{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

OT: spændinger i sideruden på bil? {{forumTopicSubject}}

er der nogle som ved om der kan være spændinger i en siderude på en bil? det er en Ford transit varevogn.

sagen er den jeg parkerede min firma bil hjemme hos mig selv til middag. En time efter kommer min kone hjem og siger min siderude er smadret.
jeg har gået og bygget udenfor i hele det tidsrum, og min hund har været med ude.
hunden gør hvis folk stopper op foran huset, og jeg har ikke hørt eller set hverken gående eller biler i det tidsrum.
udover dette, lå stort set alle glasskår ude foran bilen. og hverken tablet eller diverse værktøj der lå i kabinen er stjålet. alle døre var stadig låst.

så jeg synes ikke det lyder som et forsøg på at stjæle noget. og hvis det var hærværk undrer det mig at hverken jeg eller hunden har set nogle (lukket villavej).

men hvis der kan have været spændinger i ruden kan det måske forklare det. hvis det kan have noget med det at gøre, har samme rude til tider 'hakket' når man skulle have den lukket.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OT: spændinger i sideruden på bil?
  • #2   29. aug 2019 Har aldrig oplevet spændinger i sideruder på varevogne, på snart 1 mil kilometer.
    Men har haft samme oplevelse som dig, kom så i tanke om jeg havde slået græs tæt på bilen.....

• #3   29. aug 2019 Mit tidligere arbejde havde 2 nye varevogne med forhøjet tag. Der revnede begge ruder efter kort tid da noget ikke var lavet rigtig.

Det var så forruder.

• #4   29. aug 2019 sidst den hakkede var nok 2 måneder siden, men derfor kan det måske alligevel havde lavet ballade.
    desværre er det ikke pga en græsslå maskine. bilen holdte med førersiden mod min indkørsel.
    min er også med forhøjet tag, men har aldrig haft ballade med forruden.

det er bare irriterende når man ikke ved hvorfor. havde der nu været stjålet en masse værktøj, vidste jeg da hvad grunden var.

det er super nedern at skulle spilde sin tid med at have den på værksted når ruden kommer hjem, for ikke at tale om alle de satans glasskår man skal fjerne fra vej og fortov ??

• #5   29. aug 2019 Den er stærk sådan en rudehejs så hvis den lkke er justéret rigtigt kan det godt passe. En dag hoppede min siderude i førersiden ud af hejsen mens jeg kørte. Det lød som om bilen blev skudt eller ramt af et eller andet i høj fart. Jeg stoppede og kiggede efter huller/buler og først der opdagede at vinduet pludseligt var 5 cm nede.

• #6   29. aug 2019 hvis det kunne være spændinger eller rudehejs ville jeg blive glad.
    det er jo bedre end hærværk eller indbrud ??

• #8   29. aug 2019 så ville jeg da kunne få skiftet ud til nye modeller smiley

• #9   29. aug 2019 Det var altså ikke en siderude ud mod vejen, således at det kunne være et stenslag fra en forbikørende?

• #10   29. aug 2019 nej, mod fortov og min indkørsel smiley

• #11   4. sep 2019 Kan sagtens være en form for spænding.
    Har skiftet et par bagruder på C5'er der springer under kørsel pga spændinger og vibrationer smiley

Kommentér på:
OT: spændinger i sideruden på bil?

Annonce