{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Et Godt Råd Tak {{forumTopicSubject}}

aner ikke hvad jeg skal.

Se nu er det jeg får mc pap.
og banken vil kun låne mig 35000kr på mange betingelser. blandt andet at jeg skal tegne forsikringer ved den og betale dit og dat....
og de vil have pant i cyklen mm,

MEN jeg har selv 45000kr som jeg fik for mim gamle bil!
som jeg har sat i en husopsparing. så mig og damen kunne få et hus en gang.
men heg er kun 21år..

SÅ ER SPØRGSMÅLET!!!!
burde jeg så bruge nogle af de penge på cykel og leve livet????

ELLER
Leve uden cykel og få et hus meget ung?
og måske en cykel når jeg er 30år????

PS TAK FOR HJÆLPEN!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et Godt Råd Tak
  • #1   6. mar 2007 Fuck nu det hus... Du skal da have kværn og lejebolig smiley

• #2   6. mar 2007 Altså jeg har lånt penge i banken til min mc og deres krav var også at jeg havede kasko på den og det havede jeg også selv så det var jo ikke noget problem. Og måtte jo selv vælge forsikringsselvskab, udover det ja så ville de også pant i cyklen, men ja det kom jeg så frem til at det gjorde vel ikke noget? jeg kunne ihvertfald ike se hvorfor ikke..

Men jeg ville da sige køb cyklen og lev livet imens du er ung og tænk på hus og familie bil osv når du bliver lidt ældre smiley

det gør jeg ihvertfald..

• #3   6. mar 2007 fristende at skrive lev livet.... Men hvis du skal bor i eget hus, er pengene dælme gode at have? Og helst mange flere:-)

• #5   6. mar 2007 jeg er meget glade for jeres meninger håber der kommer flere agumenter Både til og for!!

• #6   6. mar 2007 føj den er svær, hvad synes "konen"?
    Det er jo lidt svært, alt efter hvad du tjener, og hvad penge du bruger, og hvad temperament du har!
    Jeg ville måske købe en fornuftig cykel dvs en brugs ting du har råd til uden kasko, omvendt skal det jo jheller ikke være en der er så forskruet at den ikke holder og du skal skrue hele tiden!

• #7   6. mar 2007 jeg er i lære som mekaniker!!!

• #8   6. mar 2007 Skift bank hvis de ikke vil give dig mere. sgu da for nærrigt med kun 35. hvis du ikke har gæld i forvejen og har udsigt til at blive faglært.

• #9   6. mar 2007 Lån aldrig til bil eller mc.... spar sammen og køb når du har pengene.
    Men når du nævner banken, så husk at DU er kunde i en forretning. Og kunden har altid ret.
    Syntes forretningen ikke at kunden har ret. Så skal man sgu bare handle et andet sted... ;o)

• #10   6. mar 2007 elller prøv en mc finans.

• #11   6. mar 2007 konen ved jeg ikke helt de er jo meget sværer at blive klog på!!!!
    men hun siger at det er mine penge, og at jeg skal bruge dem som jeg selv synest bedst.

• #12   6. mar 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12625 køb min... du får ikke en bedre maksine til prisen.... sagt med ren mel i posen

• #13   6. mar 2007 Lev livet, du skal nok finde penge til huset, når det bliver mere aktuelt, det bl'r sværere at få presset en mc igennem hos fruen, når huset trænger til nye gardiner, tapet og nye møbler der matcher gardinerne.

Bankrådgiveren er nok også mere medgørlig, når det er huskøb der står på programmet. ;o)

Så god MC jagt!

• #14   6. mar 2007 behold hende smiley

husk mursten er næsten altid godt at investere i, no matter what!
    på sigt giver det som regel råd til lidt mere!

• #15   6. mar 2007 Køb en mc nu, lev livet -og sæt boligplanerne lidt ud fremtiden.

Priserne er jo også ved at gå den rigtige vej, så tror ikke at det er dumt at give det et par år før man køber fast ejendom.

