407 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Visdomstand...aaaaargh!!! Part 2. Visdomstand...aaaaargh!!! Part 2.

Hey.

Skrev for en måned siden at jeg snart skulle have min visdomstand opereret ud..

Det fik jeg så gjordt hos en special tandlæge i århus idag... Fuck hvor var jeg bange, lider af overdreven tandlægeskræk efter at have fået hevet en tand ud som barn... hvor de havde bedøvet den forkerte, mærkeligt hvordan sådanne oplevelser kan forfølge en!!!

Jeg begyndte godt nok at hyperventilere, men de fik beroliget mig, og det gik faktisk rigtig godt... Jeg blev bedøvet med dobbelt dosis, så det gjorde overhovedet ikke ondt.
Men hold op nogen klamme lyde når de borer sådan en tand i 4 til 5 dele, for derefter at rykke dem op, puha... smiley

Bagefter gik jeg hele tiden og troede at jeg savlede, pga. bedøvelsen, træls.... smiley

Nu er det godt ømt i området, men det er dejligt at tanden er ude, så jeg snart kan tygge med venstre side igen, det har jeg ikke kunnet i mange mange måneder...

Men til dem der skal have opereret sådan en fætter ud... det er slet ikke så slemt som man tror, det gør overhovedet ikke ondt ihvertfald.... men husk at have en masse smertestillende til de næste dage...!!!

Fortsat god dag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Visdomstand...aaaaargh!!! Part 2.
  • #1   19. nov 2007 Jamen tillykke med det. Det må være dejligt at du så endelig er på den anden side af den store operation - og at du så har det fint igen er jo bare dejligt.
    Kan godt lide at du nu tænker positivt og fremad... Når du måske kommer til at mærke lidt til det de næste dage - så tænk på at når du kommer til jul har du helt glemt den oplevelse og du kan spise som du lyster.... jo jo godt det var nu og ikke den 20 december du skulle under knivern.
    Fortsat god bedring

• #2   19. nov 2007 Præcis, nu kan julen bare komme med alt sin dejlige mad.... smiley

Tak for det smiley

• #3   19. nov 2007 Gert hvis det dig på billedet kan jeg da godt forstå du ikke kunne mærke noget smiley
    har selv fået taget 3 af de pokkers tingester og alle blev opereret ud
    man skal sgu bare slappe af under operationen så går resten sikkert nok

• #4   19. nov 2007 Det sker næsten altid at de glemmer nogle stumper derinde, og de skal så skæres ud gennem hullet hvor tanden sad.. Ikke for at gøre dig bange Gert,- men for fanden hvor gør det ondt!!!,- i op til flere dage bagefter. :o)
    Heldigvis har de en kæmpe kanyle de borer ind i hullet hvor tanden sad, og 6-8 meget dybe stik kan i nogle tilfælde tage toppen af smerterne. smiley

Men det er jo slet ikke sikkert at det sker for dig Gert,- men nu ved du det.. :o))

• #5   19. nov 2007 - og så er der jo også de gange, hvor der er nød til at lave et indgreb direkte i kæben udefra med et blå Bosch slagbor, men det er heldigvis kun i ca 1 ud af 3 tilfælde...:-P

• #6   19. nov 2007 har også tandlægeskræk og min tandlæge har indført gule og røde kort til hvis man ikke dukker op til tiderne.

øøø har bægge det påvirker mig sku ikke at få farvet kort ind af døren.

• #8   19. nov 2007 I bør faktisk skrive til Hekto, så kan han klage til Darwin - mener han har gode forbindelser til ham. I må jo ikke være færdigudviklede siden I skal ha bøvl med bisserne:-)

Jeg har stadig alle min pløkker inkl visdomstænder - Heldigvis smiley

...det er selvf. gas.......

• #9   19. nov 2007 men pas på med at tygge for meget i modsatte side, det gjorde jeg, og 1 måned senere var der en visdomstand der opgav der, kald lige det røv......

• #10   19. nov 2007 Du er jo også Viking Knud smiley

Hvor var du henne og få pillet pløkken ud Gert? (Ja i Aarhus, men hvos hvem i Aarhus?)

• #11   19. nov 2007 Jyden- Ja det var i Prismet, de var rigtig flinke og professionelle smiley

Michael- Håber satme du tager pis på mig, for er godt nok ikke indstillet på mere bøvl med den tand???

• #12   19. nov 2007 Gert: Tillykke med det...eller hvad man nu kan sige. Var selv ude for det for ca. 1 år siden. Jeg skulle bare have begge tænder ud over to gange. Desværre gik mit ikke helt så godt. Der var åbenbart smuttet et meget lille stykke tand ned i såret. Det var så småt at det dårligt nok kunne ses. Dette resulterede i at jeg på vej hjem fra arbejde i øresundstoget næsten sad med betændelse i hele kæften. Det var fadme klamt.
    Pas også på hvad du spiser. Thebirkes er ikke en god ting. Birkesne kan sætte sig i såret og så er der lagt en god bund for en omgang betændelse.
    Men god bedring.

• #13   19. nov 2007 Christian : Tak for det smiley
    Håber ikke at der sker mere i mit tilfælde, og at de har fået det hele med... Men skulle du have det sidste stykke tand fjernet så, og hvordan var det???

• #14   19. nov 2007 Nej. Jeg fik betændelsen ud hos tandlægen og renset efter. Derefter mærkede jeg ikke mere til det, heldigvis. Sådan et lille stykke tand kan meget vel gå i opløsning og forsvinde, hvilket skete for mig. Men han forberedte mig på at hvis der kom betændelse igen, så skulle såret åbnes og de skulle så "lede" efter årsagen (finde tanden). Der blev jeg godt nok bleg i hovedet. Ikke fordi jeg har tandlægeskræk, men kan man undgå det gør man det vel??

• #15   20. nov 2007 Christian- He he, ja det er da ihvertfald en ting der er helt sikkert...

Den ene siden af mit hoved ligner næsten starten af en fodbold idag smiley

• #16   20. nov 2007 Jamen Gert.... du havde vel ikke forventet at sådan "et lille indgreb" forgik helt uden konsekvenser???
    Dit udseende de næste par dage er helt normalt, men man behøves jo ikke fra anden side at puste til bolden når du nu ikke har været helt stolt ved det... men fortsat rigtig god bedring...

Kommentér på:
Visdomstand...aaaaargh!!! Part 2.

Annonce