422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Pris på leje af rum til opmagasinering Pris på leje af rum til opmagasinering

Halløj folkens
Vi er så heldig stillet at vi har en stor tør kælder på 100 kvm. Det ene rum som også kan lukkes og låses af er på 26,5 kvm og egentlig lidt til overs for tiden. Så vi har snakket om at leje det ud til opmagasinering af evt bolig inventar.
Tilfældigvis er der nu en der netop har søgt noget i den størrelse og i området.
Nu er spørgsmålet bare. Hvad kan man forlange i leje af sådan et rum?
Har kigget ved Boxit og lignende steder. Der vil man typisk komme af med over 2000 kr om måneden.
Hvad tror i er realistisk, hvad ville i f.eks give.
Det skal måske lige sige at det er i Sønderjylland.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på leje af rum til opmagasinering
  • #1   30. apr 2018 500-1000 kr. om mdr. tænker jeg.
    Jeg tænker ikke der står lejere i kø for sådan noget.

• #2   30. apr 2018 Jeg havde selv tænkt på cirka 1000 kr. Hvis man regner kubikmeter som mange firmaer gør, svare det til under 1/3 pris. Så det må være okay.

• #3   30. apr 2018 Du bør læse lidt i lejeloven og tjekke op på hvad andre lagerhoteller skriver i deres lejekontrakter om hvad der må og ikke må lageres, jeg tænker på alt brændbart og eksplosivt stof, det kan jo blive farligt for dig, så skal du nok også lige tage en snak med din forsikring om hvordan du står i forhold til skade på de ting der stille ind og skader på rummet/huset, hvis du selv bor til leje skal du også have din udlejers tilladelse til at fremleje rummet og til sidst så husk at du bør nok også oplyse skat om det du tjener på udlejningen.

• #4   30. apr 2018 Jeg skulle til at skrive noget om at udregne husets pris pr mnd i m2 og så gange med rummets str. Men det bliver nok noget dyrere for vedkommende så. Jeg lejede et værelse på str med en tændstikæske ud, da jeg havde en lejl i Lystrup ved Århus. Det fik jeg en tusse om mnd for.(Vedkommende boede der ikke.) Så jeg synes IHVERTFALD ikke at du er urimelig med dit bud. Med mindre at du lejer det ud til en kokain-bagmand, som skal have det til sit depot. Eller opbevaring af beriget plutonium. Eller et amfetamin-lab. For så kan du nok godt tage en smule mer. smiley (Så skal du også ha til en buffer, til når du ryger i spjældet... smiley )
    Shit, mand...jeg læste lige Peters ekstremt tørre indlæg...men han har jo nok ret i hvert et ord. Personligt ville jeg nok finde det uoverskueligt og bare droppe det, så. Men hey! Det er sådan jeg er endt hvor jeg er i livet, og det er nok ikke lige sagen at anbefale. Så få styr på reglerne, maestro! Og se at få dækket noget af din husleje ind!!!
    Men hov! Du vil jo ikke udleje til bolig, men blot opmagasinering...Så er der sikkert ikke nær så stramme regler....?!

• #5   30. apr 2018 Pablo, den store krimi dèr, vil garantrisse bare selv leje "lageret" til en favorabel pris smiley . 500 er ihvertfald ALT for LIDT!

• #6   30. apr 2018 Det er klart at man lige skal ha styr på hvad det er man lejer ud til, og der ville uden tvivl også skulle foreligge noget på skrift, med nogen retningslinjer osv
    Det er vores eget hus, og man kan sige, at manden der var interesseret, troede han kunne leje det i 4 år til 400 om måneden. Så meget vil jeg ikke give fra mig, for at få så lidt.

• #8   30. apr 2018 #6: Nej, det må ha været en spøg. Med mindre at han osse tilbød at tage sig af andre gøremål i og omkring hjemmet smiley Fik du sådan en lille vits....
    En lille historie fra en fjern fortid: Mine forældre og os 3 søskende boede i stort hus med beboelig kælder under. Ufaglært mor og håndværker-far, så pengene var ikke nok til at svømme i, du ved... Så der blev lejet værelser ud til den store guldmedalje. Indtil en af lejerne en nat gik en etage op. Hvor vi alle sov, og tømte min fars "kontor" for værdier. Inkl en af de blik-pengekasser på 10x15cm, som alle havde dengang. Det er så lang tid siden, at politiet rent faktisk kom med roterende lys på vognen og optog rapport og det hele. Men grunden til, at det så var slut med at leje ud, var selvfølgelig tanken om, hvad der kunne være sket. Men i tager nok jeres forholdsregler, hvis i lejer underetagen ud. Som f.eks at låse døren til førstesalen om natten og når i ikke er hjemme smiley

• #9   30. apr 2018 #7: Jo, men trådstarteren vil leje en del af sit hus ud. Det virker lidt omstændeligt at skal ha fat i udlejer hver gang man skal i værkstedet. Men når det er en anden motorcyklist, kan man måske ikke rigtig sammenligne. Vi ER jo gode, tålmodige og tolerante og gavmilde og hygiejniske og velopdragne mennesker. (Overfor andre mcister smiley )
    Hov, jeg glemte vist "troværdige."

• #10   30. apr 2018 Han kunne få noget et par kvadratmeter større til 420kr om måneden. Jeg sagde os at det synes jeg han skulle gå videre med.
    Vi vil udelukkende leje ud til opbevaring, og det skal ikke være så at lejer kommer hver eller hver anden dag. Det er ren og skær opmagasinering.
    Men jeg kan sagtens følge jer i forhold til risiko osv.

• #11   1. maj 2018 Jeg har lige lejet en tør aflåselig garage på godt 20 kvm. i Aalborg midtby, det skal jeg give 550,- kr. mdr. for.
    Så jeg synes 1000,- for et kælderrum lyder forholdsvis dyrt.

• #12   1. maj 2018 #11: I Sønderjylland. men er du ikke også mere end almindelig heldig med prisen på den garage?
    Men jeg synes altså stadig, at hvis jeg skulle leje min kælder ud...eller 26m2 af den.....osse selvom det kun er til opbevaring, at 4-500kr mnd er for lidt. Omvendt har jeg tænkt på, at hvis jeg derimod skulle leje mig depotplads i et kælderrum hos en privat....26m2 ville jeg måske ikke selv give mere end en plov for...Jeg melder mig ud af den tråd her nu....jeg synes at det er svært. Men til trådstarteren: Hvis i kan bruge pengene...er det måske bedre at have en som lejer pladsen til 4-500, end at insistere på 800-1000kr, og ikke have en lejer....Held og lykke med at finde ud af noget.

• #13   1. maj 2018 I min optik er der os virkelig stor forskel på en garage og en kælder, men fred være med det.
    Det er jo altid rart med en ekstra mønt uden at skulle røre en finger. Og med et renoverings projekt og 2 helt små børn, er en være øre altid kærkommen
    Men selvfølgelig har du ret, cirka en plovmand kontra ingenting, er jo altid at foretrække.

• #14   1. maj 2018 Man kan nok ikke sammenligne en (uopvarmet) garage med et tørt tempereret kælderrum, nej. Til gengæld ligger #11s midt i Ålborg. Og jeg mener altså ikke, at m2 prisen er ret lav der. Men igen: Måske sammenligner vi kold garage med kælder i stuetemp. Nu ved jeg heller ikke, om din kælder er godkendt til beboelse...Men i så fald, bør det jo ikke være billigere at leje et rum hos dig, så. Osse selvom det er til opbevaring det skal bruges.

Kommentér på:
Pris på leje af rum til opmagasinering

Annonce