Og til den tid den tid kan du jo så låne i huset til drømmekværnen smiley

-Ronny-

• #16   6. mar 2007 Jeg er jo den type der godt kan lide at have betalt mine ting .. købte hus, da jeg var ganske ung .. sammen med min kæreste .. det gav bonus da vi solgte det for et år siden, og det gav mig både bil, Mc og nyt hus, så det kan være fornuftigt at være fornuftig smiley

• #17   6. mar 2007 Martin P (skive) .
    hehe de sagde jo aat jeg skulle købe nået som jeg ikke skulle skrue i heletiden.... c")
    (det er gak og løjer)

• #18   6. mar 2007 Hej Erik.
    Jeg købte min første kværn inden jeg investrede i hus - for det er sku lettere at låne en masse penge til fast ejendom.
    1) Huspriserne er for dyre nu - vent vent vent...
    2) Motorcykler er billige nu (sidste års modeller) køb køb
    3) Hus og have + kæreste = børn (glem at købe motorcykel før de er vokset op)
    4) Du taber ikke det store ved at købe en motorcykel og sælge den efter et par år, hvis du vil være husejer.

• #19   6. mar 2007 Du 21 og tænker på hus, familie o.s.v.?? smiley Fair nok hvis det tilfældet, men er der den mindste tvivl så skylder du dig selv at købe en motorcykel og komme ud og opleve noget. For det lyder til at det er det du vil. Ellers ville du vel ikke tage kortet til det. smiley

Det er dine penge og dit liv.

• #20   6. mar 2007 Hvis du er i lære som mekaniker, så skynder du dig ud og laver nogle sorte penge!! Køb dig en billig starter cykel, og tag din kæreste med ud og køre på den. Det giver glæde i forholdet!! Vent med hus, køb MC nu...!!!

• #21   6. mar 2007 Hvor skal du og din kommende familie tilbringe mest tid,- på din motorcykel eller i dit hus?
    Du skal selvfølgelig vente,- måske virker det træls ligenu, men om få år vil du være glad for din beslutning.
    Så har du også en fed "base" at køre ud fra, og måske et lækkert værksted med varme. Der kan du til den tid stå og pusle, om den motorcykel du nu har råd til. Og det uden at spørge nogen bank om det.. smiley
    Det er sgu svært når man er ung og i lære, men det andet virker lidt som at pisse i bukserne,- det giver varme i meget kort tid..

Mvh. Michael

• #22   6. mar 2007 erik S - så vil jeg netop råde dig til at købe min (eller mine, hel reservedels mc følger med for 4000 kr extra) og hvis du læser i forumet, kan du hurtigt se at en honda motor, især cbr motor kan holde i mange km uden at gå til.... og desuden står den helt klar så der ikke skulle være nogen udgifter til sliddele til den kommende sæson (afhængig af hvor langt man kører)

• #23   6. mar 2007 lånte selv i tidens morgen til en gsxr 250, og havde den et par år, solgte den da jeg skulle have hus.. og nu fik jeg sparet sammen til en fzs 600 årg 2000, nå ja og har hus og 2 biler.. 27 år.. så køb en billig nu..

• #24   6. mar 2007 Det er jo bare svært at Finde den perfekte løsning...
    og vil jo gerne gøre det rigtige..!!
    men det lyder som om i andre har det godt selvom i har købt MC inden HUS...
    PS ja er meget intra i MC . jeg har kørt med min far fra da jeg var ikke så gammel... total fed at komme til træf som knægt og samle flasker!

• #25   6. mar 2007 ps den står til billig vinterpris pt... (billigste på dba) og se på alt det der følger med til den.... og det er incl droslingssæt hvis du skal bruge det til noget smiley

• #26   6. mar 2007 Du kunne også gå uden om banken og låne i et finans selskab, som slet ikke kræver noget.

Du kan sammenligne diverse selskaber her:
    (link fjernet)

• #27   6. mar 2007 jeg er ikke meget for at have lån rund omkring helst samlet!

• #28   6. mar 2007 Hvis du vælger hus, bliver det næste der skal købes en bil.

Køb den hvis du kan, det nu du har lyst så det er nu du skal gøre det. Venter man kommer man ingen vegne.

• #29   6. mar 2007 jeg har bil!

