{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Mangler Ram.. Hvad skal jeg købe {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har kun 256 ram i min computer og er lidt træt at at den er lidt sløv..
Vil gerne have nogle flere ram men hvilken skal jeg købe...
Har kigget lidt på nettet men der er jo flere forskellige slags..
Dem der sidder i min computer har jeg fået fortalt egentlig ikke passer i mit bundkort rigtigt...

Jeg har her fundet noget oplysninger om min maskine
Håber i kan hjælpe.. Vil gerne have ca 1 gb ram.... '
Hvad skal jeg købe for at det passer i min maskine

Manufacturer: Intel
Model : SpringDale-G
Version: A1
Chipset : Intel i865p/pe/g7i848p

DDR-SDREAM
Size 256 MBytes
Frequency 134.6 MHz
FBS:DRAM 3:4 clocks

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler Ram.. Hvad skal jeg købe
  • #1   3. sep 2007 DOGE RAM. v8. 447cui.

• #2   3. sep 2007 Mit råd..

Tjek intel's www og se hvilke RAM typer dit bundkort kan håndtere. Derefter køb det vildeste gennem EDB-priser..

• #3   3. sep 2007 Er ikke så meget inde i det der teknik på computer...
    Håbede lidt nogle kunne hjælpe med at finde det rigtige + et godt køb for mig .....

• #4   3. sep 2007 Hmm.. Det vil jeg da også gerne, men du kommer itl at hjælpe mig lidt så..

Alle intel boards hedder noget a la DG965RY, hvilket fortæller om det er en desktop og hvilket chipset den kører med.. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget på SpringDale-G. Men jeg er heller ikke "nørd" så det er muligt andre kan.

• #5   3. sep 2007 Brian -> Skriv på MSN, så skal jeg hjælpe dig.

• #6   3. sep 2007 Du skal bare have almindelige pc3200 ddr ram. 2x 512 er fint

• #7   3. sep 2007 DDR = double data rate så der sidder pc2700 ergo 266 mhz i nu, så man kan sagtens køre pc3200 da det er et 865 chipsæt. Så du tager faktisk rimelig meget fejl.

• #8   3. sep 2007 Og brug ikke penge på at købe de "vildeste" som der bliver forslået. Kan fx Kingston Value. Når de skal bruges i et gammelt system er der ingen grund til at bruge penge på "kvalitetsram" der er vist i forvejen 10års garanti på kingstons ram. (Det kunne MC forhandlerne godt lære noget af ;D)

• #9   3. sep 2007 fx: (link fjernet)

Er ikke helt sikker på de kan bruges da jeg ikke selv har været inde og undersøge dit motherboard. Alt efter hvor gammel computeren er kan der godt være begrænsinger på hvor mange ram der kan tage.

• #10   3. sep 2007 Jeg er som sådan ikke en nørd jeg arbejder bare med lortet selvom jeg ikke interesser mig skide meget for det længere. Dem Niels har postet skal nok virke fint.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #11   3. sep 2007 Springdale kører med DDR ram, så du nupper det her sæt: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350891

De er på lager og hvis du bestiller inden 19, har du dem med posten imorgen.
    De skal sidde i DIMM 1 og 3 (giver ca yderligere 15% ydelse oveni at du får flere ram) - og din gamle ramstav piller du ud og smider væk. (Ja jeg mener det!)

Husk at lukke maskinen ned og pille strømstikket ud, og det sidste du skal gøre inden du piller indeni computeren, er at gramse på en radiator eller en vandhane så al statisk elektricitet er væk fra din krop.

Hvis den er meget støvet indeni, må du IKKE bruge trykluft og du må IKKE støvsuge direkte nede på komponenterne. Et godt trick er at bruge en blød pensel til at børste det væk og så fange det med støvsugeren 10-15cm væk.

Der er ingen grund til at skifte hele maskinen ud som lasse N siger. Der er nok en sælger med gode overbevisningsevner der har snakket pengene op ad lommen på ham. smiley

• #12   3. sep 2007 Bor et hul i dit kabinet, sæt en tragt deri,- og en stærk blæser foran tragten, og vupti,- så har du ram-air,- det burde sgu give noget mere power.. :o)

Kommentér på:
Mangler Ram.. Hvad skal jeg købe

Annonce