Can eller can`t.....om beskæftigelse. {{forumTopicSubject}}
Dette er i sandhed off-topic, here goes:
Jeg blev for ca 10 år siden dømt udenfor arbejdsmarkedet. Jeg må dog gerne arbejde, og tjene x antal kr hvert år, uden at blive modregnet i min pension. Hvis du gerne vil se, hvad jeg vil spørge om , men ikke gider læse om baggrunden, så hop elegant over de næste 2 afsnit og gå til det sidste...
Sommetider kigger jeg på sider som jobindex med flere, for at se om der skulle være noget løsarbejde. En sjælden gang imellem, dukker der noget op som opfylder i Bilka. Truckfører på deltid eller andet, som jeg så søger. Det er end ikke lykkes mig at få et svar fra nogen af dem jeg søger hos....
Jeg har praktisk taget ikke noget netværk. Og jeg kan forstå at en stor del af det ledige arbejde besættes ved mund til mund metoden. Måske er dette en del af forklaringen på, at på trods af, at jeg fra tid til anden hører i medierne, at vi i Danmark mangler arbejdskraft, ikke er istand til at finde noget. Det er selvfølgelig et minus, at jeg er ukvalificeret til faglært arbejde. Men jeg er på den anden side hverken fysisk handicappet. Bange for at tage fat, eller få ko-lort på fingrene. Og kan bruge en blyant, en skovl, og føre en traktor og har arbejdet som truck-fører i nogle år.
Jeg efterlyser enten metoder til at komme i kontakt med potentielle arbejdsgivere. Eller platforme på nettet hvor giver og -tager finder hindanden. ELLER måske kan du give mig et råd til, hvordan jeg finder steder eller personer, som jeg potentielt kan arbejde på timebasis for, fra tid til anden. Forslag til, hvordan jeg muligvis kan finde et arbejde modtages med åbne arme....
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Noget helt andet som du skal være opmærksom på, er IKKE at involvere kommunen som #1 foreslår (sikkert i den bedste mening) for du kan faktisk risikere at din pension bliver taget op til "genovervejelse", og så skal du ikke regne med den mere
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Dit sidste afsnit er det værste som kunne ske. For jeg kan, ligesom dig, godt arbejde nogle timer, men så er den skid også slået....Så hvis de tog pensionen fra mig, ville jeg reelt være uden indtægt. For selvom jeg skulle finde et arb. på fuld tid, ville det ikke holde i længden. Det viser fortidens erfaringer ihvertfald. Så selvom tanken havde strejfet mig, må jeg hellere nære mig for at kontakte kommunen. Ærgerligt, for det er nok folk fra kommunen, som ved noget om hvilke virksomheder/arb givere, man kunne ha en chance hos. Men den "strøm" af job-opslag, som jeg gør mig illusioner om, findes et sted.....findes nok ikke, når man befinder sig udenfor det pulserende samfund. (Uden at hyle, kan jeg godt skrive at jeg er ved at være i en desperat situation. Det viser sig , at "mit" hus er temmeligt svært at sælge. På trods af, at prisen er sat ned, er der meget lidt interesse for det.) Så jeg er nødt til at prøve at gøre et eller andet, du ved...
jun 2016
Følger: 26 Følgere: 69 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 331
Inden du glad og fro finder dig et lille hygge job, skal jeg lige høre om noget.
Har du en seperat privat forsikring du får noget fra, det kan også være igennem a-kasse eller fagforening.
Hvis ja, skal du undersøge deres regler og bestemmelser. Selvom lysten til at komme lidt hjemme fra, kan det koste dig penge ??.
okt 2017
okt 2017
maj 2011
https://www.aeldresagen.dk/
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
maj 2011
Men jeg er glad for at du sidder trygt og godt i det, så må vi håbe at det varer ved, for selv du kan komme ud for noget der ændrer alt! Jeg har sgu nok tjent (og brugt) flere penge i mit liv end du når at puge sammen om så du bliver 100 år, men kodeordet er BRUGT! Når livet slår en kolbøtte er det lige meget. Og så vil du måske mene at man ligger som man har redt, men jeg har da sat gang i noget, fået mine penge i omløb til gavn for samfundet, dem du gemmer i madrassen gavner ingen, i sidste ende ikke engang dig selv!
okt 2017
#8: Ja, tak....been there. Jeg har forsøgt at sælge mit hus det sidste lille års tid. Så den foreslåede vej er jeg på vej udaf. MEN mcen går jeg ikke af med. Jeg kunne bare godt tænke mig at arbejde en dag i ny og næ. Eller bare nogle timer engang imellem. Men jeg kan ikke finde nogen, som søger at ansætte en halv-spasser!?