• #30   6. mar 2007 men også som i siger at jeg kan jo sælge den uden mega meget tab også er det jo også lidt mønt der..
    men lidt taber man jo altid..
    Men man får jo en masse glæde for pengende ik

• #31   6. mar 2007 Synes du skrev at du havde solgt den? smiley

Men ok, køb den nu. Lad være med at tænke over hvad der er det fornuftigste for så køber man ingenting. Bil og MC taber værdi så det er aldrig fornuftigt.

Så køber du huset og tager bussen på arbejdet hver dag og fortsætter med det indtil du er 65 år. smiley

• #32   6. mar 2007 Kim * Rope el suelo, marshmellow *
    jaja men har skam købt ny....!

men har købt en billigerr bil,, så der var 45oookr i overskud.

• #33   6. mar 2007 Du kan bruge dine egne penge til MC nu og de penge du skulle betale i afdrag(på mc lån) kan du istedet smide på en opsparing til huset(så slipper du også for at betale renter)

• #34   6. mar 2007 erik S - du kan jo komme og få en prøvetur..... så er du ikke i tvivl om hvorvidt pengene skal bruge på mc og dermed fede oplevelser eller bare en stak mursten

• #35   6. mar 2007 HEHE skal jo lige have pap først... men er igang.

• #36   6. mar 2007 Tror også at når du kommer ud på dine første ture på mc i forbindelse med kørekortet finder du stensikkert ud af om du køber eller ikke køber....

• #37   6. mar 2007 Okay hør nu her !
    Brug de 45k på en fornuftig lidt ældre motorcykel- du får meget for 45k.
    Banken vil med glæde låne dig ALLE pengene til huset, når du kommer dertil... hvis du gemte de 45k, ville de alligevel ikke gøre den store forskel ved lånet.

• #38   6. mar 2007 det kan altså godt lade sig gøre at have begge dele som ung smiley

er selv 23 og min kæreste og jeg købte hus sammen for 1½ år siden og vi har begge MC og en enkelt bil.

• #39   6. mar 2007 erik S - hvornår får du pappet? man kan jo godt have en mc som man kan starte i indkørslen af og til...... men kom forbi og se på herligheden smiley

• #40   6. mar 2007 jimmi (Thy) C
    sådan skal det gøres...

• #41   6. mar 2007 Martin P (skive) .
    er mere til en gsx400r!!!
    så ellers tak.

• #42   6. mar 2007 Dennis L
    Det var et godt råd....
    jeg tror jeg ved hvad jeg skal gøre nu....
    I SKAL HAVE TAK FOR DE GODE RÅD OG FORSKELLIGE HOLDNINGER...........!
    YES JEG SKAL HAVE MC..... GIGA NU SOVER JEG GODT.

• #43   6. mar 2007 Ja, køb nu den mc, et hus kan man næsten altid låne alle penge til, der står bankerne næsten i kø for og låne dig penge til det.

• #44   6. mar 2007 og bare lige for at slå det fast, så er det ikke fordi vi vader i penge, men det handler bare om at have en god / rar / forstående bank dame smiley

man lever kun en gang og hvorfor ikke gå herfra med gæld smiley ej gazz men altså det er med at leve mens man gør det if you know.

• #45   6. mar 2007 ikke for at jeg skal bande mig.... men en gsx400r har da kun omkring 65 hk..... min har til gengæld 93hk.... hvilket jo er en stor forskel = at du nok hurtigere får lysten til noget stærkere med kun 400 ccm og 65 hk.... bla derfor jeg købte min i første omgang smiley

• #46   6. mar 2007 ---> Strada
    Hva f*en Strada, havde aldrig gættet du var gammel bankrådgiver smiley men kan godt høre det på dine ganske velformulerede inputs til diverse indlæg her på MCG..hehe der kan man bare se..
    Mvh en ung bankrådgiver

---> Erik S
    Ps. hvis din bank kræver pant for et lån på 35.000 kr må der være et eller andet galt, eller også er banken ikke større end at de 35.000 kr udgør en hvis %-del af deres samlede kapital og derfor en "udvidet" risikofaktor ---> skift bank smiley

