Oliering af planker Oliering af planker
Hej derude.
Er der nogen som har forstand på at give planker/bordplade olie?
Prøvede lidt selv i dag på en prøve jeg havde lavet uden det ønskede resultat. Fik sådan nogle mørke pletter lign. nogle steder, så lidt underligt ud.
Og syntes egentlig jeg havde gjort det rigtigt.
Sleb området langs årene med korn 280, gav det et tyndt lag olie, efter ca 15mins tid, tog jeg nylon svampen i brug og masserede olien godt ned i emnet , tørrede det resterende olie af.
Lod det tørre.
Er der noget jeg gør forkert?
Kan det være jeg ikke har slebet nok siden de mørke pletter lign er der?
Ved godt i vil sige der lå for meget olie på, men det så egentlig ikke sådan ud.
Har i nogle gode råd/tricks til at få det som man vil ha det?
Har købt Junckers rustik bordpladeolie Valnød
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Vi havde I mange år en valdnødde køk.bordplade jeg gav detsamme som du, men inden jeg tørrede olien af m svampen vådsleb jeg pladen m rystepudseren og korn 300 vådslibe papir og den stod som kattelort i måneskin når man tørrede den efter med svampen..
Måske den kan tage dine mørke områder?
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 51 Emner: 42 Svar: 275
Prøver og slibe det ned i dag og prøve igen.
Det ser ualmindeligt nemt ud på videoer og når man snakkede med forhandleren.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
men det er jo glæden ved natur produkter.. de opfører sig... øhhh.. ja.. naturligt..
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
Så havde jeg læst et sted at man skulle undgå at bruge svampe til selve behandlingen, men at man bare kunne tage en frysepose på hånden og så påføre olien med den.
Jeg aner ikke om jeg har gjort det rigtigt og ‘efter bogen’, men resultatet blev rigtig flot
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Oliering af planker