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Men kunne det tænkes at manden måske går og føler sig lidt ved siden af bare gerne vil kunne gøre en forskel igen. Føle arbejdsglæde igen. Den som vi andre nok tager lidt for givet.
Behøves ønsket om en beskæftigelse absolut være grundet i usel mammon ?
okt 2017
Og igen: At sælge mcen ville hjælpe i et par måneder. Men jeg kan altså ikke sætte den til salg. For jeg ved, at jeg ville fortryde det. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det her, men: Der er ikke nogen realistisk sandsynelighed for, at jeg kommer på den lune side af livet igen. Det, som har fået mig på pension, har jeg haft hele livet. Men kan ikke "skjule" det længere og fungere acceptabelt på et alm fuldtidsarb. Jeg er midt i fyrrerne nu, og det bliver bare mere og mere udtalt. Så jeg har ikke forhåbninger om, at få overskud til at kunne købe en mc igen...Så det ALLERSIDSTE der ryger, bliver den. Og den kommer "de" til at vriste min kolde døde krop af, inden de snupper den
okt 2017
MEN det ER økonomien, der gør, at jeg er ved at være desperat. For jeg sidder i et hus, som er for dyrt til mig, og som jeg ikke lader til at kunne komme af med....
okt 2017
maj 2011
maj 2011
maj 2011
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 444
Med den historie vi har kunne følge med i herinde først på sæsonen, er det vel noget nær dit kæreste eje, næst efter hunden. Men jeg vil opfordre dig til at søge hjælp.
Og her mener jeg økonomisk og juridisk hjælp. Jeg kender en som var i en lignende situation for en del år siden. Han blev af en advokat direkte opfordret til at stoppe med at betale afdragene på huset, lade det gå på tvang og derefter søge gældssanering.
Ikke at jeg mener at det er andres ansvar at betale for dine synder, for det er jo hvad der reelt kommer til at ske, faktisk synes jeg det er noget svineri, men hvis det er en mulighed, som kan betyde at du kan starte på en frisk, er det måske værd at overveje.
I sidste ende er det nok din egen samvittighed som kommer til at afgøre sagen, men start med at få nogen, som har rigtig god forstand til at rådgive dig, ellers kan du komme ud hvor du SLET ikke kan bunde.
feb 2011
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 383
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 43 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 274
maj 2011
Og her står jeg af, jeg forsøgte at komme med et råd til TS, men lod mig lokke på afveje da der kom nedladende indlæg! Så til TS, held og lykke, lige til sidst, har du ikke mulighed for at lægge dine lån i huset om, bare en tanke
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
okt 2017
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Nu spurgte du jo i første indlæg hvordan du kunne komme i arbejde da de fleste jobs blev besat efter mind-til-mund metoden.
Giver du så ikke samtidig svaret? Mund-til-mund eller personligt fremmøde er (også) din vej frem hvis du vil i arbejde.
De jobs du søger besættes ikke via jobindex eller headhunting fra mercuri urval. Og en velformuleret skriftlig ansøgning fra en førtidspensionist er ikke lige det der får en smedemester, jordbæravler, juletræsfarmer eller lignende til at ringe tilbage. I stedet ringer alarmklokkerne "han er anderledes" og man "tager Kurt man kendte fra folkeskolen i stedet. Godt nok er han alkoholiker og har mistet kørekortet for mange år siden, men hold kæft hvor kan han arbejde når ellers han er ædru"
Jeg går udfra du ser "normal" ud? Så møder du personligt op viser du både initiativ og den potentielle arbejdsgiver kan overbevise sig om at du "ser normal ud". Hav en kort ansøgning på papir med og spørg høfligt om du må aflevere den så de kan have dig in mente hvis der bliver brug for en ekstra hånd.
Vær også realistisk mht dine egne evner. Du har været udenfor arbejdslivet længe, så en turnusordning på nordsøen er nok ikke lige der du skal starte. Tænk i stedet i sæsonarbejde (gartneri, juletræer, ekstra hjælp i butikker ved juletid) og start blødt ud.
En mulighed kunne måske også være havearbejde for pensionister? Det er overkommeligt og vil give dig et netværk at starte ud med. Jeg ved dog ikke hvordan det vil påvirke din pension, så check lige det ud først.
Held og lykke - dejligt du vil bidrage med dine begrænsninger, det er sgu noget mange kan lære af!
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Pump cyklen og stik forbi nogle håndværkere og tilbyd dig som medhjælper. Der er mange der ikke kan ansætte en hel mand pga. det bøvlede med det administrative (feriepenge, pension, forsikring osv.) Så tilbyd at du kan tilkaldes efter behov, ja, og gerne sort.
