391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ur til svømning... meget off topic Ur til svømning... meget off topic

Grundet rygestop og en general lad holdning til motion, skal forandringen nu måles..

Har det sidste halve år svømmet hver morgen inden job, og mit fine lille puls ur fungere sq ikke i vand...

Så jeg skal ha et der virker ordentligt...

Har læst mig til at et garmin forerunner 735xt med pulsbælte er en fornuftig løsning...

Er der nogle der har erfaring i den retning, enten med garmin eller andre...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ur til svømning... meget off topic
  • #1   4. jul 2019 Jeg har garmin Fenix 5x og det er jeg super glad for

• #2   4. jul 2019 Også Garmin forerunner her.. tager fint puls fra håndled.. sender alle oplysninger til appen på telefonen så jeg kan nørde grafer, afstande.. osv..osv.
    men har dog ikke prøvet til svømning..!!
    (Der lyser tre dioder på bagsiden, hvordan den måler puls, ved jeg faktisk ikke, måske der er en der kan forklare det..? smiley )

• Carsten D
    Carsten D Tilmeldt:
    sep 2012

MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #3   4. jul 2019 Du behøver ikke nødvendigvis pulsbælte, der er pulsmåling direkte på håndleddet, min datter har lige kørt en halv ironman med præcis det ur, hun er meget tilfreds med det, det er meget nøjagtig, specielt på svømning ifølge hende

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   4. jul 2019 Mit 935XT har pulsbælte, men til svømning vil det være noget bøvl.

Der er modellerne som aflæser på håndleddet bedre.

• #5   5. jul 2019 Har brugt min Garmin 735XT til svømning i over 2 år. Jeg bruger det uden pulsbælte, og nøjagtigheden på antal baner/distance er ca. +/- 1-2 bane på 80 baner/2000 m (kan også være mig der tæller forkert smiley ) - uanset svømmedisciplin. Ingen problemer med at registrere puls. Kan kun anbefales smiley

• #6   5. jul 2019 Det lyder sq godt... er nemlig ikke fan af pulsbæltet... så kunne jeg slippe for det ville det være perfekt..

• #7   5. jul 2019 Jeg har et Garmin 235, som helt sikkert er i den billige ende, men stadig spækket med gode funktioner, og det klarer alt det med vand til UG. Pulsmåler ved håndled ligeledes.

• #8   5. jul 2019 2> Jeg er 99,9% sikker på, at det netop måler puls ved dit håndled så smiley

• #9   5. jul 2019 Har Garmin Tactix fungerer også rigtig godt. Og ja puls på håndledet er nu egentligt ret præcist, dog er bælte mere præcist (Men til svømning lidt bøvl), så jeg gider heller ikke bruge det.

Bedste smartwatch jeg har haft, og jeg synes også det er pænt nok til daglig brug.

• #10   6. jul 2019 #8
    Jeps - men hvådden..? smiley
    For det måler jo fint selvom remmen er lidt løs, - tænker det har noget m de tre lysdioder på bagsiden at gøre?? Men jeg ved det ik..?
    smiley

• #11   6. jul 2019 10> Jeg skal da ikke turde lægge hovedet på blokken - men mit har også tre dioder på bagsiden og måler min puls, så derfor konkluderer jeg, at der må være sammenhæng smiley

• #12   6. jul 2019 10> Manualen til mit ur fortæller ganske kort, at den bruger de tre dioder til pulsmåling - men Google oplyser yderligere, at:

"Ren praktisk fungere optisk pulsmåling i håndleddet ved at en række dioder sender et stærkt lys gennem huden, hvor disse dioder her kan aflæse blodgennemstrømningen i huden og på den måde fastslå hvilken puls man træner med."

• #13   6. jul 2019 #12 ski godt..! Jahh havde oss gennemskuet det m de tre dioder.. Men så løb jeg lissom tør der... For faktuel viden.. (Surprice!! smiley )

Vildt at man har fundet ud af man kan det m dioderne.. smiley
    Det næste er vel at amerikanerne hævder de kan sende en mand til Mars..!
    Ha..ha..ha..ha.. smiley

• #14   7. jul 2019 13> Aaaaaaaaaah.......skal de ikke lige først komme til Månen først smiley

Kommentér på:
Ur til svømning... meget off topic

Annonce