samme.

istandsættelsens pris og værdi - her melder jeg pas, men meld jer evt. ind i Lejernes LO, de kan måske hjælpe.

mvh
    Lars

• #3   8. jan 2008 Jeg kan huske der har været noget i fjernsynet. Om det var kontant eller hvad det var, det kan jeg ikke huske.

Men en ting er sikkert, det er ikke lovligt at tage penge for noget der ikke er lavet!

Det er vel en form for bedrageri? Om ikke andet kan man vel i sidste ende lave et civilt søgsmål.

spørgsmålet er bare hvor meget arbejde du/I gider ligge i det smiley Og det er desværre nok der at sådanne typer ofte snor sig igennem det hele som et glat ål.

• #4   8. jan 2008 Ja, Lars har ret. Jeg har også oplevet at skulle betale leje for håndværkernes ophold i lejligheden - så den skulle være god nok.

Mht. efterregningen mindes jeg at istandsættelsen ikke må koste mere end hvad depositummet lyder på.. Jeg er dog lidt i tvivl om det måske kun gælder for kollegier...

Du kan evt. prøve at kigge lidt på denne side, hvor der er advokater der har besvaret spørgsmål i forbindelse med bolig:
    (link fjernet)

Hygge

• #5   8. jan 2008 De 14 dage udlejer har til istandsættelse af lejemålet, kan aldrig være bagud, men kan godt være forud.

Dvs. i skulle være flyttet den 1/10, men ha' betalt leje til den 15/10. I den 14 dages periode, må han så heller ikke lade andre flytte ind uden jeres samtykke.

Hvor stor er lejligheden? I har også krav på at se et overslag på istandsættelsen inden, så i har mulighed for at få en proff til at komme med et tilbud, der måske er bedre end udlejers. Ligesom i HAR krav på at se dokumentation for udgifterne af det makværk der er lavet i lejligheden.

Hvis det kun er maling af vægge og lofter, plus afhøvling af noget gulv, lyder det alt for dyrt.

I ku jo evt. ringe til en proff og få ham til at kigge på lejligheden og vurdere. I kan så betale ham en timeløn (350-400) for tjenesten.

Men ellers, som andre skriver, kontakt LLO eller kontakt gratis retshjælp. De kan råde jer videre i sagen mod det dumme svin.

Held og lykke videre i sagen

Hilsen
    Palle

• #6   8. jan 2008 Tak for svarene:-)

M.h.t. til prisoverslaget for renoveringen.
    Så har udlejers eget firma jo lavet dette. Og efterfølgende selv udført arbejdet.
    Det er her jeg mener der er en interessekonflikt.

Vi har besluttet at gå videre med det og kontakter advokat i dag.

• #7   8. jan 2008 Jeg har selv været ude for det samme.

Da I skulle fraflytte lejemålet, skal der laves en flytterapport. Denne skal laves sammen med jer, og den skal I have en kopi af senest 14 dage efter i er fraflyttet lejemålet. Såfremt denne ikke er fremme inden fristen, har I krav på og få hele jeres indskud tilbage.

Meld jer ind i LLO. Så kører de sagen for jer. Jeg gjorde det samme, da jeg også fik en ekstraregning som vi aldrig har betalt. Det er efterhånden 2 år siden, og der er ikke kommet en afklaring endnu.

• #8   8. jan 2008 Står selv i samme situation her til den første, og havde så sent som igår en telefonsamtale med udlejer.

Han havde fået en pris, som jeg synes er alt for dyr, så jeg har selv været igang med at finde håndværkere - og efter hvad jeg kan se, bliver det noget billigere... i hvertfald et par tusinde. Men det er jo også penge.

• #9   8. jan 2008 Den slags mennesker er ligeglade med loven... De gør som det passer dem og er konger i deres egen lille verden... Den dag de fatter det, er når en lille tøs de prøver at tage røven på, dukker på med sin kæreste. Han har så baseball bat med og er 2x2 M. Sådan ca. deromkring skrumper deres mod propertinalt med deres boller... Men retten er de ligeglade med. Man kan sagtens blive dømt til erstatning, men staten indriver den ikke for uforurettede... Det skal vedkommende selv...
    I må have mig undskyldt, men jeg hader bare, at der gang på gang er en udlejer der skal tørre røv i en eller anden..

• #10   8. jan 2008 Det gik lidt stærkt.. Bær venligst over med manglende korrektur..

• #11   8. jan 2008 ja prøv LLO men det kan være meget svært at gøre noget. Min bror prøvede samme nummer med en udlejer der sendte regningen fra sit eget firma og efter at have været ved flere advokater måtte han desværre æde regningen.

Til en anden gang så vær altid på ved syn af lejligheden - her skal du have et oversalg på hvad han vil tag af dit indskud og dette må max variere 10% fra overslaget.

Du kan desuden kræve en uvildig håndværker til at se på lejligheden hvis du ikke mener at arbejdet er udført som du har betalt for.

• #12   8. jan 2008 Mht. maling af lejligheden, der kan han bestemme hvilken slags maling der skal bruges, og at det skal være en faglært maler som laver laver det.
    Men han kan ikke bestemme hvilket firma som skal stå for det, eller om det skal være momsregistreret. Dermed kan du få en ven til at gøre det, hvis du vel om mærket kender en som er faglært maler.

• #13   8. jan 2008 Endnu engang: Tak for alle svarene smiley

• #14   8. jan 2008 Uha.. det er så irreterende sådan noget, Jeg har opsagt min lejlighed pr. 1/2 og skal så være ude d. 15/1 så de kan sætte istand, jeg skal dog kun betale en halv husleje??

Men de siger regninger for 12.000 kr., det sjove er så bare at udlejer ikke ved jeg 30 dage efter overtagelse(indflytning) flyttede sammen med min kæreste og har så bare haft lejligheden (som en sikkerhed :-)) lige siden.

Jeg sendte ham så nogle billeder jeg havde taget da jeg flyttede ind(for da var der tydelige brugsmærker på vægge osv.) og så kiggede vi på lejligheden og der "sjovt nok" ikke sket en skid lige siden.. så åd han de 12.000 kr. igen..

jeg havde også kun givet 4600 i depositum såeh.. :

men utroligt at de er sådan nogle plattenslagere alle sammen.

• #15   9. jan 2008 min gamle udlejer tilbød en uautoriseret maler.. "en aften maler"... da jeg nævnte at det var da vist ulovligt blev hun underlig... i en anden slags situation har jeg fået at vide af POLITIET selv , at hvis nogen skylder en penge så må man godt møde op på deres bopæl og råbe - skrige og true med alverdens ting... uden at de gør noget ved det.. men når jeg nævnte at forsvare min famillie overfor tåben så var det selvtægt..... så der er vist næsten frie tøjler hvis udlejer prøver på at snyde...

• #16   9. jan 2008 Har lige haft den stik modsatte vi udlejer, så er personen flyttet, daddy har så givet depositum tilbage inden personen smuttede uden af sige farvel om morgnen, så vi har været i gang med maling og gulv slibning på egen regning, der ud over er der blevet røget som var mod aftalen, vi har så bare valgt at vi ikke gider diskutere og bide i det sure æble og ordne det selv.

Kommentér på:
Bøvl med bolighaj.

Annonce