481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

pc.hjælp/råd pc.hjælp/råd

hej. jeg skal ud og købe en bærbar til min søn idag, men ved ikke ret meget om sådan noget. jeg har set kvickly har en på tilbud til 6000 kr. men er den stor nok ? han spiller bla. cs og battlefield. er der ik også noget med en router man skal bruge (trådløs) jeg håber at få nogle gode råd herinde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pc.hjælp/råd
  • #1   5. sep 2007 Skal det være en bærbar??

• #2   5. sep 2007 Du får en del pc for pengene, og den kan trække spillene, men hvis du vil have de nyeste spil på den og med den bedste graffik, skal han nok have noget lidt større

• #3   5. sep 2007 Bærbare er generelt ikke velegnet til og spille på....

Skal det være en bærbar, så vælg en med en hurtig processor + masser af ram...

Spil afvikles vist ikke videre godt på Windows Vista, så du skal endten vælge en med Windows XP (er nok umulig efterhånden) eller i sidste ende reinstallere til Windows XP hvis spillene ikke virker...

• #4   5. sep 2007 Aldi har en medion på tilbud i denne uge mener det var 5000 kr det set ud til at være en rigtig fin maskine,men ved ikke om de har flere.

• #5   5. sep 2007 Om det er en bærbar eller en stationær er ligemeget. MED MINDRE man vil spille på den. Ved nyere spil er bærbaren simpelthen ikke kraftig nok. Selvfølgelig er der nogle undtagelser, men alle de slagtilbud man finder i de kulørte reklamer er ofte ikke egnet til spil.
    Måske ville BattleField og CS sagtens kunne køre. Men nyere ved nyere spil vil den ikke kunne følge med.
    Derfor er en stationær at foretrække, da man kan opgradere computeren relativt billigt i forhold til den bærbare.

• #6   5. sep 2007 Hej Brian.
    PC'er er et ret stort marked og der er mange muligheder. Meget er smag og behag, men hvis det primært er til spil er grafikkortet noget af det vigtigste. Vi har både en Zepto og en Acer i husstanden, og begge virker fint og kan sagtens klare nye spil. Zepto er dog efter min mening et skridt foran, og levere et godt kvalitetsprodukt. Prøv evt. at kigge på deres hjemmeside: (link fjernet)
    Hvad angår router, er stor set alle bærebare udstyret med trådløs netværkskort, så det er bare en trådløs router i skal have på jeres internetforbindelse i hjemmet. Den kan købes i eksempelvis Bilka for ca. 500,-

• #7   5. sep 2007 Tvivler på at den vil kunne køre Battlefield 2 flydende...

• #8   5. sep 2007 ok. tak, det skal helst være en bærbar, jeg så godt den i aldi men den i kvickly har større grafikkort og 17" skærm. men den skal jo stadig kan trække spillene. hvad er en hurtig processor ?

• #9   5. sep 2007 Intel Duo Core 2, går man ikke HELT galt i byen,
    Men for guds skyld hold dig fra Celeron hvis de stadig er på markedet

• #10   5. sep 2007 Søren: Vi er slet ikke uenige om at en stationær er både billigere og lettere at opgradere. Men man kan sagtens finde bærebare der kan klare spil.
    EA opgiver eksempelvis systemkrav til battlefield 2 til en 1,7 Ghz processor, 128 MB grafik og 512 MB ram.

• #11   5. sep 2007 den fra kvickly står der, amd turion 64-2 dual core mobile technology processor.. 2gb ram. nvidia geforce 7000 grafikkort med op til 896 mb delt ram. sort snak for mig ????

• #12   5. sep 2007 Brian << Det er vel mindstekrav. Jeg har en 2,1 GHz Duro2Core Intel, 1Gb ram og et 6600Gt G-Force. Og den kan ikke klare de høje opløsninger... Min erfaring er, hvis du skal have en god bærbar (spil) koster den næsten det dobbelte af hvad en stationær koster.. For at få de samme spec.

• #13   5. sep 2007 ø.. vil det sige at den er for lille ? måske jeg skulle ta den så, så kan han få husalteret istedet for. er der forskel på router også ?

• #14   5. sep 2007 Køb den i en "rigtig" Computer forretning, så du kan gå ned og brokke dig hvis den går i stykker....

• #15   5. sep 2007 simon c. er det mere end den jeg har kik på ?

• #16   5. sep 2007 Simon >> Kører du 1600x1200?? med alt på "high"??

• #17   5. sep 2007 tak for hjælpen, jeg prøver !!!

