1.673 visninger
|
Oprettet:
Visdomstænder {{forumTopicSubject}}
SÅ!
Så kom dommen: 2 visdomstænder ca. 3500kr i alt, skal fjernes i næste uge....
Har i ikke nogle dejlige historier om hvor galt det kan gå
Kender selv en der blev indlagt i en uge pga betændelse.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 103
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 173
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
Ej, der gik også betændelse i et af mine sår. Sådan noget betændelse smager bare ikke godt og man sidder altså ikke lige og spytter det ud i en IC3 kupé. Men tandlægen skyllede det og så var den betændelse væk.
Selve operationen er ikke så slem. Du vil selvfølgelig blive bedøvet, så du ikke kan mærke noget. Men når du efterfølgende skal syes, så kan du hører tråden knitre, men kan ikke mærke det. Det er en mærkelig fornemmelse. Tag evt. fri resten af dagen efter operationen, man kan være rimelig træt bag efter.
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 147 Svar: 257
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Men hvad.. kostede mig først 3000 hos min egen, men det er grati hvis man gør det på tandlægehøjskolen!!!
/Jesper
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Skal d. 28.9. og 4.10. have fjernet 2 visdomstænder, have lavet 3 huller, pudset en tand hvid igen, lavet tandrensning.
Og jeg har ALDRIG fået lavet et hul før. puhaaaaa....er monsterbange for det der huller...av. Den ene visdomstand er så ødelagt at den altså er nærmest ætset væk fordi jeg ikke kan komme bag den med tandbørsten, så den gnaver hul i min kind, især efter jeg har fået ny hjelm...og...nej bare total øv.
Suk fra Mette
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Heldigvis ligger dem i overmunden frit og skal (forhåbentlig) ikke ud.
Men seje historier
Kan også godt lide det tandlægen siger: "Først skærer vi kødet op, så flækker vi kronen af tanden og så hiver vi rødderne ud, hvis det er muligt Og de kan ikke engang tage begge tænder på én gang siger de fordi man så bliver bedøvet i hele munden (og tungen) og derfor hverken kan snakke eller noget...
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 103
Det var som sådan ikke så slemt fordi jeg fik en ordentlig gang hestebedøvelse (Det bildte han mig i hvert fald ind).
Bag efter var jeg helt væk i den ene side af kinden og kunne intet mærke eller kontrollere noget. Desværre var jeg så pokkers sulten så en hurtig bid af en bolle blev til at da jeg tyggede til tog jeg også en ordentlig luns af kinden. Det gjorde ikke ondt, men føltes bare yderst ubehageligt.. Derfor et godt råd: Vent med at spis til bedøvelsen har lagt sig..
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
jeg står stillet præcis samme diagnose.. !
Så du skal ikke føle dig alene..
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
Det gjorde slet ikke ondt mens jeg fik dem fjernet, det var kun lydene, der var lidt grimme. Den jeg fik opereret ud, fjernede de gennem kinden, så der måtte jeg syes med et par sting. Da de havde hevet tænderne ud fik jeg noget kodein og noget ipren, men det var ikke meget værd, så jeg har guffet Tradolan og Ipren indtil for et par dage siden. Sørg endelig for at have noget smertestillende hjemme...
Det værste var nu, at jeg blev så hævet i den ene side af ansigtet og jeg var så flov over at gå udenfor. Og så kunne jeg ikke have en hjelm på, de første par dage efter.
Men alt er fint nu, og jeg har kun én visdomstand tilbage de kan nuppe, men den er slet ikke kommet frem endnu.
Mit trick hos tandlægen er altid, at lukke mine øjne. Så kan jeg ikke se hverken nåle, instrumenter eller hvis tandlægen har blod på handskerne. Det hjælper i hvert fald for mig.
Men pøj pøj med det. Husk at minde din kæreste/kone om, at tandfeen findes. Jeg fik da i hvert fald gaver og sår´n....
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
okt 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 284
Personligt har jeg kun ligget brak en uges tid, efter en betændt visdomstand skulle ud. men jeg kom foran i køen ved den lokale pillepusher, da jeg stod og var lige bleg i hovedet.
ps. bananyoghurt smager rigtigt godt den første dag...
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Jeg fik engang ad vide af min tandlæge, at jeg skulle have rykket alle mine visdomstænder ud, når de kom, da der "ikke var plads til dem", sagde han. Grundet flytning og andet var jeg ude af tandlægestolen i over 5 år, og i den periode fik jeg så de 3 ud af 4 visdomstænder.
Nu er der gået over 10 år, og jeg har stadig mine visdomstænder - tænker på om den daværende tandlæge blot var ude efter mine penge.
Siger ikke dine ikke skal ud - men think twice
Jakob
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
mine skulle også ud og da man bedøver rammer "mand" min tungenerve, det giver et lille smæld men først et par dage efter, da syntomerne skulle være væk var føelsen i tungen stadig snurrende, og smagssansen desværre manglende....hmm 6mdr senere på riget 11 sting og et forsøg på at gøre nerven hel...mislykket.
nå men det kan man lære at leve med ikke at man nogen sinde bliver den store gourmet kok eller får trang til dyr rødvin....og mht priser synes jeg at tandlæger skulle forbydes at fyre med mahogni med de priser de holder..
pøj pøj det går sgu nok...
Visdomstænder