{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Visdomstænder
  • #1   3. sep 2007 Meld dig ind i forsvaret.. Der tager de dem gratis..

• #2   3. sep 2007 Jeg kan sgu gøre det for den halve pris .. men der er ingen garanti for der ikke går betændelse i lortet efterfølgende smiley

• #3   3. sep 2007 He-he... Tandlæge skræk er en bitsch!!! Min kammerat skulle ha´ fjernet 4 visdomstænder af 2 omgange, men da han lå i stolen ville han ikke komme endnu engang, så han mente at han SAGTENS kunne klare at få "nappet" alle 4 i samme ombæring... MEGET dumt!!! Han kunne næsten ikke holde ud at være til i knap 2uger efter, og lignede en der havde fået klask med et baseball bat... Han var gul/blå i hele underansigtet...c",)

• #4   3. sep 2007 Jeg fik fjernet alle mine 4. Sjovt nok efter den dag, så faldt min IQ smiley
    Ej, der gik også betændelse i et af mine sår. Sådan noget betændelse smager bare ikke godt og man sidder altså ikke lige og spytter det ud i en IC3 kupé. Men tandlægen skyllede det og så var den betændelse væk.
    Selve operationen er ikke så slem. Du vil selvfølgelig blive bedøvet, så du ikke kan mærke noget. Men når du efterfølgende skal syes, så kan du hører tråden knitre, men kan ikke mærke det. Det er en mærkelig fornemmelse. Tag evt. fri resten af dagen efter operationen, man kan være rimelig træt bag efter.

• #5   3. sep 2007 kan fortælle jeg kom af med 14000 for at gå med bøjle sidste år fordi jeg ikke kunne tygge rigtig sammen det var en del penge men er glad for det nu men det virker mærkeligt i starten når man er 32 styrt hjælm klemte lidt

• #6   3. sep 2007 Brugte over 1 time på at få en ud... Måtte på tandlægehøjskolen pga de bøjer kraftigt hver sin vej, så de var ikke lige til at få ud, heller ikke efter den var flækket.. måtte skæres ud!

Men hvad.. kostede mig først 3000 hos min egen, men det er grati hvis man gør det på tandlægehøjskolen!!!

/Jesper

• #7   3. sep 2007 Altså røderne bøjer kraftigt i hver sin retning smiley

• #8   3. sep 2007 Hæhæ....eller NOT...gider i stoppe de der røvhistorier om tandlæger????

Skal d. 28.9. og 4.10. have fjernet 2 visdomstænder, have lavet 3 huller, pudset en tand hvid igen, lavet tandrensning.

Og jeg har ALDRIG fået lavet et hul før. puhaaaaa....er monsterbange for det der huller...av. Den ene visdomstand er så ødelagt at den altså er nærmest ætset væk fordi jeg ikke kan komme bag den med tandbørsten, så den gnaver hul i min kind, især efter jeg har fået ny hjelm...og...nej bare total øv.

Suk fra Mette

• #9   3. sep 2007 En uges tid efter operationen begynder du at kunne spise næsten normalt mad. Indtil da lever man af yoghurt og blødt franskbrød som man tykker med fortænderne. Derudover vil du som Morten også skriver være gul og blå og hævet i noget tid efter.

• #10   3. sep 2007 Hmm...mine ligger helt vandret og smadrer ind i det næste sæt kindtænder :|
    Heldigvis ligger dem i overmunden frit og skal (forhåbentlig) ikke ud.

Men seje historier smiley

Kan også godt lide det tandlægen siger: "Først skærer vi kødet op, så flækker vi kronen af tanden og så hiver vi rødderne ud, hvis det er muligt smiley Og de kan ikke engang tage begge tænder på én gang siger de fordi man så bliver bedøvet i hele munden (og tungen) og derfor hverken kan snakke eller noget...

• #12   3. sep 2007 Mit første møde med min nuværende tandlæge var en tur i stolen og få lavet en rodbehandling.
    Det var som sådan ikke så slemt fordi jeg fik en ordentlig gang hestebedøvelse (Det bildte han mig i hvert fald ind).