• #18   5. sep 2007 Det er jo altid noget med gå på kompromi, men pas på med delte ram, det kan se flot ud med 2 Gb ram, men hvis den bruger 512 til graffik så har du mistet dem et andet sted... Om du skal finde en anden kommer an på hvor afhænig han er af, at kunne spille de nyeste spil på højeste grafik. Makinen er fin til mange ting, men til spil, for du mere i en stationær, men det handler om at finde den gyldne middel vej

• #19   5. sep 2007 Carsten ¤Nordjylland¤ O - En bærbar kan kun køre en opløsning. Hvis du ændre opløsningen bliver den enten ekstrem utydelig eller også vil man ikke kunne se hele billedet(hvis man sætter opløsningen op)

Som en anden nævner så er zepto den absolutte bedste bærbar til prisen. De kan fåes lidt billigere fra http://www.zeptoeksperten.dk men de bliver stadig samlet fra zepto.dk og garantien er stadig den samme. Min bror modtog hans zepto 6625wd igår og det er den bedste spille laptop på market pt. Den leveres med Geforce 8600M GT 512mb dedikeret grafikkort hvilket sparker røv på en laptop. De kan fåes for omkring 10k alt afhængig af hvorledes du konfigurerer den.

Reviews:
    http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?LiteratureID=7302
    http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385

• #20   5. sep 2007 hej Brian.
    her er der et eks.på hvilke krav der kommer til det nyeste medal of honor spil.
    Spillet minder om,men kræver mere end cs og battlefield.
    der ryger nok mange bærebar cpu på den bekostning.

Medal of Honor Airborne PC Minimum Requirements
    Operating System:
    Windows XP SP2
    Processor:
    2.8 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP 2800+
    Memory :
    1GB RAM
    Video Card :
    NVIDIA Geforce 6600GT (Some slower GPUs with higher model number's also not recommended.)
    ATI Radeon X1300PRO
    Video Card Memory:
    128MB RAM

Operating System:
    Windows Vista
    Processor:
    3.0 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon 64 3800+
    Memory :
    1GB RAM
    Video Card :
    NVIDIA Geforce 6600GT (Some slower GPUs with higher model number's also not recommended.)
    ATI Radeon X1300PRO
    Video Card Memory:
    128MB RAM

Because EA's video requirements are a bit on the vague side, if you take those examples and extrapolate out the performance of their recommended cards against known common models, this would be a fairly general breakdown of cards supported by the game:

Nvidia:
    6-series: 6600GT, 6800XT, 6800GT, 6800 Ultra
    7-series: 7600GS, 7600GT, 7800GS, 7800GT, 7800GTX, 7900GS, 7900GT, 7950GT
    8-series: 8500GT, 8600GT, 8600GTS, 8800GTS, 8800GTX

ATI:
    1X-Series: X1300 Pro, X1300XT, X1600 Pro, X1600XT, X1650 Pro, X1650XT, X1800XL, X1800GTO, X1800XT, X1900GT, X1900XT, X1900XTX, X1950GT, X1950 Pro, X1950XT, X1950XTX
    2X-Series: X2400, X2600, X2900

NOT SUPPORTED:
    Shader Model 3.0 knocks out the ATI X-series, which only support SM1.0 and SM2.0...X700 Pro, X800 Pro, X800XL, X800GTO, X800XT, X850XT ...powerful older cards (like the X800, although it's faster than the X1300) aren't going to work when special DX9 features like Shader Model 3.0 are required, as older hardware doesn't support that feature.
    håber ikke det er sort snak smiley

• #21   5. sep 2007 Thor J: Om det er den bedste spille bærbar der kan købes undlader jeg at kommentere smiley Men du for rigtig meget for pengene med sådan en og hvis jeg skulle have en, var det nok blevet sådan en smiley

• #22   5. sep 2007 Simon J - Bedste spille bærbar til prisen skulle jeg nok have skrevet smiley

• #23   5. sep 2007 Lige det jeg mener smiley

• #24   5. sep 2007 tusind tak for alle de gode råd, især til claus e. holdà op det er sgu sort snak for mig smiley har købt den nu, så må jeg se om det er godt nok.

• #25   6. sep 2007 He he he Jeg havde det på fornemmeren smiley
    Tillykke med den nye cpu altid rart med noget mere teknik i hjemmet...

• #26   6. sep 2007 Man køber ikke en bærbar for at spille spil. Host host spild af penge.

Kommentér på:
pc.hjælp/råd

Annonce