Ja, ja, ja, det er moralsk forkert, ulovligt, forbudt osv. men når man er presset, så er der to muligheder, kæmp eller smid dig. Jeg ved godt hvad jeg ville gøre
okt 2017
Per: Det du skriver, tror jeg du har ret i.....Andet kan jeg ikke svare på det.
Ole: Det er lige nøjagtigt det, med at nogle sgidda må kunne bruge hjælp som kan tilkaldes med kort varsel, jeg har tænkt en del over. Mine hænder vender ikke helt forkert. Så på trods af manglende uddannelse, er jeg sikker på at jeg kunne hjælpe til med arbejdsmands-lignende ting. Sort eller hvidt kan lige nu være hip som hap. Lige nu drejer det sig om, at kunne betale regningerne for mig.
Hans Henrik: Jeps, du har ret. Det er ikke vejen frem, at kigge tilbage.... Skal bare lige mindes om det sommetider.(Og at kigge fremad, er jeg iøvrigt sikker på, at Tom osse er enig med dig i )
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Det gør nødvendigvis ikke, at man bliver klogere. Men efterhånden som årene går, bliver man vis og mere erfaren, men kun hvis man husker at tage det med sig i bagagen
Hvis du holder af dit hus, er mit umidelbare forslag også, som h.c. foreslår: Udlej et værelse eller lignende - tidsbegrænset - hvis du kan.
Det kan måske også hjælpe dig indtil huset eventuelt er solgt
dec 2007
Det kan give indtjening her og nu og du bestemmer selv, hvor meget du udlejer og hvor ofte...
okt 2017
dec 2007
"Død og rolig værtinde"?
"Sød" er jo brugt i Aalbæk...
Om ikke andet - så kan det måske tiltrække flueintetesserede...
mar 2016
https://www.bt.dk/danmark/aegtepar-lod-yahya-hassan-bo-hos-dem-det-blev-et-sandt-mareridt
MT - hvad med Pindstrup Mosebrug, de ligger da tæt på dit hjem og mon ikke de har brug for en ekstra hånd her i ferien?
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Det er måske en lille hjælp, men hvis 100 mennesker lige deler den på facebook så kunne det da være
okt 2017
Rene: Huset står tilsalg hos Nybolig, Ryomgård. Adressen er Skovvej 39, Ryomgård. Please share
sep 2008
Den bliver delt...
okt 2017
(Jeg er dog nødt til at nævne, at firmaet som tog billeder osv, er MEGET dygtige...)
maj 2011
apr 2009
maj 2011
mar 2016
Du skal blot sikre dig at der bliver plads til en mancave til din MC og et køleskab med bajere når hun går amok inde i huset.
sep 2008
sep 2008
Har du hænderne skruet ordentligt på så indret stedet så det matcher en børnefamilie med værelser, så skal du se løjer...
okt 2017
Jeg gav ca 600 for huset. Og har brugt 600 på at renovere. Går jeg længere ned i pris, skal jeg betale afslaget af som gæld....Men prisen er sådan midt imellem prislejet her i området. Jeg står i nogle omstændigheder, som gør at jeg ikke kan slippe tøjlerne og holde op med at betale. (Kan man overhovedet det, tager de ikke bare pengene fra kontoen så?)
Den samme omstændighed gør, at jeg ikke kan sætte hele huset til leje....Overetagen kan jeg leje ud.....men ikke til 7000. Måske 2-3....så deeet.... Jeg ved at jeg kan ikke få gældssanering de første minimun 5 år....Men insolvens er jo en slags virkelighed, og een som jeg må være tæt på....ihvertfald ved jeg, at jeg ligger på et rådighedsbeløb som er langt under, hvad "man" officielt lader folk leve for her i Dk. Så holdte jeg op med at betale regningerne, er det begrænset hvad de ville kunne gøre ved en skaldet mand....
Det med en kvinde er out of the question...For det har ikke gjort noget godt de andre gange jeg har forsøgt mig med den slags...(Og jeg drikker ikke øl )
Et mæglerskifte er ikke urealistisk når nyboligs anden periode løber ud om en 2-3 mdr.
