{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det danske sprog er en svær én
  • #1   21. nov 2007 he he sjov... eller rettere kamalåså

  • #2   21. nov 2007 Lige et andet ikke relateret klip fra DigTV, et lidt ældre klip, men wtf:
    http://www.youtube.com/watch?v=dTcHQlcqcJU&feature=related

    Læg mærke til den nederste del af skærmen, ved 0:59 smiley
    Det skulel da lige passe, at forældrene sidder og kigger med i udsendelsen smiley


  • #3   21. nov 2007 Og en gruppe møgunger der får en omgang velfortjent prygl:
    http://www.youtube.com/watch?v=Rz_c0PdSCFY&feature=related

    Så kan de lære det smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #4   21. nov 2007 hehe

  • #5   21. nov 2007 Så kan de lære det... Men jeg fatter dem ikke..

  • #6   21. nov 2007 Ulrik > så bare fordi du ikke er enig med deres synspunkter er det iorden at de får prygl af politiet?
    Det er det man kalder facisme.
    Fy for helvede!


  • #7   21. nov 2007 Michael: Når sådan en omgang møgunger går rundt og smadrer byen, bare fordi de ikke kan få deres vilje, synes jeg det er helt i orden.


  • #8   21. nov 2007 Må sige jeg er enig med Ulrik. De er højst snassynligt blevet bedt om at forlade området. Det nægter de. Derefter bliver de anholdt, de modsætter sig. De er ikke blevet behandlet anderledes end resten af befolkningen. Prøv at tænk hvor mange motorcykler der ikke ville ha været stjålet i KBH hvis politi'et ikke skulle bruge resurcer på dem

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.692
    #9   21. nov 2007 De er blevet bedt om at forlade området MANGE gange før det der sker...

    Hører man ikke, så må man føle - og det er det vi i Danmark kalder "konsekvens" - noget som deres vatpikkede forældre burde have lært dem for mange år siden.


  • #10   21. nov 2007 Det er meget muligt at de ikke retter sig efter politiet.
    Men når jeg ser 3 betjene sidde oven på en demonstrant og en 4. betjent så kommer og trykker hans ansigt ned i asfalten, så er det sgu vold, når knægten allerede ligger ned, og er pacificeret, så er det fandme ingen grund til at slibe hans ansigt med vejen.


  • #11   21. nov 2007 Desuden er mit problem ikke politiet men snæversynet folk som bla. Ulrik her, der synes det er helt vildt fedt når en bestemt gruppe mennesker får prygl på kamera.
    Jeg synes det er direkte usmageligt at juble over at nogle mennesker man ikke deler synspunkt med får fysisk tæsk. uanset om det er autonome, eller nazister.

    Al den ballade ville aldrig have opstået hvis københavns kommune ikke havde solgt et hus som de unge havde fået rettet over.
    Faderhuset havde allerede 1 gang fået afslag på at købe det, da man vurdere at de ikke var en seriøs køber, at huset så endte i hænderne på dem alligevel, gennem smuthuller i kontrakter, og tekniske detaljer, vækker dybt foragt hos mig, københavns kommune har under hele forløbet opført sig dybt uprofessionelt.
    De har selv skabt det problem de står med i dag.


  • #12   21. nov 2007 Problem eller ej Michael.. Men hvorfor skal vi andre betale for nogle unge mennesker der åbenbart ikke er blevet ordentligt opdraget.. Jeg er helt sikker på at din holdning er anderledes når det kommer til etniske minoriteter som heller ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt..

  • #13   21. nov 2007 Martin > så det er okay, fordi at de er en udgift for samfundet?
    Hvad så med folk der for bistand?
    Langtidssygemeldte?
    Førtidspensionister?
    Su modtagere?
    De er da også en udgift for samfundet.

    Jeg forsvarere på ingen måde den opførsel de unge har udvist, der skal ikke herske nogen tvivl om at det er forkasteligt at smadre en bydel på den måde.
    Men jeg kan sgu ikke få mig selv til at bare stå i et hjørne og pege fingre af dem, og sige det er deres skyld det hele.
    For det er det sgu ikke.
    Medierne, politikerene mv. har været alt for hurtige til at pege fingre af de unge, og sige "Det er jeres egen skyld".
    Måske ville det have været muligt at finde en fredelig løsning, hvis man havde kunnet finde ud af at vende blikket indad og se hvad man selv kunne gøre.

    Københavns kommune har faktisk afskaffet et værested for en hel del unge, som ikke passer ind i det "pæne" samfund, hvor man går med skjorte og slips, og i kirke hver søndag.
    Men måske er der ikke længere plads til forskellighed i danmark......


