451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

The Matrix - Et syre trip? The Matrix - Et syre trip?

Er The matrix en film om robotter, computer systemer og fed kung fu, eller handler filmen i virkeligheden om en mands eventyr på stoffer og alle hans mareridt bliver til hans egen lille psykose?

Fact: filmen er kraftigt inspireret af Neuromancer serien af william gibson...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  The Matrix - Et syre trip?
  • #1   30. okt 2007 For mig er det en beretning, omhandlende alle de illusioner og konventioner som op igennem historien har skabt og fortsat skaber vores virkelighed. Læg dertil et pseudo-religiøst islæt om sjælens stræben mod legemlig frigørelse indpakket i lidt hårdtpunpet action-packed shit and you're pretty much there..;-D

(QED: altså om en mand på stoffer...)

• #2   30. okt 2007 - for mig var det bare end god film ... smiley

• #3   30. okt 2007 for mig var det bare en dårlig film....

• #4   30. okt 2007 Opreklameret film

• #5   30. okt 2007 Jeg tvivler stærkt på at Brødrene Wachowski har gjort sig nogle dybere tanker omkring filmen, udover dens mulighed for at gøre dem rigere og mere berømte...

• #6   30. okt 2007 Take the red pill or take the blue pill?

• #7   30. okt 2007 Jeg kan absolut også finde bedre tegnefilm end matrix ...
    minder mest om action B film fra starten af firserne .......
    med en anelse for mange stofmisbrugere og efterfølgende evighedstrip

• #8   30. okt 2007 BÆ film.....!

smiley

• #9   30. okt 2007 1'eren var genial, de andre var mindre vellykkede. Og ja Tore, det begyndte først for alvor at gå galt efter han har taget pillen, så den teori om syretrip holder vel smiley

• #10   30. okt 2007 The Matrix var efter min smag en rigtig god film, og en af dem man skal se 2 gange, men så er man også mæt af den. Det er en fed måde at få den AHA - WAUW effekt når man til slut finder hele pointen og essensen med handlingen. Min søn på dengang 15 (da den udkom) mener stadig at det er den bedste film han har set indtil nu.

• #11   30. okt 2007 Jeg vil give Morten ret... synes det er en mest gennemførte film der er blevet lavet.... Spørgsmålet er bare om "du" har fantasi nok når du ser den... Kender flere personer som bla synes at "lord of the ring" er en elendig triologi... Jeg synes det er fed underholdning, men sådan er vi så forskellige, som Morten bla giver udtryk for med "sine" engle smiley

• #12   30. okt 2007 Film hvor helt(ind)en kører Ducati er vel pr. definition helt oppe at ringe ... smiley

• #13   30. okt 2007 The Matrix 1 er den bedste og mest gennemtænkte film i nyere tid. Jeg har uden pis set den 15 - 20 gange, og hver gang jeg ser den, får jeg den der oplevelse af, at opleve noget nyt.

Der er rigtig mange meninger om filmen, og jeg tror også helt sikkert det handler om indlevelse og fantasi, hvis man skal gennemskue filmen. Det er de små ting/udsagn i filmen, som skaber helheden.

"There is no spoon" - er et glimrende eksempel på små udsagn, da Neo hænger i elevatorskakten.

Spørgsmålet er vel: Er det virkelighed, når man køre på sin mc?? Hvem ved - men så længe det føles virkeligt, er det så ikke også ligmeget om det over hovedet foregår??

Det er filmen man enten elsker eller hader - og jeg har bestemt kastet mig over det første smiley

Jakob

• #14   30. okt 2007 Morten G:

Lige præcis. En anden sætning som er sigende er Neo og Morpheus dialog om virkelighed:

Neo: "This (en stol) - this is real!"

Morpheus "What IS real"? "Real is simply electric signals interpretatet by your brain"

Jakob

• #15   30. okt 2007 Oplevelsen er den eneste, absolutte sandhed man som menneske kan forholde sig til.

Morten har iøvrigt ret: Det står på side 1 i bogen - jeg har selv skrevet den.

Høj Hånd!
    - æ minista

• #16   30. okt 2007 Masser af effekter osv. men jeg har aldrig ku finde handlingen, så for mig og se ville det ha været mere interessant at være tvunget til at tage på shopping tur med konen

• #17   30. okt 2007 yup - det lyder ikke helt ved siden af..;-)
    Men med oplevelsen i centrum kan vi andre (fortsat!) dødelige med fordel forlade os på den opportunistisk adækvat modificerede udgave "Coitus ergo sum"....;-)

Kommentér på:
The Matrix - Et syre trip?

Annonce