Bag efter var jeg helt væk i den ene side af kinden og kunne intet mærke eller kontrollere noget. Desværre var jeg så pokkers sulten så en hurtig bid af en bolle blev til at da jeg tyggede til tog jeg også en ordentlig luns af kinden. Det gjorde ikke ondt, men føltes bare yderst ubehageligt.. Derfor et godt råd: Vent med at spis til bedøvelsen har lagt sig..

• #13   3. sep 2007 Hey Niels

jeg står stillet præcis samme diagnose.. !

Så du skal ikke føle dig alene.. smiley

• #15   3. sep 2007 Jeg har lige fået fjernet mine visdomstænder for ca. 3 uger siden. Den ene fik jeg opereret ud og den anden flåede de "bare" ud. Jeg måtte slippe lige omkring 2500 kr.

Det gjorde slet ikke ondt mens jeg fik dem fjernet, det var kun lydene, der var lidt grimme. Den jeg fik opereret ud, fjernede de gennem kinden, så der måtte jeg syes med et par sting. Da de havde hevet tænderne ud fik jeg noget kodein og noget ipren, men det var ikke meget værd, så jeg har guffet Tradolan og Ipren indtil for et par dage siden. Sørg endelig for at have noget smertestillende hjemme...

Det værste var nu, at jeg blev så hævet i den ene side af ansigtet og jeg var så flov over at gå udenfor. Og så kunne jeg ikke have en hjelm på, de første par dage efter.

Men alt er fint nu, og jeg har kun én visdomstand tilbage de kan nuppe, men den er slet ikke kommet frem endnu.

Mit trick hos tandlægen er altid, at lukke mine øjne. Så kan jeg ikke se hverken nåle, instrumenter eller hvis tandlægen har blod på handskerne. Det hjælper i hvert fald for mig.

Men pøj pøj med det. Husk at minde din kæreste/kone om, at tandfeen findes. Jeg fik da i hvert fald gaver og sår´n....

• #16   3. sep 2007 P.S: Og køb dig lige en pakke tampax eller en stor pakke gaze du kan have i munden bagefter. Det tog lang tid før det stoppede med at bløde hos mig efter tandlægebesøget :-| Og jeg fik kun en lille bitte pakke gazedutter med hjem

• #17   3. sep 2007 Kristian J - He he FORSVARET, min makker fik tatoveret ecco på den ene side af fjæset, forståelse for hvordan det føles at have et koben i kæften og stykker af sen kæbe med hjem i en papirpose - så JA, forsvaret er den helt rigtige vej gå...

Personligt har jeg kun ligget brak en uges tid, efter en betændt visdomstand skulle ud. men jeg kom foran i køen ved den lokale pillepusher, da jeg stod og var lige bleg i hovedet.

ps. bananyoghurt smager rigtigt godt den første dag...

• #18   4. sep 2007 Niels:

Jeg fik engang ad vide af min tandlæge, at jeg skulle have rykket alle mine visdomstænder ud, når de kom, da der "ikke var plads til dem", sagde han. Grundet flytning og andet var jeg ude af tandlægestolen i over 5 år, og i den periode fik jeg så de 3 ud af 4 visdomstænder.

Nu er der gået over 10 år, og jeg har stadig mine visdomstænder - tænker på om den daværende tandlæge blot var ude efter mine penge.

Siger ikke dine ikke skal ud - men think twice smiley

Jakob

• #19   4. sep 2007 jeg har en af de slemme,
    mine skulle også ud og da man bedøver rammer "mand" min tungenerve, det giver et lille smæld men først et par dage efter, da syntomerne skulle være væk var føelsen i tungen stadig snurrende, og smagssansen desværre manglende....hmm 6mdr senere på riget 11 sting og et forsøg på at gøre nerven hel...mislykket.
    nå men det kan man lære at leve med ikke at man nogen sinde bliver den store gourmet kok eller får trang til dyr rødvin....og mht priser synes jeg at tandlæger skulle forbydes at fyre med mahogni med de priser de holder..
    pøj pøj det går sgu nok...

Kommentér på:
Visdomstænder

Annonce