  • #14   21. nov 2007 Michael: Synes ikke at der er i orden, fordi jeg ikke er enige med dem. For så var der sku mange mennesker, der skulle have en omgang prygl smiley

    Jeg synes det er i orden, fordi de unger, åbenbart ikke kan forstå at det er helt okay, at de kan gå rundt og lave ravage i byen, fordi verden ikke lige er som det passer dem.
    Og her hjælper det altså ikke bare at sige "fy fy, børn, det må i ikke". Nogle gange skal der altså, desværre, nogle hårde midler til ,for at opdrage dem, nu når forældrene ikke har kunne finde ud af det.

    Jeg kan udmærket forstå, at de betjente giver dem sådan en behandling. Tænk på hvad de selv er blevet udsat for, når der bliver kastet brosten og molotovcocktail efter dem.

    Der er forskel på udgifter til bistand, pensionister osv, og så de her utilpassede unge. Alle de udgifter de unger skaber, er jo fuldstændigt unødvendige og meningsløse, og somtidig dræner deres optøjer politiets ressourcer fuldstændigt (hvilket alle forbrydelser jo gør i nogen grad, det her er bare i en alt for stor stil).
    Det er kun retfærdigt, at de lærer det på den hårde måde.

    Om det er retfærdigt at deres sted er blevet taget fra dem, er så en helt anden sig. Egentlig så ville jeg goldt kunne sympatisere med dem, hvis deres sted var taget fra dem, og det var så det.
    Men her har de helt klart vist, at de bestemt ikke fortjener at sted at være, som er sponsoreret af samfundet.
    Efter min mening, må de selv begynde at tjene pengene ind, komme lidt ud i samfundet, og lære hvordan verden hænger sammen!


  • #15   21. nov 2007 Michael: Synes ikke at der er i orden, fordi jeg ikke er enige med dem. For så var der sku mange mennesker, der skulle have en omgang prygl smiley

    Jeg synes det er i orden, fordi de unger, åbenbart ikke kan forstå at det er helt okay, at de kan gå rundt og lave ravage i byen, fordi verden ikke lige er som det passer dem.
    Og her hjælper det altså ikke bare at sige "fy fy, børn, det må i ikke". Nogle gange skal der altså, desværre, nogle hårde midler til ,for at opdrage dem, nu når forældrene ikke har kunne finde ud af det.

    Jeg kan udmærket forstå, at de betjente giver dem sådan en behandling. Tænk på hvad de selv er blevet udsat for, når der bliver kastet brosten og molotovcocktail efter dem.

    Der er forskel på udgifter til bistand, pensionister osv, og så de her utilpassede unge. Alle de udgifter de unger skaber, er jo fuldstændigt unødvendige og meningsløse, og somtidig dræner deres optøjer politiets ressourcer fuldstændigt (hvilket alle forbrydelser jo gør i nogen grad, det her er bare i en alt for stor stil).
    Det er kun retfærdigt, at de lærer det på den hårde måde.

    Om det er retfærdigt at deres sted er blevet taget fra dem, er så en helt anden sag. Egentlig så ville jeg godt kunne sympatisere med dem, hvis deres sted var taget fra dem, og det var så det.
    Men her har de helt klart vist, at de bestemt ikke fortjener at sted at være, som er sponsoreret af samfundet.
    Efter min mening, må de selv begynde at tjene pengene ind, komme lidt ud i samfundet, og lære hvordan verden hænger sammen!


  • #16   21. nov 2007 Den dag de gik amok, der forsvandt min sidste rest af sympati...

  • #17   21. nov 2007 Helt enig med Martin G og Ulrik! Havde selv sympati for dem før de gik amok, derefter intet sympati herfra!

    Mht. huset, så var den da kun til lån, hvis jeg har forstået det rigtigt? Og den skulle vist afleveres i samme stand som de fik den i?

    Og mht. politiet, så er de jo "magten" og efter min forståelse skal man faktisk adlyde politiet. Gør man ikke det, skal man ikke tude over hvis der er 4, 5 eller 10 betjente som til sidst sider på en.
    De (autonome) skal være lykkelige over at dette er sket i Danmark hvor politiet er ret "blide". Foregik dette i fx Rusland ville de forlængst være skudt.


  • #18   21. nov 2007 Vatslav > Så du synes man skal være glad for at få tæsk, når man nu kunne være blevet skudt istedet? Jeg synes det er en sørgelig forfatning verden er i, når man er nødt til at prise sig lykkelig på den måde.
    ---------------------------


    Den ballade der har været, er da uden tvivl en udgift som er unødvendig, jeg synes på ingen måde den kan retfærdiggøres at så meget er blevet ødelagt og brandt af.

    Alt dette var aldrig kommet så vidt, hvis kommunen og en religiøs sekt, ikke havde været så forhippet på at tryne "hippierne".
    Fonden af Jagtvej 69 tilbød at købe huset tilbage for 15 mio kr.
    Det ville have været en fortjeneste til fadderhuset på 10 mio kr.
    Allerede der kunne konflikten være blevet løst, og den kære Ruth kunne have stukket 10 mio kr lige ned i foret. Men nej.
    For Ruth var det ikke nok at hun vandt, alle andre skulle også tabe.