Der bliver ikke lavet mere om på huset som det ser ud nu...Men der er indrettet med værelse oppe ovenpå. og så et stort soveværelse med walk-in skabe. Jeg kunne sagtens bo her med konen og en enkelt unge....og hvad skal folk osse bruge flere børn til...helt ærligt
maj 2011
Insolvent bliver du ikke så længe du (officielt) ejer noget, det er en fornem titel at fogedretten uddeler til folk, lidt løg til at gnide under øjnene er altid en hjælp
Men det handler nok om at se realistisk på det, det du fortæller om hvad du har givet for huset og siden brugt på det, giver faktisk god mening! Det er som en MC du får aldrig tilnærmelsesvis det hjem som du har bygget den for
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Et lille tab på den korte bane er ofte bedre end et stort tab på den lange bane. Og ja - gu' fanden er det da træls
okt 2017
Det er bare FUCKED UP, at man har brugt alle de penge på renovering....plus en god del ekstra, og så ender med en pris som ligger i nærheden af det, man gav for huset, da det stod som dødsbo og trængte til renovering over det hele....Det er lige til at lukke op og skide i, er det.... Jeg synes at vi skal ha en emoji, som syboliserer: "at lukke op og...."
sep 2008
okt 2017
maj 2011
jul 2011
maj 2011
Og Shit, jeg lod mig vist lige rive med Men det handler jo ikke om mig her, men om trådstartes problem, jeg kommer blot med mine erfaringer, om de kan bruges ved jeg ikke, men jeg skammer mig som sagt ikke, heller ikke selv om nogen mener jeg er amoralsk, det er ofte de allerværste hvis de selv bliver ramt
jul 2011
Jeg beklager at jeg ikke fik indført lidt ironiske smiley... For det var bestemt ikke min mening at omtale skat og deslige som rigtige mennesker med rigtige penge....
okt 2017
Selvmord som gennemføres, lykkes dobbelt så hyppigt for mænd, som for kvinder. For mænd får en så dårlig behandling i systemet, at det ender med at mange giver op. Hvorimod det bruges af (nogle) kvinder som et våben, så de kan få skovlen under manden eller vinde striden.
Nu har du, Tom store nosser, så det er ikke dig, jeg skriver om her. Eller mig for den sags skyld. Men jeg synes i den grad at det er tankevækkende, at fordi at nogle mænd misbruger deres position til at gribe kvinder på røven, samles den halve verden om en kampagne, som totalt ignorerer kendsgerninger som med al ønskelig tydelighed viser hvem der i virkeligheden er det stærke køn. Ihvertfald i et samfund som det danske. Jeg kan tilføje, at for få år siden, da min kæreste skred, viste jeg min sjældent sete vrede. Og ALLE som så eller blot hørte om dette, tog afstand til mig. Det er verboten at være en vred mand i dette samfund. Og det er en udvikling som ikke er stoppet, men fortsætter. INGEN kom til skade under mit vredesudbrud, undtagen migselv og den smule tro jeg havde opbygget på det tidspunkt. Men ingen kan til gengæld forstå, at de ting som kvinden sagde til mig, gjorde mere ondt end hvis hun havde bestilt mig en gennembankning. Men det er DER forskellen ligger: Mænd er mere fysiske, og kvinder mere....(snedige!?) Og det bliver børn den dag idag opdraget med: Drengebørns vrede er ildeset. Mens pigebørns intrigante opførsel bliver bagatelliseret. Mærkeligt at piger også klarer sig bedre i skolesystemet....Nu er jeg sgu osse ved at brække mig over migselv Og det er kvinder og de mænd som lige nu har deres på det tørre nok osse. Men så byder de sikkert ind på denne tråd, mon ikke....Det er jeg forberedt på ihvertfald Og hovedet op og snuden fremad. Jeg vil ikke flere kvinder, for det gider jeg simpelthen ikke mere....Ihvertfald indtil mine nosser igen en dag lander i en "sød" kvindes hånd....for så er ens selvbestemmelse jo som bekendt deponeret et vis sted. Uanset hvad jeg så havde bestemt mig for...
mar 2016
Jeg arbejder i en stor koncern indenfor energiteknik, et fag der naturligt tiltaler mænd. Men nu har man fra højeste sted besluttet at der er for få kvinder i organisationen, så alle mulige tiltag er igangsat for at forfordele kvinder til åbne stillinger, give dem fortrinsret til forfremmelser osv osv.
Firmaet er den slags der altid har en "Ikea-familie" på officielle dokumenter, I ved en neger, en asiat, en kvinde og så en tumpet hvid mand i baggrunden. Det er nu kørt helt ud i ekstremerne så vi stort set kun ser offielle billeder og videoer af etniske kvinder.... på trods af hovedparten af de ansatte er hvide mænd og skønsmæssigt 95% af alt produktivt arbejde kommer fra mænd
okt 2017
Fint nok med firmaets iver efter at afspejle alle køn og racer. (tumpet hvid mand )
Fanme bare ærgerligt, når det sker på bekostning af andre grupper, ikk.
apr 2009
En kvinde smider sin mand ud fra 6. Sal.. Og kommer i Bo Bedre .
okt 2017
Can eller can`t.....om beskæftigelse.