{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.764 visninger | Oprettet:

HJÆLP - Vi har en mår {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger har vi fået mår i vores ny-indkøbte hus.... kan høre den larmer deroppe, og det har den gjort hele natten... lyder ligesom om den flytter rundt på ting, eller ligesom lyden af, når man hiver et søm ud af et stykke træ, hvis i forstår smiley og der er altså ingenting på loftet.

Jeg frygter at den smadrer alt isoleringen m.m.

Hvad gør jeg for at slippe af med den? Jeg kan selvfølgelig sætte en fælde op, og sætte mig til at vente... men kan jeg ikke gøre andet??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - Vi har en mår
  • #1   31. jul 2007 Du kan prøve og finde ud af hvor den kommer ind og så lukke muligheden for st det fortsætter. Kender en der f.eks lavede en sømmåtte ud at et stykke 1x4 og lå det oven på det hegn den løb op af, for at komme op til udhænget hvor den skulle ind. den med lys på loftet og høj musik hmmmm. tror kun det er i en begrænset periode det holder.

• #2   31. jul 2007 du var hurtigst Ivan men det må da grunde i det du kører på :o)

• #3   31. jul 2007 Da vi, for nogle år siden, skulle bygge hus om, fandt vi en rede over et vindue... i isoleringen... Der lå så et hønseæg... Godt gammelt... og indtørret...
    Der havde tidligere været larm og glade dage på loftet, og vi var godt klar over, at det var en mår.. men de skal ikke ha´ ret meget plads at arbejde på, for det var helt umuligt at finde ind/udgang til reden....
    så få fat i skadedyrsbekæmperen... HELT KLART...
    God kamp.... smiley

• #4   31. jul 2007 ja det kan være svært/umuligt at finde ud af hvor de kommer ind, men andre gange er det åbenlyst

• #5   31. jul 2007 Der var også en mår på vores loft. Men den var vist ikke andet end skind og ben. I bogstaveligste forstand :o)

• #6   31. jul 2007 Kender det alt for godt. VI har også haft en mår der blev ved med at komme tilbage.
    Vi prævede at sætte et anlæg derop og det virkede det første stykke tid men til sidst blev den imun. Så prøvede vi at have lyset tændt og det hjalp lige så meget.
    Så prøvede vi med hjortetakolie. Og hold nu kæft mand hvor det stinker, men det var det samme igen.

Så købte vi en hund og det hjalp. Den blev godt nok ikke indkøbt til formålet, men da vi nu havde ham, ja så kunne vi lige så godt prøve at sende han en tur derud.
    Nu har vi ikke haft mår i rimeligt lang tid så vi kan igen sove roligt om natten.

Den har været forbi et par enkelte gange, men hver gang har vi bare sendt hunden på loftet i 5 min og så var det det.

Alt det der med at sætte en fælde op har jeg ikke noget tiltro til. Det er afprøvet og ikke fundet iorden. Der blev lagt æg, spegepølse og svesker ud for det havde vi hørt at det var godt. Men det var bare sur røv at trutte i. Fælden stod der i et halvt år, og der skete ikke en brik.

Så køb en hund eller en kat hvis i ikke har det, ellers lån en.

DET HJÆLPER.

• #7   31. jul 2007 En bekendt var også godt træt af natlige trampelyde på loftet, så han monterede en 500W arbejds lampe med bevægelsescensor - det hjalp!
    Måren er jo et natdyr, og generelt ikke så glad for lys - og hver gang den kom ud af sit skjul fik den 500W lige i synet smiley

• #8   31. jul 2007 Det skal lige siges som en bemærkning til det med fælden, så har jeg hørt, og måske selv erfaret at når du har sat en fælde op kan den lugte dig og så går der laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid fær den går deri.

• #9   31. jul 2007 Har en hund (hvalp), men det er en halv chihuahua, så tror ikke det er den som skræmmer den væk. Nok nærmere omvendt :o)

Men tror jeg vil prøve med en fælde... og se om jeg kan finde "hullet"... altså indgangshullet

• #10   31. jul 2007 altså... i taget

• #11   31. jul 2007 Moto, ej hvor skægt :oD

Troede sådan nogle var mere sky

• #12   31. jul 2007 Hej der..

Op med et gammelt fiskenet, det kan den ikke finde ud af når den er gået i det og så.... Død ved kølle..

Bent...

• #14   31. jul 2007 Morten: Lyder lidt underligt, men har hørt man skal lægge en lille bunke hår der op.. Så i gang med trimmeren, eller måske ned til den lokale frisør..

• #16   31. jul 2007 Hjortetakolie kan også bruges. Man kan foreksempel hælde olien på klude eller aviser og hænge dem op i en snor på de steder, hvor måren færdes. Men det er vigtigt, at disse midler kan fjernes igen, hvis man ikke selv kan holde stanken ud.

(link fjernet)

• #17   31. jul 2007 Morten ( Skive ).

Det er ligegyldigt om hvor stor og skræmmende den er. Min er også en hvalp. Så det er mere lugten af et andet dyr de ikke kan li´.

Jeg har det fra flere der har prøvet det.

Så prøv du bare hunden i 15-30 min. Så vil jeg næsten garantere et mårfrit loft.

• #19   31. jul 2007 HVIS du vælger en trådfælde ??. så sprøjt den ind med et tyndt lag dieselolie, og rør kun ved fælden med handsker på "ellers kan du godt glemme at fange den satan !! "de afskyer lugten af mennesker". og sørg for at have en del tålmodighed smiley

• #20   31. jul 2007 ellers stil en diode cykellygte på loftet der kan blinke det kan de ikke fordrage og så flygter de...

en trådfælde er også smart og du kan lokke den med alle søde sager som wiener brød osv....

Kommentér på:
HJÆLP - Vi har en mår

Annonce