940 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Arbejdsplads ikke udbetale feriepenge Arbejdsplads ikke udbetale feriepenge

Hej, jeg står i den situation at en af mine arbejdspladser som jeg er holdt ved skylder mig feriepenge. Jeg har inde på borger ansøgt om at få dem udbetalt pr. 1/4-2019, da der er gået en uge efter de skulle være udbetalt og de stadig ikke er gået ind på min konto ringer jeg dertil for at spørge hvor de bliver af. Kontor damen som sidder med ferie udbetaling og lønninger siger at hun har glemt dem og hun kører dem med næste løn, så de kommer d. 1/5-2019, altså en måned forsinket.

Hvis jeg logger ind på borger, så kan jeg se at jeg har feriepenge to gange fra firmaet, den ene på lige knapt 5000kr og en anden på lige knapt 12.000kr. I min e-Boks har jeg fået en mail om at de lige knapt 5000kr vil blive udbetalt i morgen, men intet om de resterende 12.000kr?

Jeg står og mangler pengene til renoveringsprojekter og det koster mig dagligt ekstra, at de ikke er blevet udbetalt til tiden. Kan man ringe et sted hen og indsende en klage eller skal jeg ringe til arbejdspladsen igen og skælde dem ud og bede dem om at få fingeren ud af røven og få dem udbetalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arbejdsplads ikke udbetale feriepenge
  • #1   29. apr 2019 her tænker jeg at en fagforening måske kan hjælpe dig

• #2   29. apr 2019 Er desværre ikke medlem af en fagforening smiley

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #3   29. apr 2019 Du er fuldstændigt fucked uden en fagforening. Fagforeningen kan begære arbejdsgiveren konkurs, og det plejer at få dem til at betale, hvis de på nogen måde kan. Det kan du ikke som enkeltperson, da der kræves en heftig bankgaranti.
    Jeg trøster mig med at de 40.000 jeg ikke fik udbetalt af Lønmodtagernes Garantifond, er langt mindre end det jeg har sparet på fagforeningskontingent i 20 år.
    A-kasse er jeg selvfølgelig medlem af

• #6   29. apr 2019 Så se og få dig meldt ind,og de vil hjælpe dig med det samme! Og lad nu være med og tage en af de der discount fag foreninger. Meld dig ind i den f forening som forhandler den overenskomst du arbejder under!!!! Husk husk og atter husk,du får hva du betaler for!!!

• #7   29. apr 2019 Inden fagforeningen får fingeren ud af den bagerste kanal er det jul, jeg ville lige give den flinke kontordame endnu et ring, eller allerbedst, lige køre forbi og tale pænt med dem, sikker på det gavner sagen mest..

• #8   29. apr 2019 Shit en gang ævl Kenneth.

• #9   29. apr 2019 Hvorfor er det ævl?

Når du på borger dk søger om ferie pengene skal du angive antal dage du vil holde.
    De to gange ferie penge er sikkert fra sidste år, og den anden portion de der kan anvendes fra 1 maj i år. Sidst nævnte kan tidligst udbetales i dette ferieår, altså lige efter d. 1/5. Kig lige om det ikke er sådant.

• #10   29. apr 2019 4 uger før afholdelse af første feriedag smiley

• #11   29. apr 2019 er arbejdsskiver medlem af en arbejdsgiver forening? hvis ikke ,kan du ikke få dit tilgodehavende ved en konkurs af lønmodtager garanti fond.
    lidt dumt,ikke og være medlem var en fagforening.

• #12   29. apr 2019 Nu et det jo ikke alle fagforeninger som er sløve. Derfor en gang vrøvl. Han skulle tale for sig selv istedet!

• #13   29. apr 2019 #8 Du har nok ret, nu er det kun pamperforeningen 3f jeg har oplevet være pissesløv, og da så arbejdsgiver havde lavet lort i den forsøgte de at dække over det...

• #14   29. apr 2019 Det lyder lidt som om, at du tager sorgerne på forskud. Har du ringet igen og spurgt den tilsyneladende flinke kontordame om svar?

Er det feriepenge fra år 18-19? I så fald, synes jeg det er lidt sent du ønsker at få dem udbetalt. Og er det for 19-20, så se lige om du har ønsket tilstrækkeligt mange feriedage til at bruge dem alle og hvornår de i så fald kan udbetales. Det virker det ikke som om du har gjort når du ikke selv har svarene på dine spørgsmål.

• #15   30. apr 2019 Jeg blev ansat i slutningen af 2017 og havde fra slut 17 til start 18 optjent nogle feriepenge, de feriepenge har de udbetalt, de penge jeg har optjent gennem 2018 som skulle udbetales i 2019 har de ikke udbetalt, selvom jeg har ønsket alle dage udbetalt. Da alle pengene alligevel skal bruges på hus og renovering, har jeg indtastet ALLE dage. Men jeg prøver at ringe til hende i dag og hører om det er en fejl, dengang jeg var ansat havde jeg også besvær med at få dem til tiden, de er nogle klaptorsker på det kontor og det er også grunden til jeg ikke længere er der smiley

• #16   30. apr 2019 Måske tager jeg fejl, men mener ikke de må udbetales før efter 1. maj.

• #17   30. apr 2019 #16
    Jo de må udbetales 1 måned før man afholder ferie

• #18   30. apr 2019 Tidligere har jeg været selvstændig med ansatte.
    En af dem kom i marts måned og bad om udbetaling af feriepengene, da hans bil var brudt sammen.
    Jeg sagde det ikke var efter reglerne, men da han manglede pengene, blev vi enige om, at der blev lavet et stykke papir på, at han havde fået dem udbetalt. Med underskrift.
    1. maj fratrådte han stillingen.
    I juli skrev han, at han gerne ville have feriepengene udbetalt. Skrev tilbage, at de jo var udbetalt.
    14 dage senere krævede SID, at pengene skulle indbetales til deres kontor øjeblikkeligt.
    Det ville Matthiessen selvfølgelig ikke, så han måtte en tur i retten.
    Tabte.
    Det fremgik af dommen meget klart, at feriepengene ikke måtte udbetales før 1. maj, så jeg måtte betale en gang mere.
    Surt for at hjælpe en medarbejder i nød.
    Men reglerne er så nok blevet ændret siden den gang.

• #19   30. apr 2019 De kan udbetales 4 uger inden feriens afholdelse, dvs holder man ferie fra 1 maj af så bliver de udbetalt omkring 1 april..

• #20   30. apr 2019 Er du sikker?
    Jeg kan godt finde det med udbetaling 4 uger før, men ingen steder der står, hvor det også gælder før 1. maj.
    De steder jeg har kigget, står der udbetales fra 1. maj.

Kommentér på:
Arbejdsplads ikke udbetale feriepenge

Annonce