704 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

jan o
jan o
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 10

nogen der er kloge på huslån? nogen der er kloge på huslån?

godaften

jeg er ved at nå den tid hvor jeg snart bør overveje at "forlade" mine forældre og kigger derfor lidt på hus i øjeblikket.
jeg sidder og regner lidt på hvad jeg mener jeg kan side for så jeg har en ide inden jeg snakker med banken.
men når man kigger på de forskellige lånberegninger er de meget uoverskuelige for en dum knægt som mig he he.

nå men til spørgsmålet....
jeg kiggede på totalkredits hjemmeside hvor de har noget der heder kontantlån (se link) vil det sige at hvis jeg evt finder et hus til 700.000 får jeg beløbet udbetalt og kan i princippet betale huset kontant til mægleren og afdrage til banken/ totalkredit. ? hvad hvis jeg køber et hus til 700000 og låner 800000 og bruger de sidste penge på møbler og istandsættelse, kan man det? håber der er nogle kloge hoveder herinde da jeg fatter minus af det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nogen der er kloge på huslån?
  • jan o
    jan o Tilmeldt:
    feb 2007

• #2   24. jun 2007 Hvis vi snakker realkredit lån, kan man max. låne 80 % af boligens værdi/vurdering (ikke den offenlige vurdering).

• #3   24. jun 2007 Du kan hvertfald ikke låne mere end huset er vuderet til af kreditforeningen.. men kan du helt sikkert i banken..
    Og så lige et spørgersmål til dig hvor har du fundet et hus til 700 som er beboligt hehe

• jan o
    jan o Tilmeldt:
    feb 2007

#4   24. jun 2007 Martin> huse er ikke så dyre herovre vestpå hvor jeg bor smiley

Henrik og martin> det vil sige at jeg skal minimum have 20% til udbetalingen og så kan jeg låne resten op til husets ejendomsværdi og ikke til salgsprisen er det korrekt forstået

• jan o
    jan o Tilmeldt:
    feb 2007

#6   24. jun 2007 http://www.totalkredit.dk/Totalkredit/data.nsf/webDocuments/529699E809BD0B1CC1256F7F007466BF

jeg læser bare lidt deres lån her som om man kan, hvis man vælger beløb til udbetaling, men det er ikke sikkert jeg har forstået det korrekt

• #7   24. jun 2007 udbetalingen skal jo ligges med det samme (den dag huset overtages). Udbetalingen indgår i de 20 % som du selv skal financere (evt. vha. banklån). Realkredit institutet kan max. belåne 80 % af husets vurdering.

dvs. et hus vurderet til 1.000.000:

udbetaling: 100.000 (skal falde på overtagelses-dagen)
    banklån eller lign.: 100.000
    realkredit lån 800.000

• jan o
    jan o Tilmeldt:
    feb 2007

#9   24. jun 2007 ok, så blev jeg lidt klogere på det område, tak for hjælpen alle sammen

• #10   24. jun 2007 hvis du skal låne, vil realkreditinstitutet sikkert spørge om du vil kurssikre. Det kan være en god ide, men der kan altså også hendes lidt "håndøre" på ikke at kurssikre.

• #11   24. jun 2007 Hvis vi altså snakker obligationslån smiley

• #12   24. jun 2007 Prøv at vent til efter 1. juli. Der træder loven i kraft med SDO lån. Det kan betyde at der kommer nogle nye produkter på banen. Hvad der kommer kan jeg ikke sige noget om, da vi endnu ikke har fundet ud af hvad det skal være.

Lige pt. er det ikke altid det bedste at optage et lån til kurs 100. Grunden til det er at pt. vil det sige at du skal have et 6% obligationslån. Du kan meget vel risikere, da den lige er åbnet, og lukker igen 31.12.07 at du får et lån som bliver illikvid. Hvis du kan vente til efter 01.01.08, så ville jeg gøre det. Der åbner nogle helt nye serier som bygger på SDO lån. Her kommer du stadig til at kunne optage et 6% lån, men det bliver i en anden serie end den der er nu.

• #13   24. jun 2007 ja spændende med SDO-lånene, tror nu ikke de vil revolutionere boligmarkedet.

• #14   24. jun 2007 Henrik M: Det kan jeg kun give dig ret i. Der bliver ikke nogen revolution!! Det eneste der sker, som låntagerne ikke kommer til at mærke, er at bankerne bare funder lånene på en anden måde end i dag.

• #15   24. jun 2007 Kan kun glæde mig over kurserne på mit obligationslån for tiden smiley

http://www.obligationskurser.dk/bonds/ShowStockInfo.aspx?StockId=484730

• #16   24. jun 2007 Henrik M: Så længe der ikke er åbnet en 7% obl. så kan det da egentlig være lige meget, men mindre ud selvfølgelig skal sælge?

• #17   24. jun 2007 ja korrekt, først når 7 % åbner. Men det går den rigtige vej. SÅ konvere til 7% og så falder renten igen :;D

• #18   24. jun 2007 Tror det tager et godt stykke tid før vi ser 7% åben. Renten kommer nok ikke til at falde i samme takt mere som den lige har gjort.

• #19   24. jun 2007 Jan O - du skal have en kredit forening til at hjælpe dig. I mange tilfælde kan du få din ejendomsmægler til at hjælpe dig med alt det praktiske.

Bl.a BRF har jeg læst har mulighed for at belåne dit nye hus helt op til 110 %. (80% realkredit lån + resten som efterfinansieringslån)
    Hvis du så oven i købet har en ide om at der er nogle ting du godt vil have gjort ved det nye hus - det være sig nyt køkken badeværelse o.l. - kan du også få det medd i dit real kredit lån - husk at tænke dig godt om for du sparer en masse penge i gebyrer o.l. hvis du får det hele ordnet på en gang. Altså forstået på den måde at du finder ud af at du vil have lavet nyt badeværelse og så vil låne pengene til det = nye stiftelsesomkostninger og stempelafgifter til staten.
    Kan evt laves som byggelån som bliver frigivet efter det er meldt færdig.
    Lars

• #20   24. jun 2007 Lars K: Når du køber et hus kan du ikke få et nyt køkken med i realkreditlånet, men i banklånet. De fleste banker kan belåne et nyt hus med 110% som maks. Istedet for at gå til realkredit, så gå ind i din bank. Mange banker samarbejder med et realkreditinstitut. F.eks. Danske Bank er Realkredit Danmark. I Danske Bank, kan vi ordne det hele, så du kun skal gå et sted hen. Vi giver tilbud på realkredit og banklån.

Kommentér på:
nogen der er kloge på huslån?

Annonce