729 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Erstatning ifb. med tyveri - indbrud / bil Erstatning ifb. med tyveri - indbrud / bil

Hej,

Jeg skal snart i retten. smiley Sidste år havde vi et hjemmerøveri hvor tyven imens vi var hjemme valgte at bryde ind og stjæle nøglerne til bilen. 4 dage senere fik politiet fat i tyven.
Bilen stod på værksted i 7 uger ifb. med rep. ( kasko. )

Nu skal jeg fremkomme med dokumenteret tab.
Da min kasko og ej heller VW ville stille låne bil til rådighed mener jeg at som minimum bør jeg kunne forlange 7 ugers billeje af tilsvarende bil. ?? samt naturligvis selvrisiko,
Er der nogen der har erfaring eller prøvet noget ligende. ?

Jeg har fået fortalt at jeg med garanti ikke får en krone fra "banditten" men igen så mener jeg at et tilgodehavende er sjovere end ingenting. Så kan jeg jagte vedkommende fremover med mit krav.

Med ønske om en bedre sommer. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erstatning ifb. med tyveri - indbrud / bil
  • #1   31. jul 2017 Du skal komme med dokumenteret tab, så altså dokumentation for dit tab.
    Her vil det sige sige regning for leje/låne bil. Hvad du burde have haft og hvad tyven burde udsættes for er en anden sag.

Man får aldrig som sådan ud af sådan noget, den slags mennesker har ingen penge og slipper helt og aldeles. ØV

• #2   31. jul 2017 Og det var jo ikke sikkert at det var ham der ødelagde din bil, har prøvet det med en motorcykel, han tilstod at han havde ødelagt min tændingslås, og det var så det han blev dømt til at skulle betale for, 198kr. Det var rent til grin, motorcyklen var ødelagt for over 7000kr meeeeen dommeren mente nok det var mig selv der havde ødelagt den.

• #3   31. jul 2017 Hvis tyven har fået en dom for tyveriet, skal du ikke af med selvrisiko - den hænger forsikringen så selv på - tyven betaler den sikkert aldrig smiley

• #4   31. jul 2017 Det er SÅ surt... Nu har du startet møllen, så alle de velmenende råd omkring at glemme hurtigst muligt, er du nok ikke så modtagelig for..... Desværre smiley

Du kommer kun til at spilde godt uerstattelig liv på en sag som denne. Et krav der aldrig nogensinde vil blive indfriet koster SÅ meget på både din og familiens psyke.....

Tænk dig grundigt om, inden du har ofret noget som er flere millioner værd ...

Mvh Brian.

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #5   31. jul 2017 Sælg fordringen til nogle kriminelle

• #6   1. aug 2017 Ebbe T... Jo jo man kender altid nogen som kender nogen som har et billede a nogle kedelige typer som gerne ville inddrive gælden...

Men igen, så kan det os være tyven kender nogen som så dukker op foran din dør midt om natten og beder dig om at lukke røven...
    Og så skal man seriøst ud og kende de rigtige.

Så sådan noget skal vist lige tænkes igennem inden man hopper på den vogn.

• #7   5. aug 2017 #4 Brian. Jeg lytter gerne - men er ikke passiv som de flest der bøjer sig for disse utilpassede "fremmede" svin der tror de kan opføre sig som de vil i Danmark. Det er 2´gang min familie er udsat for røveri.
    Hvem bryder sig om få smadret sit hjem mens man er hjemme blot for at stjæle en bil. ?
    Min søn stod med over for 4 af disse der med kniv samt trusler om at slå ham ihjel hvil han sladrede da de stjal han scooter.
    Svinet skal komme til at forstå at han har pisset på den forkerte.
    Jeg vil inden for lovens rammer jagte ham og gøre hans liv til et helvede indtil den dag han siger undskyld,
    Det bliver en lang jagt. smiley

• #8   5. aug 2017 Mr. T Skovlunde.
    Hvis det skal være inden for lovens rammer (som du selv skriver) så er det nok begrænset hvor meget hans liv bliver til et helvede.

Var det min egen søn, ja så var der ikke noget der hed lovens rammen, for det er efterhånden den eneste måde man kan få folk til at forstå tingene på og dermed gøre det godt igen, så vidt muligt ihvertfald.

Kommentér på:
Erstatning ifb. med tyveri - indbrud / bil

Annonce