5.540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bygge lukket trailer. Bygge lukket trailer.

Jeg har lige købt en ny go stor trailer, og er så efter et par måneder kommet på ideen at den burde nok have været lukket. Der står 3 crosser på, nogle gange 4, og jeg har simpelthen ikke pladsen mere i bilen til alt vores tøj/beskyttelses udstyr, værktøj benzin..... osv.... og jeg køber ikke ny trailer igen nu smiley

Så tanken er jeg selv bygger den om til en cargo trailer.
Men hvilket materiale kan med fordel bruges?
Første tanke var de "glatte støbe plader" tror jeg de hedder, og så et stål skellet, og så med hvid folie på, men det bliver nemt alt for tungt med de plader er jeg bange for.
Måske en 1mm galv. plade, det vil så nok kræve et kraftigere skellet.

Eller hvad kan bruges???

Jeg har max 200kg at give af til byggeriet.

Sådan en hurtig udregning, skal jeg bruge 17-18 m2 plader.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bygge lukket trailer.
  • #1   29. apr 2019 Har du undersøgt hvad et højt ruf til din trailer koster? Det kunne jo være den mest elegante løsning.

• #2   29. apr 2019 Du er nød til at sælge din trailer og købe en cargotrailer, det er alt for svært og dyrt selv at bygge i glasfiber, og det bliver alt alt for tungt at byggei stål/støbeplader.. rigtig mange har prøvet og endt med en kampvogn med trækkrog smiley

• #3   29. apr 2019 Tja det har faktisk ikke forhørt mig om, det er jo en helt ny trailer, så burde ikke være umuligt det kan tilkøbes.

• #4   29. apr 2019 Det er lige det jeg frygter ja smiley
    Men det må sgu være muligt.

1mm stål plade, vil jo give 170kg så er der 30-50 kg til skellet.

• #5   29. apr 2019 Hvis du har et "budget" på 200kg og skal dække 18m2 bliver det 11,1kg/m2. Såvidt jeg kan regne mig frem til svarer det til 1,4cm tyk træplade (her antager jeg træ vejer 750kg/m3). Og det er uden beslag, stålstativ, hængsler osv osv.

• #6   29. apr 2019 Hvis du har tænkt dig at svejse skellettet på rammen (eller andet fast) på traileren, så skal den nok synes,
    Hvis du vil gå i gang med projektet vil jeg anbefale dig at køre en tur forbi den lokale synshal og spørge synsmanden til råds om regler.

• #7   29. apr 2019 https://www.emmerske-biler.dk/ har ret ofte brugte cargotrailere til salg. De kommer fra firmaer som f.eks. Bauhaus og Statoil.
    Fine trailere til en fornuftig pris.

• #8   30. apr 2019 Hvis du selv kan lave stål riggen, i dit eget design..? smiley
    Er der vel grænser for hvad en specialfremstillet presenning kan koste..? smiley
    Og så har du stadig den åbne trailer når du har brug for det..?
    Og vægten holdes på et minimum smiley

profilbillede
  • #9   30. apr 2019 Hvis du kontakter freetrailer sælger de også tit ud i forbindelse med udskiftninger

• #10   30. apr 2019 Den med presenning er faktisk ikke helt dum, og vejer jo nok max 30-40kg. uden skellet.
    Dog ikke så køn.

Træplader er nok ikke helt galt en 14mm vil veje ca 11 kg pr m2, 10mm ville måske også kunne bruges.
    En stål plade vejer 10 kg pr m2. pr 1mm tykkelse. tror jeg egentlig også ville være okay.
    Plast plader må da også være en mulighed.

Det skal ikke svejses på traileren, kun boltes og nittes sammen.

• #11   1. maj 2019 Nu har jeg sgu fundet noget interessant, en PVC opskummet plade, det er det man gerne bruger til de store reklame skilte.
    Der skrives det er et meget robust og stærkt materiale. Men jeg er nu i tvivl om HVOR stærkt materialet er, men egentlig er det vel kun et spørgsmål om skelettets opbygning.

Det vejer for en 6mm plade 3,3kg pr m2.

• #12   1. maj 2019 @11 - hvor vandfast er den? Skum der suger vand er en kendt svaghed på glasfiberbåde

Kommentér på:
Bygge lukket trailer.

Annonce