    Fadderhuset erhvervede sig ungdomshuset på lyssky vis, dette er et faktum, kommunen blev taget ved næsen og snydt til at sælge til en sekt, som man allerede havde afvist som køber.

    Det er jo ikke kun et ungdomshus der er forsvundet, det er et stykke danmarkshistorie, et sted hvor arbejderbevægelsen havde sine første små skridt.

    Men det mente kommunen, ikke var noget at bevare. Da man i københavn åbenbart er blevet for fine til at have noget med arbejderklassen at gøre.

    Min pointe er at der var mange muligheder for at tage det her i opløbet, men hverken kommunen eller fadderhuset ønskede en fredelig løsning, det kan kun være tydeligt for alle nu.
    Alle er skyldige.
    Københavns kommune.
    Fadderhuset.
    Unge autonome landet over.
    Tabloid pressen.


  • #19   21. nov 2007 Michael -
    Jeg siger ikke man skal være glad for at få tæsk, men at de skal være glade for, at politiet i DK er ret bløde i forhold til andre lande.
    Mit ordvalg var måske lidt forkert, skulle nok hellere havde brugt ordet "heldige". Dvs. at det var heldigt for dem selv, at de lavede det lort i DK.


  • #20   21. nov 2007 Michael:
    Som jeg ser det, er det to sager:
    1. - At de unge har fået frataget deres værested
    2. - At de unge mener verden skal indrettes efter dem, og at de føler de har ret til at lave optøjer, bare fordi det nu lige er det, der passer dem.

    Som tidligere sagt, er det første selvfølgeligt sørgeligt, at nogle unge får frataget deres værested. Men uanset hvad, burde ungerne aldrig have startet på optøjerne. Og har nu sat dem selv, i en meget dårlig situation.
    Og set fra mine øjne, fortjener de, som tidligere nævnt, ikke den midste støtte fra samfundet.

    I den tid vi lever i nu, løses problemer ikke med vold/hærværk. Og hvis nogen begynder på det, er det kun retfærdigt, at de bliver behandlet, som de autonome er blevet her.

    Det at bringe argumenter som at kommunen ikke mener de er "fine nok", til at bo i Kbh, giver jo ikke noget mening. Der er plads til alle, blot man kan finde ud af at opføre sig ordenligt, og respektere ordensmagten.

    Og det faktum, at bygningen har været et sted hvor arbejderbevægelsen startede, kan jeg ikke se som et problem for, at huset skulle rives ned.
    Det var jo fortid, ikke nutid. Der er jo mange bygninger rundt omkring i verden, der har haft en eller anden speciel historie bag sig, men er blevet revet ned alligevel, og folk lever stadigvæk.
    Og siden huset skabte så store problemer, gav det god mening, at fjerne det.


  • #21   21. nov 2007 Jeg gad godt se hvordan det hele ville have udviklet sig,
    hvis det havde været forældre, der kæmpede imod at kommunen ville rive deres børns skole ned.
    Så ville historien have været en hel anden.

    Det handler jo ikke om at de unge mener verden skal indrette sig efter dem.
    Det handler jo om at kommunen i en årrække har ignoret en del af deres lokale ungdom, og håbet det hele gik over af sig selv.

    Langt største delen af de hærværksfolk der var ansvarlige for episoderne i københavn, var folk fra andre dele af landet uden tilknytning til ungdomshuset.
    Det er der Ekstrabladet mfl. kommer ind i billedet, og reder alle over een kam.
    Noget vi motorcyklister kender alt for godt.
    Men det er jo nemmere bare bræge i samlet flok, i stedet for at sætte sig ind i tingene og tænke selvstændigt.


  • #22   21. nov 2007 Michael... Jeg er pænt ligeglad med den generelle situation i det her tilfælde.
    Det det handler om her, er at de bryder loven og ikke vil tage konsekvensen. Hvis de var smuttet da de fik besked på det, samt ikke havde udøvet hærværk og truende adfærd mod dem i huset, så var det aldrig kommet så vidt.
    Hvis jeg selv havde stået i det hus, så havde satme været glad for politi'ets tilstedeværelse(lige så meget som jeg er glad for mangel på selv samme hvis jeg bryder hastigheds grænsen), skulle de måske bare ha' kigget på?


  • #23   22. nov 2007 Selvfølgelig skulle politiet ikke bare kigge på, de skal gøre deres arbejde, men der er flere måder de kunne have gjort det på.

  • #24   22. nov 2007 åh nu det lort igen om nogle unge der har fået taget noget fra sig som de fik lov at låne, og så opfører de sig som 4 årige i bilka der vil have slik... kan ikke sætte mit psi i kog at de kommer til at føle når de ikke vil hører.

  • #25   22. nov 2007 Så er den sag afgjort.

    Og så vil jeg ikke tale mere om utilpassede unger, i denne her omgang smiley


Kommentér på:
Det danske sprog er en svær én

Annonce