at hilse på hr betjent {{forumTopicSubject}}
hejsa
igår aftes var jeg til noget træfværk på touringcampen for de klassiske kawa z modeller, der var dog ikke ret mange, nå det var slet ikke det jeg ville fortælle. på vej hjem derudefra på motorvejen ved skødstrup overhalede jeg stille og roligt(ca 120 km/t) en gejlet gul vw polo proppet med unge knejter, det ville de åbentbart ikke finde sig i, så de satte farten op, så jeg ikke kunne komme ind i inderbanen igen, samtiddig smed en af knejterne en dåse efter mig, så jeg fyrede op for kawaen og var væk, men da motorvejen så ophører er der jo et lyskryds og der kom vi så til at holde side om side, de sad så inde og råbte og skreg og provokerede osv osv, så jeg lagde ret pænt fra land da der blev grønt og kom op i en ganske så lystig fart(150-160 km/T) egentlig bare for at komme væk og undgå mere ballade, em skæbnen ville det så at ved næste lyskryds skiftede den til rødt, men med min fart og de dårlige bremseegenskaber kawaen har ku jeg ikke få stoppet kawaen på en sikker måde, så jeg fik den bremset så godt ned som muligt og køret så over for rødt, gæt så lige hvem der kørte længere bagude, nemlig 2 gutter i en hvid mondeo med blå bolsjer på taget, ja så jeg blev stoppet, jeg skulle vise kørekort osv osv, de tjekkede så kawaen og alt det viste sig at være iorden, jeg blev så spurgt om hvad jeg havde at sige til min "flotte" kørsel, og jeg indrømmede blankt at det nok ikke var det smarteste jeg havde gjort, hr betjent var under hele forløbet flink og smilende, han fortalte mig så at jeg stod til 2 klip i pappet for delvist at ha kørt meget for hurtigt end hvad der var tilladt(de havde ikke målt mig, men kunne se at det gik lystigt) samt at ha kørt over for knaldrødt. Men som han sagde den flinke betjent, vi har faktisk fri nu og er trætte og vil hjem og der var ingen fare på færde, så du slipper med en advarsel og så gør du det aldrig aldrig mere vel, det svarede jeg jo pænt nej til og så fik jeg lov til at køre. hva ka jeg så lærer af det, joooooo man skal kører pænt og overholde loven og når man er flink og høflig overfor politiet er de osse flinke.
forrsten fortlate jeg om de gutter i den gule polo, de havde godt set deres provokerende kørsel, så dem ville de forsøge at hente længere inde af grenåvej
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Så vidt jeg huske må man gerne likvidere person med samme provokerende holding som dem i den gule kasse...eller husker jeg forkert ?
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
Det var godt nok flinke..og trætte betjente må jeg sige.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 119
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 90
Men husk, de er der jo kun for at hjælpe og er mennesker, på arbejde, som alle os andre..
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 22
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 109 Svar: 840
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
det er jo kun mig selv der har lavet trafik-forseelsen
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
160 på øde landevej langt inde i jylland, vi var 2 så de måtte vælge...
Tror ike de havde en ordentlig måling på mig, så de prøvede kammeraten som nu skal til køreprøve...
Pæn opførsel hjalp altså ikke, kun pæn kørsel..
jul 2005
Følger: 71 Følgere: 67 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 499
Ligesom jeg også har været noge gange. Har også kørt forbi en civil bil på motorvejen med 210 ( i bil ) og opdagede lige pludselig der var nogle efter mig så fik trukket håndbremsen og de de kom op til mig kørte jeg 110, men stopped det blev jeg, men de havde ikke kunne måle mig for jeg kørte så hurtigt så jeg slap også med en advarsel.
Og en anden gang hvor den også fik fuld skrue hjem ( i bil ) og der var de også et godt stykke bagud og kunne ikke hente mig, det sagde de da jeg blev stoppet i krydset men hvis jeg var blevet målt der var der ingen pap mere det sagde og ja det havde de vist også ret i men var heldig igen. Så længe det vare...
De to historier her er sket for 5-10 år siden..
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
Når det så er sagt forstår jeg ikke politiet i denne situation. Hvis de virkelig havde opserveret knægtene i poloen, hvorfor er det så ikke dem de stopper? Hvis de har set deres opførsel, er det ikke urimeligt at SKØNNE deres opførsel var grunden til at motorcyklisten ville hurtigt væk fra dem!
Og når de så ikke engang udskriver er girokort, er det en endnu mere mærkelig prioritering.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
aug 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 852
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.749
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
at hilse på hr betjent