• #47   6. mar 2007 Er enig med strada. Hvis din bank stiller så mange krav for at låne 35k så er der et eller andet galt. Hvis du lånet penge til den, så forlanger, banken at der bliver tegnet kasko, da det vil minimere deres risiko for tab. Men pant for 35k kan virkelig ikke betale sig. Tænk på at det skal tinglyses hvilket ikke er helt billigt. 1½ % af hovedstolen + 1400 kr. Disse penge går udelukkende til staten. Det svarer til at du forære staten 2000 kr. Oven i det kunne jeg forestille mig at banken har et gebyr for enten at lave lånet eller for at skulle sende det til tinglysning. Det vil blive alt for dyrt, hvis de skal have pant.
    Hvis banken ikke vil låne dig pengene uden pant, så tag de 45k du har sparret sammen. Det vil jeg gøre.

Christian - bankrådgiver

• #48   6. mar 2007 Erik

Din bank vil tjene penge på dig! Det vil de gøre ved at sikre dine evner som betaler. Lyt til hvad de siger. Gå så til en anden bank og forklar dem situationen. Siger de det samme - så må du hellere lytte.

• #49   6. mar 2007 Du skal da helt sikker købe motorcykel.. Du kan da bare købe min cykel.. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13076

• #50   6. mar 2007 Jeg synes først og fremmest at du skal finde dig en anden bank. Jeg lånte 45K og det eneste jeg skulle lave var en gruppelivs forsikring. Jeg er på SU og tjener utvivlsomt mindre end dig, har desuden et studielån som når jeg er færdig er små 100K, så tror du har et problem med din bank. Find en anden, ring efter tilbud. Din bankmand kan være nok så flink, men husk han er der for at lave penge på dig, ikke en pind andet.

• #51   6. mar 2007 Det er ikke svært køb motorcyklen den taber ikke meget i værdi det er der stor chance for at huset gør, lev livet hverken huse eller kvinder er så sjove som en mc.

• #52   6. mar 2007 Og så iøvrigt, som der også er pointeret, ovenfor. Der er ikke andre der kan tage sådanne beslutninger for dig, ked af det.
    Meeen alligevel - Du er 21 år, du har rigelig tid til at købe hus og få unger. Husk mænd kan blive ved til de dør mens, kvinder skal helst have unger inden de er ca. 35 år for at undgå for store fertilitets problemer. Så med mindre din kæreste har fundet sig noget kuvøse guf, så vil jeg med al respekt mene, at du binder dig i noget meget seriøst meget tidligt. Men det er som skrevet kun min mening og du og andre kan have helt andre planer og ideer med deres liv.

• #53   6. mar 2007 Banker er underlige! Hvis de ikke engang vil låne dig de penge, medmindre du giver din sjæl og højre nyre i pant - jamen så se dig om efter en anden bank. Jeg har selv været udsat for at stå med 400.000 i hånden og gerne ville købe en lejlighed til 725.000, og så ville min bank sgu ikke engang låne mig de resterende penge, fordi jeg er studerende og derfor ikke har den store indtægt. Man undrer sig over at de ikke ser 3 1/2 år frem i tiden til den dag jeg er færdiguddannet og tjener rigtig penge.. Så derfor skiftede jeg også bank!
    Det er selvfølgelig ikke den samme situation, men synes da du skal overveje at snakke med en anden bank. Måske kender du nogen der kan anbefale en hvor de ikke er så nærige smiley

• #54   7. mar 2007 Et lidt sent indlæg i tråden, men her er min mening, og
    erfaring.
    1: Jeg solgte min mc i 1996 for at for at få til udb. på
    en bil i mit nystartede firma. Det er nok det dummeste
    jeg nogensinde har gjort, har brugt 10 år på at fortryde det.
    2: Når du lige har taget pappet, så kan du ikke være
    100 på at mc er noget for dig, en ide kunne være at
    starte med en billig mc og så bruge erfaringerne fra
    den til at beslutte dig. :-))

• #55   7. mar 2007 det skal lige siges at jeg har et lån på 60000kr i forvejen....
    og det er måske der at det lægger.... !

Kommentér på:
Et Godt Råd Tak

Annonce