{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Nogen der kender Købeloven? {{forumTopicSubject}}

Historen!

Min Kæreste og jeg er Jæger; og købte hver en riffel i foråret sidste år, men mistede desværre vores jagt og ville derfor sælge dem igen og så hellere bruge pengene på mc kort.

Min kæreste fik så solgt sin for godt 3 måneder siden nypris med kikkert 9000 kr hun solgte den for 5000 kr, og der er så stadig garanti på den fra butikken hun købte den fra, så han fik selvfølgelig kvitteringen med som vi fik, hvor der bla, også står model og det hele på. Personen der købte den havde været og kigge på den og sagde at den ville han jo godt have, han skulle så have den registreret i hans navn før han kunne få den, efter en måned kommer han og betaler og får sin riffel og der bliver ikke skrevet noget papir på hvad hun havde solgt til ham.
Jeg fik så en opringning af manden igår (3 måneder efter han havde fået den) hvor han siger at han føler sig snydt, jeg spørger jo så hvorfor og han siger at han lige havde været på jagt med nogle kammerater og de havde sagt til ham at det ikke var en deluxe udgave, som han så mener jeg har sagt, jeg har så ikke sagt det var en deluxe udgave men derimod sagt at jeg måske troede at det var en deluxe udgave da den var med udskiftelig pipe men ikke var sikker. Men han hævder stadig han er blevet snydt og vil have hans penge tilbage fordi det siger købeloven han har ret til.
Jeg fortæller ham så at købe loven ikke gælder når han har købt privat, og spøger ham så om hvis han købte en brugt bil privat om han så også ville have pengene tilbage efter 3 måneder fordi han havde fundet mere rust i den end der var lovet, og det sagde han så at det ville man i hvert fald også kunne.
Jeg siger så til ham at han jo ikke er snydt for han har jo stadig selv set riflen og selv sagt han ville købe den som beset. og at der jo også står på den kvittering han fik med at det ikke var en duluxe.
Men han hævder stadigvæk han har krav på at få sine penge tilbage, der har jeg så fået nok og siger det fik han ikke og at der ikke var mere at tale om og lagde på.

Men er det mig, eller ved de flester danske civiliceret mennesker ikke, at grunden til det er billigere at handle privat er fordi der ingen garanti er.
Eller er jeg helt forkert på den, og har jeg ikke ret i min sag.

Der skal så lige siges at duluxe udgaven er bare lavet af en anden farve træ. Og riflen som han købte stadig virker fint

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender Købeloven?
Kommentér på:
Nogen der kender Købeloven?

Annonce