1.413 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

El hjælp til Mercedes Vito søges El hjælp til Mercedes Vito søges

Hej Forum.
Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvorfor min Vito's el justerbare spejle og tåge forlygter ikke virker.

Der er ikke nogen af jer der aner hvor jeg skal kigge vel.
Relæer og lign f.x.
Alle sikringer virker som de skal.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El hjælp til Mercedes Vito søges
  • #1   26. jul 2007 Sidder det ikke i døren ?

Hvis det gør er et godt sted at starte. Ledningerne der går fra Bilen over i døren har det med at knække da de vrider hver gang man åbner/lukker døren.

• #2   26. jul 2007 Det er bare igang med et multi meter... og så følge spændingen...

start med at måle ved kontakten og så følg ledningerne indtil der ikke er strøm mere og der er dit problem....

ved godt det kan være svært at følge ledningerne, men de er jo farve kodet, så det skulle være muligt...

hilsen Mic

• #3   26. jul 2007 Nu er det længe siden jeg har haft et multimeter mellem hænderne.
    Men hvordan og med hvilke ledninger?

• #4   26. jul 2007 Hvis du piller kontakten ud og lader stikket side på. Skal du kunne måle 12 V i en af benene. husk tænding på

• #5   26. jul 2007 stil dit multi meter på jævn spænding.. altså der hvor der er en lige streg og en tiblet streg...

den sorte ledning skal i "com"
    og den røde ledning i "V" eller hvad der står... bare ikke hvor der står noget med A (Ampere)

Så sætter du den sorte på stel. og måler 12v med den røde ledning.

håber det er til at forstå.

der skal nok skilles en del ad... for at komme til ledningerne..

mic

• #6   26. jul 2007 pil dørsiderne af og mål på stikket op til spejlene om der kommer strøm når du bruger kontakten..

hvis ikke mål om der er strøm til kontakten

hvis ikke tjek om ledningerne er knækket eller der er ir i multisitkket mellem dør og karrosseri

husk og mål med tænding på

• #7   26. jul 2007 Ok takker.
    Jeg vil se at få anskaffet mig sådan en sag.

• #8   26. jul 2007 Eller tag det gummi væk som sidder mellem karrossen og døre, indebag der har vito en tendens til at ledninger knækker, start der smiley Er set masser af gange smiley

• #9   26. jul 2007 hej.. det er ikke fordi at jeg skal brokke mig over at du skriver det herinde.. men jeg tror at der vil være mange flere der kan svare på det inde på bilgalleriet smiley
    men fint nok du skriver det under off-topic.. håber du får løst dit problem smiley

• #10   26. jul 2007 Ok takker Jens.

Henrik, jeg tror at du har ret, men jeg har ikke en bruger på BG og der er jo mange MC kører der har en vito til at køre til banedag med. Så det kunne jo være smiley

• #11   26. jul 2007 det har du ret i smiley
    du skal bare ikke spørge dem fra scootergalleriet.. de er sindssyge i skallen derinde smiley

• #12   26. jul 2007 Tro mig, det er jeg klar over. Tossede unger!

• #13   26. jul 2007 El speglene er sikkert en eller flere ledninger der er knækket i gennemføringen fra stolpe til dør, dine Tåge lygter skal du lige kontrolere pærene en eksta gang, da du let kan blive snydt der for der sidder også både pærer til både fjern og nær lys og de er magen til, så mål spænding til dem hver i sær så du er sikker på det ikke er stikkene eller pærene

Kommentér på:
El hjælp til Mercedes Vito søges

Annonce