586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Meget OT! men... Meget OT! men...

....men mener i at moderne teknologi er med til at ødelægge sjælen ved at dyrke sport?
Har fået en opgave i engelsk hvor jeg skal skrive om dette emne, men mangler lidt imput. Det jeg tænker på er om det ødelægger ideen med at dyrke sport hvis det nu mere handler om at have det rigtig udstyr frem for at være god til en sportsgren..

på forhånd tak for jeres svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget OT! men...
  • #1   18. apr 2007 I svømning har der ihvertfald en kort overgang været tale om de hersens hel-dragter som bl.a. giver en smule opdrift i vandet skulle på doping-listen...

• #2   18. apr 2007 Jeg mener generalt at motion og sport er usundt for sjælen...... ha ha

• #3   18. apr 2007 Jeg har selv tænkt på det faktum at det ikke udelukkende handler om at udøve sport men det handler også om at det skal være sjovt at se på. Derfor kan man jo sige at det er lidt en nødvendighed at sporten hele tiden kommer med nye rekorder osv. og da dette jo bedst muligt opnåes gennem ny teknologi, kan man sige at teknologi er en nødvendighed for sportens overlevelse...

Kunne selvfølgelig også bare skrive det du siger Niels smiley

• #4   18. apr 2007 Smag lige en gang til på denne sætning:

..men mener i at moderne teknologi er med til at ødelægge sjælen ved at dyrke sport?

..og forklar mig så venligst hvad du spørger om. Det er do noget af det sorteste spørgsmål jeg længe har set.

• #5   18. apr 2007 do = dog

mvh

Homer

• #6   18. apr 2007 hehe okay Knud.... Det jeg spørger om er, om teknologiens udvikling inden for sport gør at det ikke længere handler om at være god til en sportsgren men om at have det rigtige udstyr... smiley

• #7   18. apr 2007

Jeg kan selvf. godt se, hvad du uddyber med.

Tager du to lige dygtige atleter, og giver den ene træsko på og den anden løbesko, så har det betydning.

Men ellers er det min opfattelse, at udstyr kan assistere lidt, men det erstatter absolut ikke kunnen.

Se bare herinde, hvordan du af og til kan se folk undre sig over at de på deres superbikes får baghjul af en eller anden aldrende mekaniker på en gammel 500 cc engelsk maskine.

• #8   18. apr 2007 Inden for motorsport gælder det da i høj grad om at være i besiddelse af det rigtige udstyr....

• #9   18. apr 2007 Det ved jeg ikke.
    Først skal du vel have defineret hvad sportens sjæl er, det kan man vel snildt bruge en sides penge på.
    Du kan vel diskutere hvordan alle nye tiltag passer olympiske ånd.
    -Diskutere om hvorfor det er ok i formel 1 men ikke svømning af have det bedste udstyr.
    -Kigge lidt på hvilke verdensrekorder som er blevet forbedret de sidste 30 år- og fundere over årsagen til forbedring.
    -Fortælle lidt om virkning på hhv, elite men også amatør plan.
    Noget i stil med, du ved godt du ikke hedder Basso- men stadigvæk vil du have den bedste cykel. Motiverer dig, mindre fedme, mindre type 2 diabetes - færre sygdoms udgifter.
    osv. osv.
    Der er rigeligt at tage fat på. God arbejdslyst.

Skrev sidste weekend en 30 siders opgave om aktiv dødshjælp i sådan noget filosofi pjat som vi skal have - overvejede også seriøst at høre hvad jeres holdning var til dette emne.

• #10   18. apr 2007 Jo, men handler det ikke om at netop kørernes kunnen her er nærmest på linie?

• #11   18. apr 2007 Søren... Formel 1 har kun det bedste udstyr indenfor et reglement, nøjagtigt som det gør sig gældende indenfor svømning..
    Knud... Det er jo svært at sige med alle de tekniske hjælpemidler de har i dag indenfor motorsport, men inden for reglementet er de vel tæt på at være lige gode.

• #12   18. apr 2007 Rigtig gode forslag/eksempler i lige kom med der... Skal kun skrive en 2-3 sider så det her er da i hvert fald et godt stykke af vejen smiley
    Men der er da i hvert fald ingen tvivl om hvorvidt teknologi har påvirket sport gennem tiden... F.eks. Satte Eddy Merckx en rekord i 1972 som lød på at cykle så langt som muligt på én time, han opnåede at cykle 49,43 km. Den rekord er siden blevet slået mange gange, og rekorden lyder idag på 56,375 km. Samme person der opnåede denne rekord prøvede så at cykle på stort set samme cykel som Eddy Merckx gjorde og slog da kun Merckx's rekord med sølle 2 meter.

• #13   18. apr 2007 men inden for motor-sport, kan man vel også sige det er en del af sporten, om bilen kan holde hjem, det er jo et hold, nogle laver bilen, nogle køre dem, så det syntes jeg ikke man kan sige, der har jo være nogle, steder hvor folk uden ben har fået sådan nogle, ting der fjeder, og så kunne de jo løbe, meget hurtiger end dem med ben, men det er der jo lavet regler for,

• #14   18. apr 2007 vil da sige i nogle sports grene skal du ha noget udstyr før man kan udøve det

Kommentér på:
Meget OT! men...

Annonce